Hallo, Ik heb vandaag gemarineerde drumsticks gekocht. Maar hoe moet ik die morgen klaarmaken/bakken/in de oven? Ik heb hier niet zo'n braadzak... Als ze in de oven gaan, moeten ze dan 'droog' in een schaal? Of moet er nog een laag water omheen? Weet iemand hoe ik morgenavond lekkere drumsticks op tafel kan zetten? Groetjes, Hanna
Ik zelf braad ze altijd even aan rondom, daarna beetje water in de pan, deksel erop en laten stoven. Ook lekker is na het aanbraden een blikje "mixed pickles" erbij te doen met een klein beetje water en dan laten stoven, rijst koken, ei koken en de eieren later bij de kip inleggen. Saus over de rijst, Heerlijk!
Hier in de koekenpan, gewoon aanbraden. En dan op een laag vuurtje en deksel erop gaar laten worden. Of in de frituurpan, doen we meestal als je olie bijna op is, dan kan het daarna vervangen worden.. En soms in de oven. Vaak als er bezoek is, dan hoef je er niet steeds heen te lopen. Denk half uurtje?
Waarom doen jullie ze eerst in de pan dan? Ik doe ze gelijk in de oven op 220 graden en dan halverwege even omdraaien en dan zijn ze heerlijk krokant..
Maar doe je ze dan gelijk 'kaal' in de oven? Zonder een soort van water/jus eromheen te doen. Worden ze dan niet heel erg droog?
Door dat velletje van de kip komt er altijd genoeg vet uit.. Ik doe ze altijd op bakpapier op de bakplaat dus niet in een ovenschaal..
hier gooi ik ze op 180 graden 40 min in de over en ik heb nooit geen droge kip. nooit dat ik mijn kip ga stoven ik word af gemaakt door mijn familie (slagers)