Mijn man en ik hebben onlangs ons abonnement gewijzigd naar simonly. We hebben beide een telefoon die nog prima werkt en zo scheelt het gezamelijk maarliefst 100 euro in de maand (kun je nagaan hoeveel je voor je toestel betaald...) anyway's; Mijn man kan niet Whatsappen, practisch gezien wel, maar manliefgezien niet Als ik hem een app stuur met daarin een vraag, belt hij me op met het anwoord (wat dan een simpele ja of nee is) Resulterend in een verbruik buiten de bundel. Nu heeft hij zijn 3G uitgezet want dat zou eeeeeuro's schelen zei hij Maarja hij betaald voor die 3 seconden die hij belt wel voor 1 minuut meteen en snapt niet dat dat de kostenpost is... Even een voorbeeld; vorige maand heeft hij mij maarliefst 135x gebeld (ja heb het even zitten tellen haha) met meer dan de helft onder de 1 minuut. Hoe breng ik dit in godsnaam in mannentaal zodat het binnen komt bij meneer?! zoiets van "elke keer als je me belt met een simpel antwoord neem je eigenlijk 2 slokjes uit een pilsje en gooi je de rest van de gevulde fles weg" zal dat binnenkomen denken jullie? ik kan er wel om lachen hoor maar ergens is het natuurlijk zonde van het geld! Hij zou ruim binnen zn bundel blijven als hij gewoon ja of nee terug appt. Scheelt ook een hoop irritatie bij mij want hij belt altijd net als ik midden in een verschoonsessie vol bruin genot zit of een peuter-rel vol vliegende auto's en boekjes probeer te sussen... *zucht*
Heb ik al gedaan... Dit was de factuur van vorige maand. Deze maand heeft hij mij maarliefst 84 keer gebeld En de maand loopt nog tot de 14e... En hij is alweer buiten zn bundel Hij wilt echt wel hoor en is echt de beroerdste niet maar het is gewoon een gewenning van hem, hij HAAT berichten sturen en belt liever. Moet toch een vergelijking zien te vinden die hij snapt qua mannenlogica... Zat net al te bedenken om het te vergelijken met een voetbalwedstrijd. Een kaartje kopen voor de hele wedstrijd en dan na 5 minuten alweer weglopen... zal hij dus ook nooit doen
Haha dan krijgt hij mn voicemail en hangt hij op. die 1e seconden dat hij mn voicemail krijgt wordt berekend als 1 minuut dus dan hebben we hetzelfde probleem. been there, done that!
Omdat dat dus niet nodig is! Vind ik echt zonde van het geld. Als hij dit zelf zou willen zal ik er niets aan kunnen doen natuurlijk want het is zijn abonnement en zijn keuze maar hij zegt zelf dat hij het helemaal anders aan gaat pakken want als ik het kan, kan hij het ook! Dus hij wil hem niet aanpassen hij wil zn bel-gedrag aanpassen maar het lukt hem tot nu toe nog niet echt Plus dat ik het ook niet erg plezierig vind om hem elke dag tig keer aan de foon te hebben. hij werkt en ik ben ook druk in het huis. Vaak ook oppaskindjes om me heen en hij belt altijd op van die onmogelijke momenten!
Heb trouwens wel een tip. Viber instaleren dan kun je gratis bellen wel internet aanzetten dan weet niet of dat in de bundel zit?
Hem gewoon geen vragen meer stellen via de telefoon, hoeft hij ook niet te antwoorden. Hoeft hij niet onder zijn werktijd te bellen en heb jij je handen de hele dag vrij voor je huishouden en kinderen. Hele probleem opgelost.
hahaha ik app hem net: "weet je dat je mij deze maand al 84x gebeld hebt? Je hebt nog anderhalve week te gaan en geen belminuten meer over..." krijg ik terug: "kun je mij dan even bellen nu?" hahaha en dan bel ik hem en dan vraagt hij alleen: "heb ik je echt zovaak gebeld...?!?!" en verder is hij onderweg naar huis dus zie ik hem zo... en dan denk ik: ook dat had je gewoon kunnen appen... of even kunnen wachten tot je thuis was als je geen zin hebt om te appen... hahahahaha
nou het lullige is dat ik ALS ik een vraag stel, het vaak een nu-issue is en het alleen een ja of nee vergt. ik weet dat hij op zn werk zit en moet dan iets weten. of ik deel hem iets mede en daar hoeft hij helemaal geen antwoord op te geven maar doet hij dan toch telefonisch en vaak belt hij me hoe het gaat thuis. Dit gaat smorgens vroeg een half uur nadat hij de deur uit is "alles gelukt met de oudste naar school brengen?" en dan daarna in zijn middagpauze "hoe is het thuis?" en dan vervolgens na zijn werk als hij onderweg is met de boodschap of hij de bus gehaald heeft of juist gemist heeft o.i.d. niet echt nodig dus. Wel ontzettend lief van hem Het is dan ook werkelijk een schatje 1e klas! Wie weet lukt het volgende maand...
Maar in dit geval had jij dit ook pas kunnen zeggen als hij thuis is. Had hij niet hoeven te vragen of jij terug wou bellen.
true! 1-0 voor jou haha Maarja ik kan alles appen en binnen mijn bundel blijven qua belgedrag appen gaat via wifi dus kost niets.
Dat is waar, maar je weet dat je man dat niet kan, dus lok jij het belgedrag nu zelf uit. Maar ik zou het er straks zeker nog eens met hem over hebben en anders misschien toch het aantal belminuten iets verhogen. Kost vaak niet eens zoveel extra, maar bellen buiten je bundel kan behoorlijk oplopen.
voicemail moet ik aanhouden helaas ivm oppaswerk. Anders loop ik zoveel geld mis dat zou jammer zijn. Hij weet hoe de whatsapp werkt hoor! Hij houdt er alleen niet van om te typen. Belt liever... Denk dat dit een eigenschap is waar ik mee zal moeten leven en ach het loopt de spuigaten niet uit gelukkig, het gaat vaak om 10 a 20 euro buiten de bundel, zonde maar geen gedoe waardig eigenlijk... ik hoop dat ik hem ooit nog een keer duidelijk maak dat whatsappen best simpel en makkelijk is! en gratis via wifi op zn werk