Ik woon al heel veel jaar niet meer in NL en ben volgens mij voor het laatst 15 jaar geleden met de trein gereisd in NL. Is de trein un wel makkelijk in en uit te stappen met een wandelwagen? Ik ben wel wat gewend, hier in Barcelona maak ik vaak gebruik van de trein met 2 kinderen en een baby in een wandelwagen en dat lukt best.
Nee het is echt dramatisch. Iemand moet je helpen. Heel frustrerend. Amsterdam centraal is helemaal een drama omdat je heel ver moet lopen om een lift te vinden ook.
Je hebt idd hulp nodig. Maar ik heb heel veel met de trein gereisd en er is altijd wel iemand die je ff wil helpen als je het vraagt.
Treinen van de NS zijn nog steeds niet te doen en daar heb je dan idd Hulp bij nodig en moet je in het tussenstuk zitten.heb trouwens die paar keer dat ik het nodig had wel hulp aangeboden gekregen. de treinen van bijvoorbeeld Veolia sluiten veel beter op het station aan en hoef je de wagen bijna niet bij op te tillen. En de liften moet je idd 9 van de 10 x een stuk voor omlopen dus hou daar rekening mee met de tijd die het in beslag neemt.
En nu ik toch aan het vragen ben hoe zit het met de stadsbus? Zal overal wel anders zijn maar hier kan je er zo inrijden met een kinderwagen.
trein met een kinderwagen is hels inderdaad , zit je lekker naast de toilet met die vieze pislucht :s , mensen blijven ook gewoon op die klapstoeltjes zitten waardoor je opgesloten zit . Daarom nam ik of een buggy mee die ik kon klappen en onder de stoel kon schuiven of de maxi cosi op het onderstel van de wagen , ook ingeklapt onder de bank , ik ben dan net zo egoistisch als de rest hoor , neem lekker 2 plekken in in Rotterdam de tram en metro is vergeleken met 10 jaar geleden toen ik voor het eerst moeder was een verademing met in en uit stappen , geen trappetjes meer en zoizo in de tram en metro is er een plek voor kinderwagens
Is een draagdoek voor je kleintje geen optie?? Weet niet hoe oud de andere twee zijn en of zij gewoon kunnen lopen maar zo ja dan is een draagdoek ideaal. Spulletjes die je nodig hebt verdelen over 3 rugzakjes evt of een trolley meenemen.
Al het openbaar vervoer in Nederland is dramatisch met een kinderwagen. De trein kom je niet in en uit, in de bus heb je net genoeg ruimte voor 1 kinderwagen maar als er een tweede bij komt sta je meteen als vee opgestapeld. De metro gaat nog, als de lift naar het perron het doet (en niet enorm naar pis stinkt). Dus als ik met mijn neefje met het OV moet pak ik de draagdoek. Heerlijk, die vrijheid. Dat vind ik echt een aanrader.
Tis niet ideaal maar goed te doen vind ik... Ik reis regelmatig met de trein en bus. Wel extra tijd nemen voor de lift. Mijn ervaring is dat er genoeg mensen zijn die je willen helpen.
Bedankt voor de reacties. Het zou echt voor de leuk zijn om Een uitstapje te maken verder weg naar het dolfinarium ofzo. Maar ik ga er niet aan beginnen hoor 😜
Goed te doen hoor! Intercitys zijn niet altijd het makkelijkst, maar er zijn tegenwoordig echt veel moderne sprinters waar je je kar zo inrolt. En er zijn altijd wel mensen die je kunnen helpen. Ik vind het iig reuze meevallen.
ik vind het K*T .. beter woord heb ik er niet voor.. het is drama vaak moeten rennen met de wagen.. met 1 kind ging het nog slepen op de arm met 1 hand wagen erin tillen.. maar met 2 kids doe het noooit meer
Ik ging met een peuter van 3, een dreumes 1,5 en zwanger tot een paar weken geleden elke week met de trein. Altijd iemand die een handje helpt, en als er niemand in de buurt was lukte het ook altijd wel hoor... Zo zwaar is een kinderwagen niet toch?! Met een baby zou ik toch wel kiezen voor een draagdoek maar meer omdat de in- en uitstap best hoog is en een baby los in de bak ligt.
Ik had echt de zwaarste kinderwagen op de markt geloof ik (mc mura) en er was altijd wel iemand die mij hielp. Vervolgens zette ik de kinderwagen gewoon in het gangpad, kind eruit en ging zitten in de trein. Niks geen pislucht en aso mensen op de klapstoeltjes waar in last van had. Bus net zo, ook altijd wel iemand bereid om te helpen, zelfs de buschauffeur helpt indien nodig. Maar meestal pak ik de bus waar je zo in en uitrolt met de kinderwagen. Nu woon ik niet in de randstad en ik weet dat daar echt een mega verschil in zit. Randstad en tram is prima te doen met de nieuwe modellen, de oudere trams absoluut niet (smalle trapjes ipv in en uitrollen) En het is vaak druk, vooral in Amsterdam. Daar zou ik kiezen voor een draagdoek of draagzak
Ik ging zelfs met de 2 ling wagen naast elkaar bus en trein in, ja even Hulp nodig met instappen maar verder lukt het prima dat was 11 jaar geleden, bussen zijn juist verbeterd kwa in een uit stappen, tja en de ruimte dat is gewoon niet anders.
Hier reis ik af en toe korte stukken met de sprinter treinen en dat gaat echt prima, als je instapt bij het gedeelte wat speciaal voor invalide/kinderwagen en fietsen is bedoelt en buiten de spits, kun je gewoon zitten. Stadsbussen (in utrecht in iedergeval) zijn vervelend als er meerdere kinderwagens of buggy's in moeten, maar vaak hoef je er maar kleine stukken mee en dan gaat het nog wel. Zou wat andere ook al sturen voor het gemak een draagdoek gebruiken, maakt je veel mobieler zeker met andere kindjes erbij.