Met de pot mee eten?

Discussie in 'Voeding' gestart door M0MMY1987, 16 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. M0MMY1987

M0MMY1987 Actief lid

25 okt 2009
    280
    0
    0
    Mijn zoontje is nu 6.5 maand en eet dus ook potjes en dergelijke. Als ik zie wat er in de potjes zit, denk ik van: hij kan net zo goed af en toe met de pot mee eten.

Nu ga ik vandaag dus aardappels, spinazie & vissticks maken. Dit kan hij evengoed mee eten, heb laats speciaal voor dit alvast een mini blender in huis gehaald.

Nu was dus mijn vraag: mijn aardappels kook ik altijd met een snufje zout & de visstick natuurlijk in bakboter.. Moet ik deze dingen nu weglaten? Of kan ik het gewoon aan hem geven?

2. Skye

Skye Niet meer actief

Ik kook de aardappels en groente altijd apart in een klein pannetje voor Kyra. Ik snijd dus alles, haal dan wat groente uit mijn pan (daarna strooi ik pas zout op ons eten) en het eten van Kyra blijft dus zo zonder zout. Volgens mij is het niet erg om wat bakboter te gebruiken

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik vind dat ie dat prima mee kan eten, al zou ik de vis persoonlijk niet geven omdat ik dat met die leeftijd nog helemaal niet nodig vind. Maar doe je het denk ik niet dat dat beetje bakboter erg is.

De aardappels zou ik wel zonder dat snufje zout koken, dan het zout er later maar over doen ofzo, of even voor de kleine een aardappeltje apart koken in een ander pannetje.

De spinazie lijkt me geen probleem en kunnen ze gewoon eten, wal in de gaten houden wat betreft de nitraatrijke groenten.

Blender is mi ook niet nodig, maar kan je gebruiken als je dat wil.

4. M0MMY1987

M0MMY1987 Actief lid

25 okt 2009
    280
    0
    0
    Heb de aardappels gewoon zonder zout gekookt allemaal & de visstick erna even op een keukenpapier uit laten "lekken" om toch zo weinig bakboter eraan te hebben..

Helaas was het geen succes, want hij vond het niet echt lekker haha! Maar kan misschien ook aan zijn tandjes liggen, 2 zijn er nu door, en sindsdien is eten wel een beetje een probleem geworden.. Of hij moet nog aan de smaak wennen, dat kan ook.. Morgen krijgt ie gewoon weer bruine bonen met appel & rundvlees (potje), die vind ie verrukkelijk..

Hoe zit dat eigenlijk met brood.. Wil het hem nunog niet geven hoor, maar hoe geef je dat? in hele kleine stukjes dat ze zelf kunnen pakken of iets?

5. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    verst eten en een potje is zo'n verschil somige kindjes moeten daar echt aan wennen

En over brood meestal laat je ze eerst even op ene korst sabbelen en dan geef je hele kleine stukjes brood van de binnen kant

6. M0MMY1987

M0MMY1987 Actief lid

25 okt 2009
    280
    0
    0
    Mijn zoontje is wat eten betreft (groente) best moeilijk, hij vind de smaak echt niks. Het enige waar ie egt van smult is het potje vanaf 6 maand met bruine bonen, appel & rundvlees, aardappels met maïs of fruit.. deze gaan er prima in. Waarschijnlijke omdat het "zoetig" is..

Heb vandaag het potje gemengd van de bonen met rijst, dat vond ie wel lekker.. morgen meng ik het met aardappel. Merkte het in het begin al, met de sperziboonpotjes enzv. als ik dit ging mengen met fruit, vond ie het wel lekker, maar gewoon zo, gaat het er echt niet in..

7. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Charlotte eet sinds ze ongeveer 7 maanden is, met de pot mee. Ik kook voor haar apart een aardappeltje zonder zout, rijst en pasta krijgt ze gewoon van ons. Visstick bak ik in een antiaanbakpan en dan heb je geen boter nodig, ik gebruik soms een beetje olijfolie maar meestal niets. Groenten stoom ik altijd, ook voor haar, kruiden aan vlees en vis toevoegen voor haar doe ik pas sinds een paar weken. Ben alleen voorzichtig met zout en scherpe kruiden, verder eet ze werkelijk ALLES!

Deel Deze Pagina