Geen groente, hoeveel flessen.

Discussie in 'Voeding' gestart door Mariebel, 28 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mariebel

Mariebel Fanatiek lid

10 jan 2006
    2.373
    0
    0
    Drenthe
    Hallo,

Onze knul van bijna 8,5maand gecorrigeerd wil geen groente eten.. het enige wat hij af en toe wel op eet zijn de bruine bonen van 4+mnd van olvarit.
    Verder is het steeds een gevecht om een paar happen binnen te krijgen.

Fruit en toetjes eet hij wel gewoon.

En hoeveel flessen moet een kleintje van 8 maand hebben..
    Ik zit nu een beetje in de overgang van 4 naar 3 flessen, maar als meneer zijn dag niet heeft kan het wel eens 4,5 al 5 flessen zijn..
    Dit misschien ook wel omdat hij dus geen groente eet.

Iemand herkening en wat deden jullie hiermee?

Groetjes Mariebel

2. mejon

mejon Bekend lid

12 apr 2006
    750
    0
    0
    secretaresse
    noord-brabant
    misschien helpt het om een fruithapje (appel) door de groenten te doen.
    net als appelmoes zeg maar.
    dan vindt hij het misschien wel lekkerder.

3. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    dat heb ik ook, maar dan wilt hij beide niet zowel groente als fruit. ik weet ook niet meer wat ik moet doen. we zitten wel op 4 a 5 voedingen.

ik geef hem nu alleen flesjes en een bordje soep met brood dat moeilijk op gaat.

kan het misschien een fase zijn dat ie dan niet wilt eten?

4. verena87

verena87 Bekend lid

9 dec 2006
    605
    0
    0
    Het kan inderdaad ook een fase zijn dat ze neit willen eten. Het enige wat ik je kan adviseren is het blijven aanbieden
    Misschien kun je wat fruit(hapje) op zijn broodsmerenen hem die aanbieden?

En misschien kun je de groente vers aan boeden? Er zijn sommige kindjes die GEEN potjes willen, en er zijn kindjes die ALLEEN MAAR potjes willlen

5. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    isa lustte eerst de potjes, dus vers lust hij helemaal niet. maar druiven, als ik ze in stukjes geef, dat eet hij wel, dus van de hand eet ie wel. maar als ik hem zo geef, hoeveel moet ik hem fruit per dag geven dan. en groenten gepureerd eet hij ook al niet, dus hoe moet dat dan. owh ja, wat wij eten, dat wilt hij ook. hij is bijna 8.5 maand, maar dan moet hij ze toch allemaal eten. we zijn van 3 voeding weer terug naar 4 en 1 snachts.

ik maak me zooooon zorgen, dat ie niet genoeg krijgt.

sorry mariebel, ik gebruik jouw topic.

6. theangels

theangels Bekend lid

20 jul 2008
    751
    0
    0
    lerares
    Alkmaar
    Misschien kan je hem gewoon gekookte groente in stukjes geven. Onze kleine vindt het veel fijner om zelf te eten dan om gevoerd te worden. Hij krijgt al zijn fruit en groente in stukjes en eet dan zelf.

7. verena87

verena87 Bekend lid

9 dec 2006
    605
    0
    0
    JE zegt: wat wij eten wilt hij ook. k weet natuurlijk niet was jullie eten , maar laat hem maar eens voorzichtig met de pot mee eten wel uit kijen met kruiden dan.

Eten moet leuk blijven ;)

8. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    vandaag heeft hij 150 gram fruit gegeten, maar dan van frutpura. en achteraf zijn flesje gegeven.

het moet zeker leuk blijven, als hij eet, dan ben ik gerust. maar ik denk dat het te maken heef tmet zijn tanden, want hij kauwt op zijn fopspeentje en heeft spuitluiers.

we geven wel af en toe van ons eten, zoals macaroni, soep zonder zout natuurlijk voor hem etc... dat vindt hij lekkerder.

9. Mariebel

Mariebel Fanatiek lid

10 jan 2006
    2.373
    0
    0
    Drenthe
    Mijn zoontje lust geen vers gemaakte groente of fruit.
    En denk niet dat het een fase is want dan duurt hij al zolang ik probeer..
    Blijf iedere dag weer proberen, maar je word er af en toe moedeloos van..

Zijn voedingsschema ziet er als volgt uit.

9:00/10:00 : 180+6 melk

12:30 : Fruithapje 200gram

13:30 : Halve liga

14:30/15:00 : 180+6 melk

17:00 : Groente 100gram (gaat vaak niet op), met toetje dit gaat wel op

18:30/45 : 180+6 melk

Slapen tot de volgende morgen..
    Snachts is hij wel regelmatig even wakker en we denken dat dit misschien wel aan zijn voeding ligt.

Hij wil gewoon niet goed eten. En sapjes drinken (diksap, appelsap) weigerd hij ook.
    Soms als hij zijn dag niet heeft zijn het dus 4 flessen met extreme uitzondering naar 5.

Net heb ik wat brood geprobeerd met leverpastei, hij heeft 2 hele kleine stukjes opgegeten en de rest spuugde hij dus weer uit en zit steeds te kokhalsen..

Deel Deze Pagina