Hey dames, Even een vraagje. Vorige week was ons dochtertje gigantisch onrustig, krijste na elke voeding, was echt ontzettend verdrietig en niet te troosten. Ze heeft ook erge uitslag op haar gezichtje en nekje: rode vlekken en sommige met witte puntjes erin. Nu heb ik op internet zitten kijken en kom bij koemelkallergie uit. Dus ben ik vanaf vrijdag alleen dingen gaan eten/drinken waar geen melkeiwit in zit. Nu lijkt het nog te helpen ook al verdwijnt die uitslag niet. Maar nu mijn vraag; moet je hierover altijd de ha consulteren of mag je dat ook zelf proberen op te lossen? Ik lees nl. over speciale dieeten enzo..? Wie o wie kan me helpen? Bedankt!!
Misschien is het dan slim om langs een dietist te gaan? Zodat je wel een volwaardig voedingspatroon houdt? Je mag vanalles zelf oplossen.. En als het werkt, dan is het vaak ook prima. Als je niet zeker bent, kun je altijd langs de HA. Dan staat het alvast in het dossier misschien. Zou handig kunnen zijn?
Ik zou niet zelf gaan dokteren. Misschien heb je wel gelijk, dat zeg ik niet, maar een ziekte diagnostiseer je niet via internet. Straks is het iets heel anders. Even iemand ernaar laten kijken die er voor geleerd heeft, lijkt me beter.
Bedankt, had toch maar de ha gebeld en kon direct langskomen. moet nu naar het cb. Topic mag gesloten worden..weet niet hoe dat moet!
Nou een vraagje dan: zit er in aardappels ook melkeiwitten? haha misschien wel een rare vraag maar ik weet het echt niet!
Aardappels mogen gewoon Net zoals andere verse groentes en fruit. Let trouwens ook op wei, dat zit bijvoorbeeld in Taksi en Rivella.
Ik zei al: ik weet het absoluut niet. Moet ook echt op etiketten kijken enzo. Maar omdat het cb nog contact moet opnemen met me, moest ik wel alvast eten vermijden waar melkeiwitten in zaten.
Ik zou naast koemelk ook soja en ei laten staan, dat zijn vaak de 3 grootste boosdoeners. Verse groente e.d is geen probleem. Wel opletten met brood, vleeswaren, koekjes, sausjes etc naast de zichtbare dingen zoals melk en boter. Hier was ze na 2 dagen een rustige, tevreden baby en na 2 weken was haar huidje weer mooi gaaf. ik heb het hier op eigen houtje gedaan en na 4 weken een dietist gezocht. Toen uitgeprobeerd waar ze op reageerde.
Zo snel al een goede reactie! Dat is fijn zeg! En weet je nu inmiddels waar ze op reageerde? Of zijn jullie nog bezig? Ik merk idd wel dat ze wat rustiger is. Zo ligt ze nu zelfs al een half uur in de wagen buiten te 'spelen'! Nou dat was vrijdag niet hoor..alsmaar krijsen. Is er speciaal brood dan? Ik eet nu boeren tarwe maar daar zal het dan ook vast wel in zitten. Merk daar niet echt een reactie op, denk dat het meer van de boter komt. Pf vind het een lastig iets want heb me nooit verdiept in deze dingen.
Mijn oudste heeft KMA en soja-allergie. Soja gaat sinds een paar maanden goed in kleine beetjes. Wij aten hier blue band brood (AH), nu zaanse snijder meergranen maar daar zit soja in. Boerentarwe zit meestal wel melk in ja. Becel is koemelkvrij, AH heeft ook plantaardige halvarine eigen merk. Meeste vloeibare boter is geen probleem. Bij soja-eiwit vermijden is sojalecithine meestal geen probleem. Ik wil wel een lijstje maken voor je wat je wel kan eten als je dat fijn vindt. Komen misschien wel meer reacties van anderen.
Als het niet teveel moeite is, zou het wel fijn zijn! Bedankt voor je aanbod! Ik heb nl echt geen idee wat ik wel en niet moet eten. Ik kijk dus wel op de etiketjes maar pff, zo ben ik wel erg lang bezig met uitzoeken wat ik mag
Wat ik me afvroeg Red88 ben je nu bij je 2e uit voorzorg ook op dieet of wacht je af hoe ze reageert? Ik ben me aan het orienteren alvast we doen hard ons best voor een 2e en ik wil proberen dat een volgende keer de bv wel slaagt. Nu zal ik zelf dus geen koemelkeiwitten binnenkrijgen en (bijna) geen ei omdat ik daar intollerant voor ben. De kans op herhaling bij een volgend kindje is groot heb ik wel eens gelezen nl....
AH vond ik het makkelijkst qua allergie-info, staat op de eigen merk producten duidelijk aangegeven. Maar in het begin valt het idd niet mee. Blue band brood (AH) AH plantaardige halvarine (groenig kuipje) Meeste merken vloeibare boter, in elk geval Aldi, Lidl, AH, Euroshopper Vleeswaren: salami AH, gelderse gekookte worst plakjes, kalkoenfilet Aldi/Lidl/Euroshopper, casselerib Lidl/Euroshopper Kips leverworst, gelderse gekookte worst Aldi, leverworst Euroshopper Pindakaas, jam, gekleurde hagelslag, e.d is natuurlijk melkvrij. Pure hagelslag mogelijk ook maar ik eet weinig zoet beleg. Pasta opletten met ei Meeste pastasauzen zijn melkvrij, in elk geval AH en Euroshopper Mix voor bami speciaal AH Chicken tonight Hawaii Volkoren biscuitjes Aldi/AH Meeste ontbijtkoek Sommige speculaas Bastognekoeken en Jodekoeken zit alleen ei in Apfelstrudel diepvries AH Lays naturel chips (en meeste naturel chips) AH naturel en paprika kronkels (soort wokkels) AH sorbetijs op vruchtenbasis Waterijs Meeste ketchup en curry soorten kunnen Fritessaus nam ik een variant met zo weinig mogelijk eigeel Fritessaus van Mac is geen probleem Buiten de deur at ik eigenlijk alleen patat, broodjes zit vaak melk in. Bakkerij Bart heeft wel een aantal broodjes die melk en sojavrij zijn, als goed is hebben ze een lijst waar het op staat. Dit is wat mij zo even te binnen schiet. Anders vraag je maar.
@Frannie, ik gebruik geen zichtbare zuivel, verder eet ik wel gewoon. Wil over een paar weken kijken hoe ze op zuivel reageert. Ik acht de kans hier iets kleiner aangezien wij beide geen allergieen hebben en ik in de zwangerschap van onze oudste heel veel zuivel heb gebruikt, waardoor ze mogelijk haar allergieen heeft ontwikkeld. Deze zwangerschap dus wel opgelet.
Bedankt Red88.. ik ga dus maar shoppen bij de AH, kom daar nooit maar zal daar eens verandering in brengen! Ik ga m'n best doen! Zou het kunnen dan dat als je in je zwangerschap veel zuivel binnenkrijgt, je kindje daardoor KMA ontwikkelt? Of begrijp ik de reacties niet goed?
is dat inderdaad zo dat je door zuivelgebruik tijdens de zwangerschap, je kindje gevoeliger maakt voor het ontwikkelen van een koemelkallergie? Dit vroeg ik me eigenlijk al een poosje af (voor wanneer we voor een tweede gaan)