Teruglopen voeding

Discussion in 'Voeding' started by karin29, Oct 17, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. karin29

karin29 Bekend lid

May 29, 2006
    663
    0
    0
    mama
    noord brabant
    Hallo,

De eerste dagen dat ik borstvoeding gaf had ik veel last van stuwing. Het voordeel was dat ik per sessie ongeveer 150 cc kolfde na een voeding en dit om de 2 uur. Nu is de stuwing verdwenen en kolf ik per sessie ongeveer 100 a 125 cc en dan houdt het helemaal op. Ik kolf na iedere voeding wat inhoudt om de vier uur ongeveer 6 keer per dag.
    Heb dus het idee dat de hoeveelheid voeding wat terugloopt. Vraag me af waardoor dit komt? Misschien doordat ik eerst stuwing had en daardoor zoveel kolfde? Wanneer Damiën niet goed aan de borst drinkt geef ik hem borstvoeding in de fles na op advies van de kraamverzorgster. Hij dient in iedergeval per voeding 100cc binnen te krijgen. Dat krijg ik per voeding net gekolfd. Ben dus bang dat ik de voeding niet meer wordt maar steeds minder.
    Wie weet hier een antwoord op?
    Groetjes Karin

2. Kathy

Kathy VIP lid

May 22, 2005
    5,535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Zou het niet kunnen dat Damiën nu meer drinkt, dat je daardoor na de voeding minder kolft?
    Anders zou ik niet kunnen weten wat het is.

3. karin29

karin29 Bekend lid

May 29, 2006
    663
    0
    0
    mama
    noord brabant
    Hoi Katy

Het lastige is dat hij niet echt gemotiveerd is om te drinken aan de borst. Hij wordt snel moe, valt in slaap dus neemt eigenlijk maar een aantal teugen per borst. Na het voeden kolf ik de rest af wat hij dan krijgt.
    Blijf dan steeds op die 100 a 125 cc hangen.
    Wat ik zelf bedacht heb is om zoveel mogelijk om de 2 uur te gaan kolven zodat het nog meer gestimuleerd wordt. Hoop alleen dat ik dan nog genoeg overhoudt als ik Damiën 2 uur later weer ga voeden.
    Wat denk jij/jullie?
    Groetjes Karin

4. Deb

Deb VIP lid

Jul 19, 2005
    7,394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    maar meis dan ben je heel de dag bezig met kolven en voeden

dit lijkt me heel vermoeiend voor je

maar het is het proberen waard, maar denk alsjeblieft ook aan jezelf, jij moet je er ook goed onder voelen

is dat niet het geval dan loopt ook je borstvoeding terug
    je lichaam reageerd op jou gestel

succes

5. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

Aug 9, 2006
    3,051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ook als je kolft heb je regeldagen, je kind wil steeds meer hebben, normaal leg je je kind dan vaker aan en dan na een paar dagen past het vraag-aanbod zich weer aan, omdat je zoon amper drinkt bij jou zul je dus idd een poosje extra vaak moeten kolven. Meestal duren regeldagen een dag of 3 dus met kolven ook zoits lijkt me, dat merk je vanzelf wel.

Darnaast idd wel blijven aanleggen, zou fijn zijn als ie steeds meer borst drinkt, een baby werkt nog altijd stukken beter dan een kolf om een borst leeg te krijgen.

6. chacha

chacha Fanatiek lid

Jan 20, 2006
    4,918
    0
    0
    Mijn BV liep ook terug....Lynn kwam om de 1 1/2 uur, ze kreeg blijkbaar niet voldoende. Ik ben er ook bij gaan kolven, om de productie op peil te houden....

Met als gevolg dat ik alleen nog maar met voeden bezig was....Op een gegeven moment was ik zo moe en gefrustreerd dat de melkproductie alleen maar terug liep. Kreeg amper 50 cc uit mijn borsten.

Toen ik het besluit had genomen om over te stappen op flesvoeding viel er een last van me af. Ik moest nog wel afkolven om de BV af te bouwen.
    Opeens kreeg ik zo weer 150 cc uit de borst. Gek hoe je lichaam reageert...

Volgens mij is het de truc om ontspannen te blijven. Wanneer je gefrustreerd raakt, werkt dat ook niet goed voor je productie.

Ik ben nu helemaal over op de fles en ik moet zeggen dat dit een stuk rust en regelmaat heeft gebracht.

Dus volgens mij is de tip om ontspannen te blijven. En misschien helpt het om te weten dat je bijvoeding mag geven wanneer je echt niet voldoende hebt (wel ff overleggen met het CB) Dat kan wat rust geven.

Share This Page