Wat is een beetje nomaal qua drinken? Hier is het echt veel.. Eten gaat verder ook goed, maar zie hier ongeveer ons schema.. ochtend 1 snee brood en 200cc melk tussendoor koekje en 160cc thee middag 1 snee brood en 200cc melk tussendoor koekje en 160cc diksap avondeten een flinke prak, stuk fruit na voor het slapen 180cc melk in de nacht 2 x 200cc melk... Zonder gaat ze niet slapen. Vind het wel veel..
jeetje das wel heel veel idd. mijn zoontje dronk toen bij de boterhammen en voor t slapen maar 90 cc meer, omdat ze ook al brood eten hebben ze meer niet nodig. ik zou persoonlijk ook ipv koekje stuk fruit geven, is ook vocht en kan je ze minder drinken aanbieden. neemt ze er genoegen mee als je gewoon minder drinken in de beker/fles doet heeft ze nog 2 x in de nacht een voeding? en als je water geeft? of minder melk? je zou langszaam kunnen afbouwen evt, iedere dag of om de dag 30 cc minder ofzo kan ze er rustig aan wennen maar wel fijn hoor!! haha mijn zoontje drinkt denk ik 3 tuitbekers leeg op een dag... meer is er niet in te krijgen...
Mijn oudste dronk ook heel weinig vandaar dat ik ook en kijk.. Maar ze neemt inderdaad niet genoegen met minder. Eerst waren de flessen nog groter maar ik vond dat toch wel te gek en heb maar bedacht max. 200.. Fruit geef ik ook weleens s middags nog extra maar maakt ook niks uit..
Ik heb een paar dagen water gegeven in de nacht maar dat wilde ze niet en was echt een drama.. Want ze had wel heel erg dorst. Grijpt de fles uit mn handen zeg maar.. De nachtflessen zijn trouwens wel met water aangelengd.
Je geeft dan borstvoeding uit de fles (obv je banner)?, dan maakt het niks uit, bv mogen ze onbeperkt drinken. Ik zou in eerste instantie drastisch minderen met diksap. ieder keer 100cc aanbieden qua drinken overdag. En drinken pas geven als ze klaar is met eten. Als de fles/ beker leeg is even afleiden Is het een idee om even langs de huisarts te gaan om te testen of zoveel dorst een lichamelijke oorzaak heeft? Edit: ik lees nu je bericht in de andere topic dat je bv aan het afbouwen bent. Welke melk geef je haar dan? Het is belangrijk om in de gaten te houden dat je van KV nr2 max. 24 schepjes mag geven per dag. Ze krijgt nu veel meer melk als ik je bericht teruglees.
Hoi. Beetje verwarrend ze krijgt BV en amandelmelk, afgelopen twee weken 1 fles KV maar dat gaat nog niet zo goed dus even de kluts kwijt misschein? Ja eert eten dan drinken doe ik al. Maar minder overdag, dan ben ik bang dat ze s nachts nog meer wil!?
Diksap is geen eten he, en volgens mij heb je niet meer dorst over 12 uur als je nu iets minder drinkt. Ze drinkt überhaupt veel meer als een liter vocht, dus misschien toch even overleggen met de ha? En dan bijv fruit geven ipv koekje en op dat moment geen drinken aanbieden.
pff lastig dan, dorstig kindje heb je! haha ik zou idd toch wel even langs de huisarts gaan dan hoor of het idd dan niks medisch kan zijn, ik weet dat je van suikerziekte ook hele erge dorst kan krijgen maar weet niet of dat bij kinderen ook zo is. (niet om je bang te maken he!)
Ja daar zit wat in. Maar mogen ze niet meer dan een liter vocht dan? Dat vroeg ik me af dus. Ik ga met Pep beginnen misschien vult dat wat meer en drinkt ze minder. sMiddags alleen fruit zou ze dus van 13.00u tot 19.30u zonder drinken zijn.. Dat is veel te lang!? Ja Nicole suikerziekte weet ik. Dat gevoel heb ik totaal niet maar ik houd het wel in de gaten hoor. Ga nu een tuitbeker proberen misschien drinkt dat al anders, minder doordrinkeffect.
Gewoon een tuitbeker met water aanbieden tussendoor. En dan niet vol, maar met een bodemtje water. Diksap zorgt ook ervoor dat kinderen doordrinken /(= zoet)
daar krijgt ze maar 1x per dag van hoor en heel slap.. Dus dat zal niet heel veel uitmaken. Gisteren de tuitbeker geprobeerd maar ze laat alles lopen. Ik heb er ook nog 1 van Hema met een harde tuit dat duurde lang voor ze die snapte.. Maar goed daar dronk ze haast niet uit.