Toetje

Discussion in 'Voeding' started by Suzzert, Jan 25, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

May 12, 2012
    3,340
    4
    38
    Rotterdam
    Geven jullie altijd een toetje en is het nodig als de baby nog vier flessen drinkt?

Het gaat namelijk om het volgende. DL krijgt na der eten een bakje yoghurt. Maar gevolg is dat ze der avond fles niet wil meer dan, maar dan word ze anderhalf uur later vaak huilend wakker voor de fles. Drinkt dan een halve fles en valt in slaap. Vaak komt ze dan om een uur of 12/1 weer voor de rest en is dan gelijk goed wakker en wil niet meer slapen. Dus vroeg ik mij af is het toetje bij 8/9 maanden echt al nodig?

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Nooit, of hooguit fruit.
    Wij eten nooit toetjes. Behalve op feestdagen.

3. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Een toetje is niet perse nodig hoor :)

Ik geef wel een toetje maar mijn zoontje drinkt wel gewoon nog een fles voor ie naar bed gaat, en helemaal op

Dus als je geen toetje wil geven geef je geen toetje :)

4. Nescio

Nescio Niet meer actief

Inderdaad, toetje is niet nodig. Ik gaf mijn dochter soms wat lepeltjes yoghurt, maar nu heb ik daar een tussendoortje van gemaakt en krijgt ze soms na het eten een beetje fruit.

5. adi

adi Niet meer actief

Ik gaf volle kwark als tussendoortje rond 15 uur, maar pas toen die fles vervallen is.
    wij eten verder nooit een toetje ( heel soms).

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Toetje hoeft niet.
    Je kunt de yoghurt ook geven als tussendoortje om 15 uur. Evt met wat geprakt fruit erin.
    Ze zouden met 8-9 maand zo'n 500-600cc zuivel moeten krijgen. Dat is incluus flesvoeding. Dus zolang je dat haalt is het prima.

7. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

May 12, 2012
    3,340
    4
    38
    Rotterdam
    oh! Ik dacht dat ze het echt moesten ivm hun zuivel. Maar dan gaan wij er ook lekker een tussendoortje van maken ;) Bedankt voor de tips!

Share This Page