Hoeveel voedingsschepjes rijstebloem?

Discussie in 'Voeding' gestart door Krullebos, 22 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krullebos

Krullebos Actief lid

31 aug 2011
    334
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    noord nederland
    Mijn dochter krijgt flesjes van 200 (ipv 180) + 6 voeding.
    Sinds een paar dagen gebruiken we rijstebloem 's avonds. Maar het blijft vrij dun (of moet het een tijd indikken?). Op de verpakking staat 2 -3 eetlepels. Wij doen 3 voedingsschepjes, maar onze eetlepels zijn groter dan een voedingsschepje....
    Hoeveel schepjes doen jullie? (ik snap dat het iets anders uit komt door 20cc extra water, maar op een hele fles is dat niet heel veel)

Alvast bedankt!

2. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Ik zat daar ook al mee te rommelen... Een voedingsschepje is minder dus ik deed gewoon eennvoedingsschepje extra. Desnoods doe jij er nog een extra bij voor het extra water. Beetje op gevoel zeg maar....

3. Linda1984

Linda1984 Niet meer actief

Ik doe 2 voedingsschepjes= 1 eetlepel, komt ongeveer gelijk uit.
    Heb je anders niet gewoon van die maatlepels? Probeer dan eens uit hoeveel van die voedingsschepjes is 1 maatlepel passen. Of weeg hoeveel 3 eetlepels zijn en hoeveel schepjes nodig zijn voor datzelfde gewicht.

4. sjak

sjak Niet meer actief

Ik deed dat ook altijd, weet nu dat ik dus moet verdubbelen. Ik geef nu geen rijstebloem meer, maar granenpap en ik doe nu 180/6+6 (nutrilonschepjes) granenpap.
    Misschien moet je gewoon even aankijken wat voor jou de gewenste dikte is.

5. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik zou het geven van rijstebloem rustig opbouwen, heb ik destijds ook gedaan, anders kan het wat zwaar op de maag liggen. Idd eerst begonnen met 1 of 2 voedingsschepjes, en zo langzaam aan naar 2 eetlepels toegewerkt;)

6. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Waarom niet gewoon een eetlepel gebruiken???
    Deed ik hier altijd wel met (granen)pap...
    Doe je het desnoods eerst in een apart bakje en dan giet je het erbij?
    Of je gebruik dat nutrilonschepje en kijkt zelf even hoe dik je hem wil hebben...

7. mgeul84

mgeul84 Bekend lid

17 aug 2012
    790
    116
    43
    Doe ook gewoon 2 eetlepels erbij.. Eerst flesje klaarmaken en als die op temperatuur is doe ik de rijstebloem erbij

8. Krullebos

Krullebos Actief lid

31 aug 2011
    334
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    noord nederland
    Heb een difrax fles (smal), een eetlepel past niet door het gat, dan zou ik het eerst idd ergens anders in moeten doen. Maar met een voedingslepel is net zo makkelijk, als je weet hoeveel... Ook niet elke eetlepel is gelijk...

De difax fles zit ook tot de rand vol, is een brede fles een optie? Of moet dat erg wennen voor baby's die een smalle gewend zijn?

Ik deed er eerst 2 voedingsschepjes in, nu 3.... Idd ivm rustig opbouwen...

9. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Als je de maatschepjes van de voeding gebruikt dan moet je de hoeveelheid verdubbelen. Twee maatschapje komt overeen met 1 eetlepel. (ik was zo gek om het een keertje te wegen...)
    En rijstebloem kan best een beetje op gevoel.

10. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Heb toen ook een brede fles gekocht voor de pap, anders paste het er niet in... Maakt helemaal niet uit volgens mij, want het speentje is hetzelfde die erop zit alleen de fles is breder (dacht ik hoor).

Daar past net een eetlepel door het gat bij de brede fles van difrax, maar natuurlijk kun je ook gewoon die voedingsschepjes blijven geven. Ik keek meestal naar de pap zelf of die dik genoeg was en deed er dan evt nog wat bij of niet!

11. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    mijn eetlepels zijn blijkbaar smal( ikea bestek)..maar ik giet het er gewoon vanaf boven zo in 2,5 eetlepel..gewoon roeren tussendoor en dan zie je de dikte die je wilt...wat je kind het lekkerst vind...

12. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Rijstebloem gaf ik 2 a 3 voedingsschepjes, want anders ging het niet door de speen heen.

Nu geef ik fijne granenpap in de fles en dat is 3 theelepeltjes (opbouwfase ;))

13. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Het is toch de bedoeling dat het vloeibaar blijft, zodat het oor de speen kan? Of ga je het met een lepel geven?

Deel Deze Pagina