Met de pot mee eten

Discussie in 'Voeding' gestart door julia6, 7 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Ons ukkie die nu sinds een maand eten naast zijn borstvoeding krijgt had in eerste instantie sterke voorkeur naar potjes groente en vlees dan mijn zelf gemaakte 'baby prakjes'. Nu maar gewoon eens uitgetest of hij gewoon onze maaltijd lekker vindt, nou dat is dus smullen! Ik kook dan expres zonder sterke kruiden en zout gebruik ik sowieso nauwelijks of niet. Maar nu heb je bijv. van die pakken heerlijk buitenlands eten. Risotto bijv, de rijst en de marinade zit erin, zelf voeg je groentes en kip toe. Ons mannetje van nog geen 7 maanden vindt het heerlijk, maar ik vraag me af of die zakjes kruiden en marinade niks 'verkeerd' kunnen doen. Hij krijgt er geen krampjes van of iets dergelijks en heeft ook pas een paar keer 'gewoon' met ons meegegeten, en vraag me af of ik hiermee door zal gaan of niet. Zijn er nog dingen die hij absoluut niet mag hebben??

2. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Fijn toch dat je zoontje al lekker met de pot mee eet! Mijn zoontje eet ook al een tijdje met de pot mee, leuk is dat he.

Bedenk wel dat die zakjes kruiden en marinade waar je het over hebt vol zitten met zout en te veel zout is gewoon niet goed, voor een volwassene niet maar voor een baby al helemaal niet. Als je het heel af toe doet dan is het niet erg, maar ik zou het persoonlijk zeker tot 1 jaar laten.

3. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Ohh ja, daar had ik dus nog niet aan gedacht. Dan maak ik op die dagen dat wij dat eten toch maar een apart prutje voor meneer ;)

4. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    1
    36
    Hoi,

Wat wij gedaan hebben is Fenne wel hetzelfde laten eten, maar dan in een aparte pan bereidt. Overigens wel pas vanaf een maand of 10 a 11.
    Dus bijvoorbeeld bij zo'n wereldgerecht met rijst, kip in marinade en saus bakte in fijner gesneden blokjes kip met klein beetje marinade in een pannetje en schepte daar dan een paar theelepeltjes saus doorheen uit onze pan waar ik in kookte. Uiteindelijk kreeg zij dan prutje uit haar pan met wat rijst... zo hoef je eigenlijk niets apart te kopen en bereiden.

Vanaf 13 mnd ongeveer eet ze nu helemaal wat wij ook eten.

Succes met experimenteren, gaat vast lukken!

5. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

25 jun 2007
    996
    0
    0
    Dana eet sinds een tijdje ook regelmatig met de pot mee, maar die wereldgerechten geef ik dr liever nog niet ivm het zout enzo wat erin zit.
    Mischien kan t niet zoveel kwaad, maar ik weett niet zeker dus dan geef ik dr liever een potje op die dagen.

Wel leuk he om ze zo te zien smullen als ze mee mogen eten :)

6. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    ik geef Justin al een maand of 2 soms eten wat wij ook krijgen, dezelfde lasagne, spagethi, bami, nasi... uit dezelfde pan als waar wij uit eten, alleen klein gemaakt.
    Gaat prima, hij heeft nog nooit ergens last van gehad....
    succes!

7. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    wanneer mogen ze eigenlijk helemaal met de pot mee eten, dus wel saus uit een pakje en zo? ik doe het nou apart voor mijn zoontje, maar zou het makkelijk vinden als hij gewoon helemaal mee kon eten.

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.265
    7.312
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou saus uit een pakje niet te vaak geven, 1 of 2 keer per week ofzo. Er zit veel zout in en dat is niet goed voor die kleintjes. En ook voor ons grote mensen niet trouwens ;). Wij eten het zelf ongeveer 1 keer per week en de rest vers. Is ook makkelijker wat betreft met de pot mee eten, Eva eet geen prutjes (en alles waarvan ze niet precies kan zien wat erin zit, behalve boerenkool ;)).

Gelukkig eet ze sinds kort meer dan alleen groente, kip en gebakken aardappels. Ze eet nu ook biefstuk, hamburger, vissticks en rijst. Ik hoop dat ze met 2 jaar helemaal met de pot mee eet (maar ik vrees van niet ;)).

9. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.365
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    vanaf 1 jaar mogen ze alles hebben, heb ik me laten vertellen.

Ik heb voor ze 1 jaar was haar potjes gegeven als wij zulke wereldgerechten aten of andere dingen die mogelijk wat te pittig voor haar zouden zijn geweest.
    En vanaf 1 jaar heb ik haar met alles mee laten eten, gewoon gekeken wat ze lekker vond en wat niet. En ze eet nagenoeg alles :confused: Echt toppie.

10. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Levi eet hier van begin af aan ook met de pot mee. Wel eerst alleen dingen waar hij niet echt last van kon krijgen. later ook gewoon prei enz. Ik kijk wel uit met kruiden enz. maar verder eet hij alles lekker mee

11. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    ik zou jamie ook graag met de pot mee laten eten. meestal is het bij ons gewoon aardappelen of spagetti, lasagne ed. alleen 1 vraag. omdat wij vaak beiden tot laat werken is het bij ons wel eens groenten uit potjes (HAK)

zitten hier ook de nodige vitaminen in? zou jamie die ook gewoon mee kunnen eten?

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.265
    7.312
    113
    Vrouw
    Brabant
    Er zitten volgens mij wel vitaminen in, maar ook veel zout, ik zou het niet te vaak geven, misschien 1 of 2 keer per week.

Dan kan je beter diepvriesgroenten nemen, daar zit geen extra zout in. Of vers, op zich ben je helemaal niet zoveel extra tijd kwijt. En het is veel lekkerder ;).

13. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    #13 Sharon20, 9 jun 2009
    Laatst bewerkt: 9 jun 2009
    en nog een vraagje over het vlees dan.

kan hij gewoon hetzelfde eten wat wij eten?
    klein stukje gepaneerde snitzels, worst, ed??

en wegen jullie alles dan ook nog af. ik geef hem nu bv 100 groenten, 100 aardappel en 15 vlees. of gaat het bij jullie op de gok? :p

Alvast bedankt!

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.265
    7.312
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva kreeg eerst alleen gekookte kip en dat was heel lang ook het enige wat ze lustte.... Daar zijn we mee begonnen toen ze 9 maanden was geloof ik. Nu eet ze sinds een maandje ook visstick, kipburger, gehaktbal, hamburger en kipnuggets.
    Afwegen heb ik nooit gedaan, ik maak gewoon genoeg (teveel ;)) klaar en Eva eet wat ze wil eten. Heel soms eet ze alle gebakken aardappels op (vindt ze erg lekker), maar op is dan gewoon op.

15. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    jamie krijkt sinds hij 6 maanden is vlees erbij

kip, varkensvlees, paardenvlees, rundvlees, vis enz.

alleen dan krijkt hij alles ongekruid en gekookt.

maar als hij gewoon met de pot gaat mee eten word dit dus gebakken.

als we gewoon naturel vlees eten kan ik er natuurlijk voor zorgen dat zijn stukje niet gekruid word. maar we eten ook wel eens van die zigeunersnitzels, balisnitzels, ... deze zijn in de winkel al gekruid.

mag hij hier wel gewoon een klein stukje van? (meestal 15gr.)

16. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Ik merk aan Yelena dat zij een mix van eten lekkerder vindt dan alleen een groentesoort. Dus eigenlijk mix ik nu gewoon wat wij eten mits het niet te pittig is en er geen groenten in zitten die ze nog niet mag. Ik eet sowieso altijd zoutloos en vers.

Bij Yelena werkt dit dus beter (ja lekker vlot kom ik daar achter, zijn al 2 maanden aan het etteren met dat eten!) en ik ga haar dus ook gewoon ons prakkie mee laten eten. Ik zou niet weten waarom een uk van deze leeftijd dat niet zou kunnen. Wij eten altijd vegetarisch, dus binnenkort ga ik eens kijken welke vleesvervangers geschikt zijn i.v.m. zuivel en zout.
    Ik ben sowieso huiverig met die pakjes saus, omdat daar veel E-nummers in zitten. Die zijn niet altijd even gezond. Veel conserveringsmiddelen, dus dat eet ik niet meer dan 1 keer per week.

Het is allemaal heel leuk omschreven door het CB; eerst zoveel mogelijk groenten apart laten proeven, maar die van mij vindt dat niet te pruimen. Dus ik kan me daarom goed voorstellen dat mama's een uk gelijk met de pot mee laten eten. Ik ga dat zeker bij de volgende doen! Lekker vanaf 6 maanden groenten met een aardappeltje.

17. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    jamie krijkt sinds hij 6 maanden is vlees erbij

kip, varkensvlees, paardenvlees, rundvlees, vis enz.

alleen dan krijkt hij alles ongekruid en gekookt.

maar als hij gewoon met de pot gaat mee eten word dit dus gebakken.

als we gewoon naturel vlees eten kan ik er natuurlijk voor zorgen dat zijn stukje niet gekruid word. maar we eten ook wel eens van die zigeunersnitzels, balisnitzels, ... deze zijn in de winkel al gekruid.

mag hij hier wel gewoon een klein stukje van? (meestal 15gr.)

of beter niet?

Deel Deze Pagina