neen dat komt omdat er 3 verschillende bedrijven eigenaar zijn van het spoorwegennet en deze elkaar stokken in de wielen steken en niet communiceren met elkaar
Ik heb jaren met de kinderen gereisd in de trein, nooit hoeven betalen tot ze 4 waren, in de bus ook niet trouwens. Als ik hier met mijn dochter van 4 instap (die eruit ziet als 6/7) en met de Ov.-chip reis hoef ik ook niet voor haar te betalen. Vraag het altijd netjes maar het hoeft nooit.
Niet mijn hobby om met een klein kind met de trein te gaan. Maar wist niet eens van die regel als een kind niet hoeft te betalen dat je dan je stoel moet afstaan. Kijk kind is zo op schoot getrokken daar niet van maar als ik met de trein rijd. Dan nam ik vaak de kinderwagen wel mee en dan zit je niet lekker in een coupe maar zit je in het in en uitstap gedeelte op een klapstoel... Ja kind is gratis ouder kan niet eens fatsoenlijk normaal zitten hihi. Wel ook altijd wel vriendelijke mensen die je helpen met de kinderwagen in en uit de trein gewoon netjes vragen is er altijd wel iemand die wilt helpen.
Da's in Nederland niet anders hoor. Het eerste wat me opviel toen ik in België kwam wonen, is het spotgoedkope openbaar vervoer en de bijbehorende kwaliteit ervan.
Overigens.. Zit ik zelden met kinderen in de trein, laat staan in de spits. Maar... Ik denk dat je er wel vanuit kunt gaan dat de ouders van die kinderen ook liever op een ander tijdstip hadden gereisd. Want niemand zit graag in een overvolle spitstrein.
Had geen tijd meer om te lezen. Ik ben op mijn bedtemming aangdkomen zonder problemen. Conducteur zei niets over twee kinderen. Bij het controleren zat mijn zoontje naast me en de andere op mijn schoot. Railrunner kaartje had ik nooit van gehoord. Reis zelden met de trein en had geen kinderwagen bij me omdat het onverwachts was.
Ik wist dit serieus niet... nu reis ik nooit met de trein maar wel eens met de bus (vinden de kids enorm leuk!) En heb nooit hoeven te betalen onder de 4 jaar terwijl ze wel altijd op een eigen stoel zitten. Krijg ze ook echt niet op schoot hoor! Ze willen een eigen grotemensenstoel. nooit problemen mee gehad en in de trein had ik er ook niet eens aan gedacht eerlijk gezegd. Denk dat ik gewoon ingecheckt had en gegaan was!
hoe oud zijn je kindjes? Aangezien er veel reactie geven op het geen kinderwagen meenemen... Ik zou het ook niet doen, de oudste aan de hand en de jongste op de arm (of in de draagdoek). Mij lijkt het met wagen juist veel onhandiger. Maar fijn dat het goed is gegaan
Alsof moeders met kinderen nergens naartoe hoeven??? Ik forens momenteel met kind en al (lang leve de draagzak), nu met metro en lightrail maar we hebben ook de trein en de bus al gehad (verhuizing die niet opschiet, oude gastouder met zwangerschapsverlof, logeren op verschillende adressen, lang verhaal). Moet wel zeggen dat ik bij de trein er bewust voor koos niet over te stappen op de intercity, wat een minuut of 5 zou schelen maar die een blikje sardientjes kan zijn, maar in de relatief rustige stoptrein bleef zitten. Dochterlief vindt het allemaal prachtig en als de drukte het toelaat, zit ze lekker los.