extra care kruidvat vraagje

Discussie in 'Voeding' gestart door soortje, 23 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. soortje

soortje Actief lid

2 nov 2010
    205
    0
    16
    NULL
    NULL
    4 weken nadat onze zoon is geboren ben ik gestopt met borstvoeding. Omdat ik begreep dat kruidvat Extra Care de hypoallergene voeding was van kruidvat ben ik deze gaan gebruiken. Nu staat er op de verpakking dat dit een dieetvoeding is, omdat hij tevens is voor krampjes en/of moeizame ontlasting. Ik ben dus niet aan deze voeding begonnen voor deze krampjes/moeizame ontlasting, maar omdat het de hypoallergene voeding was.

Nu wil het geval dat onze zoon juist op deze voeding inmiddels heel slecht poept. Denk om de 4/5 dagen en dan ineens heel veel. Ik merk de dag voordat hij poept dat hij ook echt last heeft (dikker harder buikje en veel persen). Echter, hij heeft geen obstipatie omdat de ontlasting eigenlijk altijd zacht is. Dat snap ik niet goed.

Ik weet dus niet goed wat ik nu moet doen. Wie herkent zich in dit verhaal? Moet ik nu juist op andere voeding overstappen voor moeizame ontlasting of gewoon een andere HA voeding gaan proberen (nutrilon Ha of Etos Ha). Ik hoor graag jullie advies!!

2. soortje

soortje Actief lid

2 nov 2010
    205
    0
    16
    NULL
    NULL
    O even een aanvulling... Hij krijgt deze voeding nu al een kleine 4 weken, dus de gewenningsperiode zou voorbij moeten zijn.....

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Zit er johannespitbroodmeel in? Kindjes kunnen daar op reageren door dunne ontlasting, of verstopping. Een hypo allergeen zonder JPBM zou kunnen schelen.

4. soortje

soortje Actief lid

2 nov 2010
    205
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nee, er zit geen jpbm in... dus daar kan het niet aan liggen. :(
    Toch bedankt voor je reactie! :)

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als de poep zacht is, dan is het geen verstopping, dan lijkt het me eerder de aard van het beestje.

Deel Deze Pagina