Grrr, slijmbal op mijn werk.....

Discussion in 'De lounge' started by Fem, Oct 17, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Fem

Fem VIP lid

Dec 28, 2006
    5,292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Hey meiden,

Ik moet even mijn verhaal ergens kwijt (en waar kan dat beter dan hier? ;)).

Ik werk in de technische dteachering en ons bedrijf heeft meerdere vestigingen. Binnen ons bedrijf zijn verschillende 'stromingen' (we houden ons allemaal bezig met een andere techniek zeg maar) en iedere afdeling heeft een eigen manager.

Sinds begin september heb ik een nieuwe collega. Deze man is bevriend met één van mijn collega's (die op het hoofdkantoor zit) en een ongelooflijke slijmbal. Niet alleen ik vind dit, maar iedereen. Daarnaast kletst hij alles door.

Bijvoorbeeld. Op zijn tweede werkdag begon hij over zijn lease auto die hij graag wilde hebben. Hier heeft hij het de rest van de week over gehad. Mijn andere twee collega's gaan ook een lease auto bestellen, maar zij werken hier al langer als dat hij doet en hun auto's zijn ondertussen ook daadwerkelijk besteld. Maar wat doet meneer? Hij verteld tegen één van de managers dat mijn twee collega's 'het alleen maar over hun lease wagens kunnen hebben'. Allemaal van die snieky informatie die hij doorspeelt. Mijn andere collega kreeg tijdens werktijd een privé telefoontje (duurde nog geen 5 min) wat hij gelijk door verteld naar zijn manager met als gevolg dat iedereen een email krijgt dat er tijdens werktijd 'teveel privé gebeld wordt'. En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Gisteren was onze directeur op onze vestiging en bij alles, ALLES wat hij zei knikte mijn collega beamend om vervolgens te melden dat hij 'precies hetzelfde vind' of 'ik ben het er ZO mee eens'. Nou meiden, het was zo erg dat ik serieus een kotsbakje nodig had. Niet alleen ik vond het, maar alle collega's en ik kan me hier zo aan ergeren.

Gelukkig heb ik ondertussen een nieuwe baan en ga ik er alleen maar op vooruit, maar het ligt op het puntje van mijn tong om er iets van te zeggen. Hij weet ook altijd alles beter, hoe ons vak werkt etc etc. Nu zitten we hier met mensen die over gemiddeld 10 jaar ervaring beschikken en dat terwijl hij uit een HEEL ander vakgebied komt en over 3 jaar ervaring beschikt.... we moeten continue aanhoren hoe fantastisch hij wel niet is etc etc.

Bah, ik erger me rot aan hem en hij zit nog tegenover me ook! :(

Ohhhhhh, man, dit lucht echt op. Bedankt voor het lezen ;) hahahaha.

Liefs,

Fem

2. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    hmm klinkt gezellig....

3. Fem

Fem VIP lid

Dec 28, 2006
    5,292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Ja enorm, ik negeer hem nu ook echt stoïcijns, ook niet zo netjes, maar ik kan gewoon niet eens aardig zijn tegen hem...

4. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,040
    1,859
    113
    Provincie Groningen
    Kan me voorstellen dat je er iets van wil zeggen. Bleh al dat geslijm. Maakt het er voor de rest van de collega's ook niet leuker op.
    Gelukkig heb je een andere baan gevonden.

5. QueenBee

QueenBee VIP lid

Dec 9, 2005
    11,098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Zulke collega's heb ik er ook bij zitten hoor. En maar slijmen en altijd willen overwerken (zelfs zaterdags! is nl een kantoorbaan) en altijd ja-knikken, geen eigen mening hebben maar gewoon met de baas mee lullen.. verschrikkelijk! En op die manier komen ze bij ons nog hogerop ook.. ik doe er niet aan mee, doe mijn werk zoals het van me verwacht wordt. Ik heb mijn eigen mening en zeg gerust wel eens nee als ik het ergens niet mee eens ben, maar sommige hielenlikkers... blergh! Ze zitten er bij ons soms tot aan hun ellebogen in!

6. Fem

Fem VIP lid

Dec 28, 2006
    5,292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Ohh ik ben zo blij dat ik niet de enige ben! Mijn collega zit zo diep dat je zijn voeten niet meer ziet :confused:, ik kan er ook zo slecht mee omgaan.... dat is echt mijn manco :(

7. Niet meer actief

Ow vreselijk, van die anaalmusketiers....
    Kan ik ook erg slecht tegen!

8. mimi83

mimi83 Niet meer actief

hahha anaalmusketiers... hoe kom je erop.

ja lijkt me erg irrritant en ik kan me zekr voorstellen dat je er wat van wilt zeggen, alleen jij weet beter of dat ook daadwerkelijk geacepteerd wordt en of er wat mee wordt gedaan.

Zoals ik lees wel want als hij wat zegt wordt het ook gelijk teruggekoppeld naar jullie.

9. Niet meer actief

Ik had er denk ik al wat van gezegd...

ben zo'n rechtvoorderaap persoon....hihihi

10. Fem

Fem VIP lid

Dec 28, 2006
    5,292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Ja ik normaal dus ook maar ik heb nog steeds niks gezegd tegen hem.... en ik denk nu; 'Ach, ik ga toch weg....' :(

11. dorisn

dorisn Fanatiek lid

Jun 2, 2007
    4,319
    37
    48
    ede
    aangezien je toch weggaat zou ik er zeker wat van zeggen.
    je hoeft hopelijk niet lang meer met hem te werken.

vreselijk zulk soort mensen.
    ik geef zelf altijd gewoon mn mening en ik vind dat wel zo prettig werken.
    mn collega`s weten precies wat ze aan me hebben en hoe ik de dingen wil.
    ik merk doordat ik mn mening geef mn collega`s ook sneller hun mening aan mij duidelijk maken.

succes nog ff met die slijmbal.

hier komt een figuurlijk kostbakje voor je.....

liefs doris

12. acire

acire Fanatiek lid

ik zou denk ik vlak voor je vertrek vertellen/mailen naar die leidinggevende over het gedrag je meneer slijmbal.

13. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

Dec 15, 2006
    2,397
    1
    0
    Erg vervelend zo'n collega. Ik heb het ook wel eens gehad en ik moet zeggen; zo iemand kan de sfeer behoorlijk verpesten!

De keuze is natuurlijk aan jou, maar ik zou als ik jou was er wel wat van zeggen. Maar dan niet tegen hem (want hoe recht voor zijn raap we ook zijn, dat blijven toch moeilijke dingen) maar ik zou het tijdens een exit gesprek (als je die hebt natuurlijk) tegen je manager zeggen, zodat hij/zij rekening kan houden met het karakter van deze anaalmusketier. Daarmee doe je dan toch iets voor je achterblijvende collega's.

In ieder geval veel succes voor de tijd dat je er nog moet zitten.

14. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

Apr 1, 2008
    1,402
    0
    0
    regio rotterdam
    blehhhhh, hekel aan zulke hielenlikkers!

15. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Kun je hem geen ananonieme brief sturen of in z'n postbakje leggen en je gal eens flink spugen?
    Zou ik doen, je gaat toch weg...

16. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Ik moet eerlijk zeggen, dat ik dat dan weer een beetje laf vind. Gewoon recht in zijn gezicht zeggen, voelt voor mij toch eerlijker.

17. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Tja als je denkt dat alles tegen je word gebruikt is dat toch wel een manier....

18. wendyp

wendyp Niet meer actief

Goh, heet die jongen toevallig Tom?

Mijn broer is ook op een nieuwe functie begonnen, hij is dus precies zo. Heel erg intelligent doen enz. Doe eens normaal!

19. Pruts27

Pruts27 Fanatiek lid

Jan 6, 2008
    1,275
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    Ik wist niet dat je ook bij Scania werkte......

20. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Hebben wij de zelfde collega :) , kontenlikkers heb ik een verschrikkelijke hekelaan.

Op je laatste werkdag alles doorspelen aan je leidinggevende of automatische een mailte rond doen en hem er natuurlijk op aanspreken :evil: :)

Share This Page