Wij vliegen niet zo vaak en hebben hierin dus weinig ervaring. Halverwege mei gaan we naar tenerife. Dit zou met de 373 max maar omdat daar ongelukken mee zijn geweest gaan we met een ander vliegtuig. We gaan nu met gowair, ingehuurd door de oorspronkelijk vliegmaatschappij. Als ik op schiphol kijk bij vertrektijden dan staat onze vlucht er niet bij (gaan over ca 2 weken). Kan dat later nog toegevoegd worden of betekend dat vaak dat de vliegtijden veranderen ? Als ik het vluchtnummer invoer is de vlucht ook niet te vinden.
Misschien even bellen met het reisbureau of met de vliegmaatschappij? Die kunnen je vragen meteen beantwoorden.
Naar mijn ervaring veranderen vertrektijden niet, als er een ander toestel ingezet wordt. Over het later toegevoegd worden zou ik even bellen, dat weet ik niet.
Veel vluchten zijn nog ovb wijzigingen. Heb je je definitieve reispapieren al? Grote kans dat met het vliegtuig ook het vluchtnummer gewijzigd is bijv. Ik zou iig even bellen als je de papieren al wel hebt..
Een vluchtnummer heeft letters gevolgd door cijfers. De twee letters staan voor de maatschappij bijvoorbeeld KLM is KL. Transavia is HV. Als je nu met een andere maatschappij vliegt zal je vlucht onder een andere letter/cijfercombinatie in het systeem staan. Ik zou dus even met je reisbureau contact opnemen.
Als de oorspronkelijke maatschappij het vliegtuig chartered zou je vertrektijd niet moeten wijzigen zelfs je vluchtnummer hoeft niet te wijzigen. Dus zou je er gewoon vanuit kunnen gaan dat je oorspronkelijke vlucht gewoon doorgaat, alleen met een andere maatschappij. Daarnaast is er 2 weken van te voren nog geen enkel vluchtschema bekend. Dat ie er nu niet bij staat zegt dus helemaal niets...
Bedankt voor de reacties. Ik heb kontakt met de organisatie gezocht. Zij geven aan dat het indd pas een paar dagen voor de reis online zichbaar wordt.