Wij hebben een labrador van ongeveer 7 mnd. Die dol is op de goorste modderplassen. Wij leggen voor we met haar naar het bos gaan of voor.Een gewone wandeling een handdoek klaar in de gang en maken haar poten en buik droog. Dan moet ze op de handdoek blijven zitten tot.ik mijn jas en schoenen uit heb gedaan en heb opgeruimd en dan valt het wel mee met de modderpootjes. Maar..... Ik heb me er wel echt overheen moeten zetten dat de vloer na het dweilen niet langer dan anderhalf uur schoon blijft Maar kan de hond niet in de gang of keuken blijven tot het ergste zand er af is en daarna de woonkamer pas in, dan houd je de woonkamer redelijk schoner en kan je zoontje lekker spelen zonder meteen zwart te zien van de honden viezigheid.
o hier gaat hij trouwens wel eerst verplicht af in zijn mand ( min 10/15 min) voordat hij verder mag . dus hij droogt op op zijn deken, dat scheelt vast ook veel bedenk ik me nu.
Hier nu 2 honden. 1 poedel, die verhaart niet. Dat scheelt! En een hele oude labrador. Met zo speciale kam, regelmatig kammen. Dat scheelt veel haarplukken.. Stofzuig Zo 2x per dag. Dweil om de dag. En ja, hier ook vieze sokken en knieën. Gelukkig loopt ze nu, dat scheelt enorm.. Pantoffels aan ook.
Sja, vieze sokken, jammer dan. Gaan toch in de avond de was in. Mijn andere hond is langharig. Wat mijn Hollander altijd doet is ook leuk, rent naar binnen en meteen over de bank heen. Ben zo blij dat ik een lederen bank heb...
Hier labrador en malthezer. honden worden gedroogd pootjes ook,en moeten in de gang of bench nadrogen. de pootjes die toch op de vloer komen daar heb ik standaard een microvezel mop voor klaarstaan (vochtig) En dan wis ik even het looppad. zuigen 1x per dag. Ik zou ook eens kijken of je wat met de tuin kunt dat hij niet overal bij kan,maar bv wel een betegeld stukje.
Ja, die hebben wij ook. Kammen doen we regelmatig als ze in de rui is. Maar, soms blijft ze gewoon haar verliezen.
Amen! Ik probeer elke dag te stofzuigen maar zelfs dat lukt me niet. En als ik net gestofzuigd heb zie ik weer haren liggen. Zo kan je bezig blijven... Als je een hond binnen hebt, weet je dat er haar is. Bekijk bijlage 433167
Ik zal eens pantoffels aanschaffen voor zoonlief. Da's wel een goeie! Nou heeft hij wel vaak warme voeten omdat we vloerverwarming hebben. Maar dan moet ik maar geen uber dikke pantoffels halen haha. Ik zal het wat meer los moeten laten denk ik. Ik ben dus niet de enige lijkt het. En hond in de bijkeuken laten is geen optie. Probeer het wel vaak. Maar dan piept ze alles bij elkaar omdat ze naar de woonkamer wil.
Gaan jullie zelf ook met schoenen in huis? Wij hebben een middel grote hond en ik heb daar geen last van. Pootjes schoonmaken na het lopen en in de avond gewoon even stofzuigen. Ik denk dat je het los moet laten.
Ik ga nooit met schoenen in huis. Maar m'n man daarentegen.. Ik krijg het er niet bij hem in dat hij z'n schoenen nou eens uit moet doen als hij binnenkomt. Denk inderdaad dat ik het los moet laten. Ik zal wel echt een 'zand op de vloer'-fobie hebben ben ik bang. Nou zit onze Duitse Herder ook altijd in het zwarte zand te wroeten in de tuin. En soms ziet ze er ECHT niet uit. Daar valt echt niet tegen te poetsen met een handdoekje.
Nee ik snap je wel... Toen de kids hier kleiner waren stond ik hier ook altijd te stofzuigen en dweilen.. Nu is het niet meer mogelijk zelfs...dweilen met de kraan open Vriendjes en vriendinnetjes over de vloer..... Ik heb het dus losgelaten ( was moeilijk)
ik zou het inderdaad loslaten, Ik heb katten rondlopen en als die verharen dan stofzuig ik hooguit 2 x per dag.. Maar de kinderen lopen ook van alles naar binnen dus als ik het echt schoon wil hebben moet ik s'avonds als de kids op bed liggen stofzuigen en dweilen dan kan ik even genieten van een schone vloer
hier ook pfff 2x per dag stofzuigen voor de haren en het zand en de dennenaalden ook verschrikkelijk. langharige grote hond dus alles blijft aan m plakken en elke avond dweilen en dan nog vieze sokken hebben gelukkig wel tegelvloer maar ik word er helemaal gek van. dochter heeft een speelkleed en hond weet dat hij daar niet in de buurt mag komen, dus dat is voor haar wel weer fijn ( oke, voor mij ) word wat als de jongste gaat kruipen dan krijg ik het weer helemaal stofzuig ik nog vaker
Hier 2 golden retrievers in huis. Ik stofzuig maar 1x per dag en dan kijk ik per dag wanneer het het beste moment is hahaha. Ik weet dat als ik 's morgens boodschappen ga doen hun nog even gezellig gaan spelen in de kamer. Met als gevolg dat de vloer bezaait ligt met plukken haar. Dus op die dagen zuig ik tussen de middag. En verder pech hoor. Je kan wel bezig blijven. Vindt het irritanter dat je echt overal haren vindt van de honden. Hier lopen we dus altijd op schoenen binnen . Nu hebben we een grindvloer dus het zand verdwijnt in de kiertjes en met stofzuigen haal ik dat er weer uit. En 1x in de maand even de vloer met een waterstofzuiger doen. Je wilt ook niet weten wat er dan nog vanaf komt... Het is niet anders, hoort er gewoon bij. Ben allang blij dat ik ze tegenwoordig uit de sloten kan houden omdat ze nu wat oud worden.
Als je zin hebt kun je de hond ook douchen en heeeeel veel cremespoeling indoen en dan kammen. dan kam je er een bult uit scheelt echt veel. handiger is met z,n 2en doen. en droog fohnen daarna En als je geld teveel hebt naar de trimsalon doen.
Oef wat herkenbaar. Hier ook wel na het dweilen nog steeds zwarte sokken. Wij hebben ook een tegelvloer. En de voegen zijn ook vies. Nadeel van voegen is dat je de zooi ín de voegen dweilt. Schiet niet op dan. Jaaa, toen zoonlief nog niet kon lopen was ik helemaaaaaaal geirriteerd. Hij schoof over de vloer. Hele buik zwart.