knuffel in bed?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door brit76, 14 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brit76

brit76 Actief lid

29 apr 2009
    379
    7
    18
    Vanaf wanneer hebben jullie je kindje een knuffel in bed gegeven? Ik durf het niet zo goed omdat ik bang ben dat ze er in stikt. Ik dacht ook dat dat geadviseerd werd maar is dat wel zo?

2. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

ik geloof vanaf een maand of 5 a 6, pas toen ze sterk genoeg was durfde we het aan, nu slaapt ze er altijd mee, haar grote aap en een tuttell hier een konijnentuttel en bij mijn ouder tuttel van verloskundigepraktijk

3. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik heb geen knuffel in bed gegeven. Tsja, ik weet eerlijk gezegd niet zo goed waarom ik het zou doen. Het wordt inderdaad afgeraden, maar een deken wordt ook afgeraden, en dat doen we ook.

Julia heeft eerlijk gezegd niks aan/met een knuffel. Ze heeft geen favoriet ofzo, en gaat dan toch in bed liggen spelen ipv slapen...

4. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Er stonden hier al 2 knuffels aan haar hoofdeind waar ze niet bij kon.
    Inmiddels wel want ze gaat haar hele bed door.
    Ze heeft 1 knuffel die ik haar altijd bij haar geef en deze heeft ze gekregen toen ze 6 maanden was.

5. Wupped

Wupped Bekend lid

21 jan 2009
    531
    1
    0
    Bi/BO Consultant
    Capelle aan den ijss
    Daan heeft een 4tal knufels aan zijn hoofdend, en zijn schaap als ie slaapt in zijn handje, die laat ie echt niet los :D

6. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    Suze heeft al weken een hondje waar ze mee speelt en knuffeld en altijd op haar hoofd legt als ze gaat slapen. Ze gaat er ook vaak mee spelen, maar dan kunnen papa en mama nog lekker even slapen

7. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    hier eigenlijk al heel vroeg..
    ik zag echt dat mijn mannetje er behoefde aan had..

wat ik wel deed was de knuffel savonds voordat wij naar bed gingen,en stuk verder weg leggen.
    maar overdag had hij hem wel gewoon.
    ik denk vanaf 4 maanden ofzo..

met 5 maanden had hij hem ook snachts.
    hij ligt altijd met de staart van de knuffel in ze handjes te frunniken.

me dochter hetzelfde..

als ze er behoefde aan heeft zou ik hem gewoon geven,alleen de eerste tijd even een paar x kijken als ze ligt te slapen,en snachts nog even weghalen

8. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Mijn zoontje heeft van het weekend 2 dezelfde knuffies van oma gehad, hij had ze zelf uitgekozen. Van Difrax, van die tuttelpoppies. Toen ik hem gister in bed legde, drukte hij het kunffie lekker tegen zich aan....

9. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik denk na een maand of 3 a 4. Er stond wel altijd een grote beer aan het hoofdeind vanaf het begin. Die staat er nu nog steeds en die laat ze ook staan, af en toe kriebelt ze met haar vingertjes aan 1 van de beentjes.
    Verder heeft ze 2 slaapknuffels, 1 ligt ze op met haar hoofdje en 1 wrijft ze over haar wangetje.

10. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    mitch heeft een knuffeldoekje in bed (spuugdoekje) en slaapt daarmee. een mooie overstap naar een echte knuffel straks. nu heeft die grote knuffels aan zn hoofdeinde en aangezien die op zn buik slaapt kan die daar tegen kletsen als die wakker word. maar hij schuift niet in bed dus kan er nog niet bij.

11. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    hier eigenlijk vanaf het begin af 1 aan de hoofdeind in de wieg en 4 kleine bij het hoofdeind van ledikant hier kon ze nog niet bij

daarna had ze een favo klein wit tutel van difrax.... maar nu is het toch echt Mvr poes een hele zachte beige knuff, ze pakt hm bij zich drukt eertst dr neus in dan zwiept ze de knuff wat verder naast r en ligt de hele tijd aan de oortjes te friemelen en ze valt ze in slaap

12. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Niet.
    Ik zou niet weten waarom, lijkt me alleen maar lastig als ze daaraan willen. Dan willen ze straks niet anders meer

13. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    toen mijn dochters pas geboren waren heb ik ze nog geen knuffel in bed gelegd.. was ook bang dat die op het hoofdje zou komen en ze dan konden stikken... toen ze konden grijpen en dingetjes pakken heb ik ze allebei zo'n tutpopje van de prenatal gekocht met zo'n belletje erin.. slapen ze nu nog steeds mee...

14. debbedebs

debbedebs Fanatiek lid

18 aug 2008
    1.472
    0
    0
    HR Adviseur
    NB
    Ons manneke slaapt sinds hij 2/3 maanden is met z'n knuffels. Een eendje en een doekje van Bam-Bam, allebei echt super zacht. Zodra we hem in z'n bedje leggen dan draait hij zich in allerlei bochten om maar meteen 1 van z'n knuffels te pakken. Hij stopt altijd een voetje ofzo van z'n eendje in z'n mond. En als hij gaat slapen liggen beide naast z'n hoofdje. Soms legt hij ze zelf boven op z'n hoofd, dan valt hij altijd goed in slaap.

We vinden het wel fijn dat hij z'n knuffels heeft, zo heeft hij ook iets vertrouwds tijdens het slapen bij het het kdv en is dat nooit een probleem.

We hebben wel een reserve eendje (precies dezelfde) die we afwisselend bij hem leggen. Dan hebben we altijd nog een back-up mochten we er een kwijt zijn.

15. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zolang mijn dochter er niet naar maalde heb ik geen knuffel mee gegeven in bed maar toen ze rond de 10 maanden erg ziek was en ECHT wilde slapen maar het niet kon heb ik een keer geprobeerd haar in bed te doen met een knuf en dat bleek te helpen want ze had dat echt even nodig maar gehecht aan een knuffel is ze absoluut niet en het maakt haar ook niet uit of er een knuffel in bed ligt of niet, ze had het toen alleen even nodig.
    Ze is nu anderhalf jaar.

Maar enfin, mijn idee erover is: hebben ze het niet nodig dan niet doen.
    En bij 2 maanden hebben ze het echt nog niet nodig en begrijpen ze het ook helemaal nog niet, het is meer het idee dat het zo knusjes is.
    Nog een advies, is je kind wel weg van een bepaalde knuffel op een gegeven moment, koop dan 1 dezelfde en leg hem ergens neer voor het geval dat de knuffel kwijt raakt.

Edit, Debbedebs had dat ook al gezegd hihi

16. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Hier begon het rond 2 maanden met een spuugdoekje, waar ie mee in slaap viel in de box (hij wilde toen overdag nog amper slapen en sliep sporadisch een keer in de box). Toen merkten we dat ie, zeker overdag, beter sliep als ie een doekje had :(
    Vervolgens gaven we hem altijd Meneer Beer :D
    Zoiets http://www.difrax.com/BF_Mario_Leo_Elliot_small.jpg, maar dan een beertje. Die duwt ie altijd stijf tegen zijn wangetje aan - vindt ie lekker, haha! Deze heeft ie nu op het KDV om mee te slapen.
    Thuis heeft ie sindsdien een voorliefde voor een Teigetje-knuffel (zo'n hele zachte beanbag-knuffel). Maar als we een knuffeldoekje geven (Woezel & Pip) vindt ie het ook prima. Hij wil gewoon erg graag iets vasthouden als ie gaat slapen :)

17. kdvjuffie

kdvjuffie Niet meer actief

Met 2 en een halve maand omdat ze met 3 maanden naar het kdv ging en ik wilde dat haar geur aan de knuffel zat... hij lag ook meer naast haar! Nu is het favoriet en niet meer weg te denken uit haar bedje...

18. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Onze dochter heeft met slapen altijd 2 van die zachte difrax poppetjes. Die heeft ze al vanaf het begin. Ik heb er inmiddels 6, 2 thuis, 2 kdv en 2 reserve, we wisselen ze zo af en doen ze dan in de was. Ik merk dat onze meid ze echt accosieert met slapen gaan. Ze liggen nl. alleen in bed en loopt er de rest van de dag niet mee. Als ik haar in bed leg, pakt ze ze meteen en wrijft ze in haar gezichtje en wrijft met haar handjes erover.

Zou niet weten waarom ik ze niet zou geven. Een hele grote knuffelbeer zou ik niet doen, maar van die kleine doekjes oid kan volgens mij meer goed dan kwaad doen. Mijn dochter heeft hierdoor ook nooit problemen met ergens anders te slapen, als we haar knuffeltjes maar mee hebben kunnen we haar in elk bedje leggen, maar dan slaapt ze.

19. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    al vanaf geboorte.. We hadden de knuffels in t bedje steaan en de kraamvz heeft hier ook niets over gezegd/advies gegeven..
    Nu heeft Gijs nog steeds 4 knuffels in bed.. 1 beertje, 1 zebra en 2 van die "tut-popjes"

20. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Jacob heeft een "koes" van difrax. Daar slaapt ie sinds 5 mnd mee. Hij knuffelt ermee voor het slapen (zoek em ook echt op) en valt er vaak mee op zijn hoofd in slaap, zo schattig. We hebben gelijk nog maar een tweede gekocht, zodat er één in de was en één in bed kan.

Deel Deze Pagina