Overstap van kunstvoeding naar gewone melk

Discussie in 'Voeding' gestart door Diesel82, 21 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Diesel82

Diesel82 Actief lid

26 mrt 2009
    390
    0
    0
    Hoi Dames,Even een vraagje. Onze meid is binnenkort een jaar en zou dan graag de overstap willen maken naar koemelk. Maar hoe kan ik dit eigenlijk het beste doen? En hoe dan met de fles voor de nacht, die laten vervallen? Geven jullie de koemelk dan gewoon koud of warmen jullie dit een beetje op?Alvast bedankt voor jullie antwoorden!Groetjes,

2. tammetje81

tammetje81 Bekend lid

6 dec 2009
    599
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze zoon is net een jaar. Is met 11,5 maand overgegaan naar gewone melk. Zonder enkel probleem. Ik warm het een heel klein beetje op. Als er een dag tussen zit dat hij zijn melk niet wil, krijgt hij een extra scheut door de thee.

Met kerst is hij 2 dagen zonder fles op bed gegaan. Dit hebben vanaf toen doorgezet. Zonder problemen, hij eet nu wat later als in het begin en krijgt zijn yoghurt niet meteen na de maaltijd maar half uurtje erna. Hij vind het allemaal prima.
    Hij krijgt hier nu trouwens 's avonds nog een beetje water. We kleden hem om, gaatn dan zijn tandjes poetsen en na het poetsen kirjgt hij een hakf flesje water. Deze gaat echter nooit op!

Het is dan ook een lekkere innemer.

Succes met de overstap.

3. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Onze Lucas wilde niet in 1x de overstap maken, dus wij hebben een periode de melk gemengd met opvolgmelk, steeds meer gewone melk en dan ineens ben je over, zeg maar.
    Ik maakte de melk de eerste periode nog wel lauwwarm. Inmiddels drinkt hij het koud. Dat kun je gewoon een beetje uitproberen wat je kindje lekker vindt.
    De laatste 'fles' voor de nacht dronk hij steeds slechter, op een gegeven moment gewoon weggelaten en geen moment gemist. Dat merk je eigenlijk vanzelf.
    Als je kindje deze elke avond nog volledig leeglurkt, zou ik hem nog niet zomaar weglaten.

Lucas eet rond 18.00 warm eten, wij eten geen toetje, hij krijgt als tussendoortje overdag yoghurt. Na het eten in bad, dan tandenpoetsen en om 19.00 op bed. Dus er is ook weinig ruimte meer voor een flesje o.i.d.

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    We zijn fles voor fles overgestapt. Eerst de fles van de middag voor gewone koude melk, daarna de melk voor de pap 's ochtends (fles of bord, warm dus), en als laatste de avondfles. Dat werd thee met een scheut melk (ivm max)

5. tulip

tulip Niet meer actief

ik was eigenlijk van plan om fles voor fles over te stappen. Ik mt met gewone melk tussen de middag begonnen. Maar s avonds wilde ze geen friso meer en wees naar de koelkast, toen wilde ze dus halfvolle;) ze was toen 11 maanden.

Deel Deze Pagina