Kleine man heeft opeens flink uitslag. Begon een paar dagen geleden in zijn nekje (dacht exceem plekje), maar nu zit het achter zijn oren, op zijn buik en op zijn rug. Hij heeft er zelf volgens mij weinig last van. Huidje is rood met bultjes. Ik heb echt geen flauw idee wat het is. Exceem, warmtebultjes, allergische reactie? Hij heeft verder geen koorts en is niet ziek. Iemand een idee? Hij is nu 6 maanden, krijgt sinds een paar weken bijvoeding: verse groenten en fruit. Dit gaat eigenlijk heel goed. Hij krijgt pepti vanwege KMA. Gaat heel goed verder eigenlijk. Maar waar ik nu een beetje bang voor ben is dat hij reageert op de bijvoeding (ook al is dit heel de tijd goed gegaan en rustig opgebouwd). En is het dan uitslag of exceem? Ik dacht eigenlijk dat exceem niet echt op buik en rug zat... Edit:
Eczeem zit wel degelijk op buik en rug... Onze oudste had dat nadat we startten met yoghurttoetje: hele lijf vol met grote plekken Maar wat jij beschrijft, is lastig te herkennen zonder foto. Zou er even mee naar de huisarts morgen, kan die kijken wat het is.
Het lijkt een beetje op wat mijn dochter op het moment ook heeft. Ik dacht dat ze weer last had van eczeem dus ben het vet aan het houden
Tara heeft ook zoiets gehad een tijdje geleden, zat toen vooral op haar buik en rug. Op het cb dachten ze dat het warmte uitslag was. Heb het een tijdje ingesmeerd met bepanthen en haar vooral 's nachts wat minder warm aangekleed. Bij haar was het na een week misschien 1.5 over.
Mijn dochtertje heeft het ook ( met dit weer vaker ) door de warmte. Idd wat minder aandoen en dan na een paar sagen wordt het minder. Ik smeer er trouwens ook bepanthen op!
Mijn dochter had vorige week de zesde ziekte. Eerst drie dagen koorts en daarna kwamen de bultjes, ze is er niet echt ziek van geweest, beetje hangerig. Hier in de omgeving heerst het. (Het Westland)
Ja dat hadden wij ook bij zoon. Hij had wel koorts voorafgaand, maar toen de vlekjes doorkwamen had hij nergens meer last van.
De eczeem bij onze oudste zag er heel anders uit, ook als ze -toen we de zware eczeem met zalf onder controle kregen- soms nog een lichte uitbraak had. Warmte-uitslag of 6e ziekte lijkt me dus aannemelijker.
Dank je wel voor jullie reacties. Koorts heeft hij volgens mij niet gehad... Hij is wel wat onrustig geweest deze week, maar zag net ook dat zijn eerste tandje door is gekomen. Dan hoop ik op warmte uitslag!
Het is lastig te vergelijken... Maar het eczeem van mijn zoontje zit voornamelijk op de plekken die jij beschrijft. Het lijkt er een beetje op. Maar het begon bij hem anders en ging niet zo snel, dus ik denk ook dat de kans groter is dat het iets anders is. Succes met het uitzoeken!
Het is inderdaad vrij snel op komen zetten vind ik. Binnen een paar dagen eigenlijk... Hij voelt zich verder prima. Dus ik denk dat Ik het even aan kijk en hopelijk verdwijnt het snel.
Zijn inmiddels twee dagen verder en het gekke is: s morgens ziet zijn huid er een stuk beter uit. De uitslag is dan echt een stuk minder om in de loop van de dag weer erger te worden. Vandaag maar even geen fruit geven denk ik en kijken wat het dan doet. Anders moet het haast wel van de warmte zijn toch? Het is niet helemaal weg s morgens ofzo, maar het wordt echt erger/ roder in de loop van de dag.
Dat hoop ik zo! Hij was zo lekker bezig met de bijvoeding. Ellende met die KMA van de eerste weken moet ik niet weer aan denken.... Vandaag maar even pas op de plaats met fruit en dan fingers crossed dat het warmte uitslag is! Ligt lekker heel de dag in z'n rompertje, dus meer kan ik er niet aan doen denk ik.
Luc heeft die vlekjes ook, lijkt erg op jouw foto. Hele kleine vlekjes en de ene keer feller dan de andere keer. Hier zit het overal, maar het meest duidelijk op zijn armen. Ik denk dat het door de warmte komt, hij zweet best snel. Hij heeft ook geen last ervan lijkt het en heeft geen koorts. Ik kijk het nog een paar dagen aan, op het KDV hebben ze er verder ook niets van gezegd, die zien het vast wel vaker. Ik geloof hier niet in een allergische reactie, omdat hij de laatste dagen niet anders is gaan eten
Hier ook een zwetertje... Uitslag is inderdaad ook wisselend van 'sterkte'. Ben benieuwd hoe het er morgen weer uitziet...
Bij mijn dochter begon haar eczeem wel zo. Eerst een paar vlekjes en binnen een aantal dagen helemaal onder. Ook precies toen we met bijvoeding bezig waren, maar uiteindelijk blijkt ze nergens allergisch voor, heeft ze alleen een erg gevoelige huid die snel reageert bij minder weerstand of het doorkomen van tandjes. Wij kleden haar ook luchtig en smeren nu 1x per dag met koelzalf en heel af en toe met hormoonzalf. Omdat ze nergens allergisch voor is, denkt onze dermatoloog dat ze er snel overheen zal groeien. Ervaring met warmteuitslag heb ik niet! Eczeem is niet leuk, maar na maanden tobben weet ik wel dat eczeem goed onder controle te houden is als je er maar achter komt wat voor jouw kindje het beste werkt. Succes!
Eczeem wisselde hier niet op 1 dag van sterkte. Dat kon wel erger worden, maar dan werd het echt niet vanzelf ook weer minder Daar was echt zalf voor nodig.
De uitslag op zijn buikje is nu echt al een stuk minder. In zijn nek heeft hij wel wat eczeem. Herken het nu het echt aan het indrogen is. Maar dat is bij hem altijd al een smet plekje geweest. Dus ben daar nu aan het smeren en de rest laat ik met rust. Ik start weer rustig met de bijvoeding. Paar dagen achter elkaar 1 soort... Dus weer even pas op de plaats. Maar het ziet er gelukkig op buik en rug al stuk beter uit.