steeds geen zin in seks na de bevalling zoon bijna 8 maand

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door joyce90, 13 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joyce90

joyce90 Lid

26 mrt 2013
    56
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik weet niet of ik dit hier goed post.
    Maar ik zit hier erg mee.

Onze zoon is bijna 8 maand. En heb nog steeds geen zin in seks.
    Ik wil graag dat het weer is als vroeger. Maar ik heb gewoon echt geen zin.
    Ik ben niet opgewonden vind het teveel gedoe enz.

Ik geef nog 2x daags borstvoeding en slik de mini pil.zou dit een oorzaak kunnen zijn! ?

Nog ter info ik heb een knip gehad en in kraam week is voorste hechting geknapt daardoor wijkt knip bij ingang van de vagina wat een vervelend gevoel geeft tijdens seks en ook vooral erg lelijk is al zegt mijn man van niet.

2. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Ik deel je gevoel. Ik heb ook nog steeds geen zin. Kids lagen lang bij ons, nu regelmatig nog. Geef ook nog 1 a 2 keer borstvoeding. Ook een knip ghad die pijnlijk is.
    Maar ik ben ook zo moe.... Ik denk hier dat we beide heeeeeel veel moeten slapen en weer samen dingen doen om weer tot elkaar te komen. Ik heb hoop dat als we verhuisd zijn en er meer netwerk is wij meer rust en tijd voor elkaar gaan hebben. En dat de zin of überhaupt interesse weer een beetje komt.
    Mocht je knip echt niet goed genezen zijn kun je er altijd naar laten kijken en er wat aan doen misschien.
    Geen oplossing wel herkenning.

3. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Ik heb wel regelmatig zin, maar meestal niet de puf om er meer mee te doen. Geef trouwens nog 4 keer per dag borstvoeding, maar heb niet het idee dat het daar aan zou kunnen liggen. Volgens mij is het een soort natuurlijke anticonceptie, zodat je niet te snel weer zwanger zou kunnen worden.

4. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Hey meiden. Hier niet perse dat probleem, al hebben we nu beide wel een bijzonder laag labido. Zorgt ervoor dat ik bang ben dat ee geen moeite meer doen, geen zin maken enz. Wij hebben nu afgesproken om eens in de week oid lekkernop bed te knuffelen en te kussen zonder de druk om seks te hebben. (Tenzij je natuurlijk beide wilt op dat moment)
    Zo hopen we toch te voorkomen dat we huisgenoten worden.. en een beetje affectie heb je gewoon nodig.
    Vwb knip; geen ervaring mee.. Misschien toch terug naar de gyn? Kijken wat er mogelijk is?

5. Knapie

Knapie Fanatiek lid

5 nov 2013
    1.524
    0
    0
    Hier heeft het voornamelijk met de anticonceptie te maken. Ik heb verschillende soorten anticonceptie uitgeprobeerd tot en met de minst hoeveelheden aan hormonen. Echter had alles invloed op mijn libido. Met mijn partner samen besloten (was zijn idee) om met de anticonceptie te stoppen. Zijn libido is namelijk een stuk hoger en mijn werd echt beneden vriespunt wat uiteindelijk ook de nodige frustratie kan opleveren.

En het klinkt heel cliché maar meer doen maakt meer zin. Ik vond dit onzin maar praktijk wijst anders uit.

Overigens kan die knip wel er mee te maken hebben. Doordat je achter in je hoofd al weet dat het vervelend voelt zal je lichaam daar onbewust toch wel op reageren zodra er toenadering wordt gezocht.

6. joyce90

joyce90 Lid

26 mrt 2013
    56
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik denk zelf ook dat anticonceptie boosdoener is. Ik ben moeilijk zwanger geraakt maar durf niet te gokken om zonder te doen.

Wat betreft die knip. Die heb ik al laten checken Door de verloskundige zei zegt is niks meer aan te doen. Hij zit niet aan elkaar maar de wond randen zijn genezen en kun je dus niet meer hechten ofzo. Ik moet hopen dat het bij volgende bevallingen schaaft zodat ze de kapotte huid weer kunnen hechten

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.010
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb bij de oudste een jaar echt 'last' gehad van de knip. Na een paar weken niet meer dagelijks natuurlijk. Maar na een lange dag voelde ik het litteken zitten. En bij seks was vooral het begin pijnlijk. Vernoeidheid, met een half uur liggen luisteren of je kind nog doorslaapt. weten dat het toch weer even pijnlijk aanvoelt... Het motiveert niet echt allemaal hè.
    Ik vond het lastig om dit te doorbreken. Aan de ene kant is tegen je zin seks hebben ook niks. Dat kan juist ook nog meer tegenzin opwekken. Maar ik had gewoon echt het idee dat ik er 'doorheen' moest. Net als met sporten; na een lange drukke dag heb je er meestal geen zin meer in, maar als je eenmaal bezig bent is het toch wel lekker. Dat gevoel ha dik ook een beetje bij seks. Dus we zijn het gewoon vaker gaan doen. Ook als ik niet echt zin had. Dat kwam dan weer weer wel. En het heeft denk ik ook geholpen om het litteken weer wat soepeler te maken, want het ging allemaal steeds makkelijker.

Nu ik een tweede zoon heb, die weer met een knip ter wereld is gekomen, weet ik trouwens wel dat je na een knip niet zo lang last hoeft te hebben. Het was gewoon veel sneller in orde allemaal. En terwijl ik bij de oudste zelfs na twee / drie jaar na lange, intensieve dagen nog wel eens het litteken zachtjes voelde zeuren, had ik bij de jongste na een paar maanden echt nergens kast meer van. Ze hebben het litteken dus opnieuw opengeknipt en het is de tweede keer beter gehecht of beter genezen. Ik zou je haast aanraden om je zonder bevalling te laten knippen... Maar ik weet niet of dat mogelijk is. Laat staan of je er trek in hebt. (Zou ik niet gehad hebben, trouwens.)

8. joyce90

joyce90 Lid

26 mrt 2013
    56
    0
    6
    NULL
    NULL
    Oké 1 geluk bij een eventuele volgende hoeft het dus niet zo af te lopen.

Idd het gevoel dat de kleine elk moment wakker kan worden speelt zeker mee aangezien het een hele onrustige slaper is en ik nu na bijna 8 maand snachts nog altijd 2x er uit moet voor hem.

Maar idd moet er nu niet aan denken om weer te laten knippen maar het is wel een goeie tip voor wie weet ooit.

9. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    Bij de eerste hadde. We na 8 wkn al weer sex
    Bij 2e gaf ik bv tot 10 mnd. En mij libido waa 3x niks zeker 1,5 jaar geen sec gehad. Had pijn in mijn bekken door bekkinstabiliteit.. en durfde daar door tijdens zwangerschap met 6 mnd niet meer..
    Heeft tijd geduurd. Was ook zoooo moe,,
    Gelukkig is alles goed gekomen, moet wel zeggen dat sinds wij kinderen hebben het een stuk minder is..
    Nu ze allebei op school zitten wil het nog wel eens smorgens gezellig worden😄😄

10. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Libido kwam hier weer een beetje terug toen ik gestopt was met de borstvoeding, ik helemaal ontzwangerd was en zoon definitief doorsliep. Dit gebeurde niet allemaal tegelijk trouwens, maar alles bij elkaar genomen was dat na dik een jaar..:)

Deel Deze Pagina