4 weken nadat onze zoon is geboren ben ik gestopt met borstvoeding. Omdat ik begreep dat kruidvat Extra Care de hypoallergene voeding was van kruidvat ben ik deze gaan gebruiken. Nu staat er op de verpakking dat dit een dieetvoeding is, omdat hij tevens is voor krampjes en/of moeizame ontlasting. Ik ben dus niet aan deze voeding begonnen voor deze krampjes/moeizame ontlasting, maar omdat het de hypoallergene voeding was. Nu wil het geval dat onze zoon juist op deze voeding inmiddels heel slecht poept. Denk om de 4/5 dagen en dan ineens heel veel. Ik merk de dag voordat hij poept dat hij ook echt last heeft (dikker harder buikje en veel persen). Echter, hij heeft geen obstipatie omdat de ontlasting eigenlijk altijd zacht is. Dat snap ik niet goed. Ik weet dus niet goed wat ik nu moet doen. Wie herkent zich in dit verhaal? Moet ik nu juist op andere voeding overstappen voor moeizame ontlasting of gewoon een andere HA voeding gaan proberen (nutrilon Ha of Etos Ha). Ik hoor graag jullie advies!!
O even een aanvulling... Hij krijgt deze voeding nu al een kleine 4 weken, dus de gewenningsperiode zou voorbij moeten zijn.....
Zit er johannespitbroodmeel in? Kindjes kunnen daar op reageren door dunne ontlasting, of verstopping. Een hypo allergeen zonder JPBM zou kunnen schelen.