Met dit weer water oid tussendoor geven?

Discussie in 'Voeding' gestart door Jucade, 1 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    :( Mn moeder begon er over toen ik met Justin en haar mee ging naar een tante verderop. "Moet ie nu niet wat venkelthee of water tussendoor? t is zooooo warm". En ik vond dit dus niet nodig maar zij wel. Pffffff :( Kijk als t nu 30 graden ofzo is.. Wat vinden/doen jullie? Ik heb dus niet naar haar geluisterd en denk niet dat ze dit leuk vond maar ja..

2. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Ik heb wel wat water tussen door gegeven, maar alleen omdat ik merkte dat hij dorst had,net als gister was het niet zo warm en toen is hij ook niet tussen door geweest voor iets.

3. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Ja ik geef wel vrij snel wat extra te drinken tussendoor.. meestal dan water of thee.
    En zijn sapje krijgt hij dan op de "gewone" tijd.

4. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Ik heb geprobeerd om water tussendoor te geven. Maar Fynn wil het niet. Hij zit een beetje te sabbelen en laat het water zo langs z'n mondhoeken weer naar buiten lopen :( Maar volgens mij is extra water echt pas noodzakelijk als het boven de 25/27 graden is.

5. robentes

robentes Actief lid

25 okt 2006
    109
    0
    16
    Als je BV geeft hoef je niets anders te geven, BV zorgt voor voldoende vocht en als het echt te warm is zal je kindje gewoon wat vaker vragen om wat voeding.

6. natalie

natalie Lid

6 apr 2007
    82
    0
    0
    Inderdaad zeker geen water bijgeven als je borstvoeding geeft. Je voeding kan daardoor teruglopen.

7. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Doen wat je zelf goed vind! Die moeders ook altijd he ;)

8. sim

sim Niet meer actief

ik sluit me aan bij judith! gewoon op eigen gevoel afgaan!

9. Lina

Lina Fanatiek lid

23 aug 2005
    1.089
    0
    0
    Ik hád hier ook een rea geplaatst, en nu is ie weg. :(

Ik had dus bij de flesvoeding 10cc water extra bijgedaan. Dit bij elke voeding doen en je kindje heeft iig 30cc extra vocht.
    Op i-net zeggen ze zelfs 20cc per voeding te doen, maar dan lijkt het me zo waterig voor de kleine spruit.

10. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Hihi, eerst is ie weg, dan staat hij er drie keer!

Maar on topic: Jarissa krijgt extra water als ze dorst heeft. Ook zij knoeit vooral met het water, er gaat erg weinig echt naar binnen. Toch helpt het haar wel met dat warme weer. Ze vraagt er echt om (jengelig/smakken terwijl het geen tijd is voor een fles) en is na het 'sabbelen', want drinken kun je het nauwelijks noemen, weer rustig. Afgelopen weekend heeft ze nog water gehad. Gisteren en vandaag niet meer.

En inderdaad wat hier al eerder is gezegd: volg je eigen gevoel. Probeer het als je wilt en als je niet wilt, vooral niet doen!

11. Lina

Lina Fanatiek lid

23 aug 2005
    1.089
    0
    0
    Heb al een pb naar Lotte gestuurd om 2 berichten te verwijderen. Want ik neem aan dat je dat zélf niet kunt doen?

12. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Nee, volgens mij niet. Gelukkig kan Lotte het wel. En al zou het niet kunnen, we hebben allemaal wel eens ruzie met onze pc toch?

13. Lina

Lina Fanatiek lid

23 aug 2005
    1.089
    0
    0
    Dankjewel Lotte!

Zo, we kunnen weer ON TOPIC. ;)

Extra water toevoegen aan voeding kan je ook doen als de ontlasting niet goed wil. Dan gaat het wat makkelijker.

14. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Volgens mij is mn moeder gewoon bezorgd. Ik ben zelf nl vroeger opgenomen geweest in t ziekenhuis ivm uitdroging. Maar ja, mn moeder kleedde mij zo dik aan in die hitte, met zelfs een wollen mutsje op! :confused: Meiden bedankt! Ik luister idd gewoon naar mn eigen gevoel.

15. Nemo

Nemo Niet meer actief

Mijn schoonzusje geeft fv. De huisarts heeft haar geadviseerd om roosvicee te geven. Dit kan al vanaf dat je kindje 2 weken (!) oud was zegt hij.
    Dat kan toch niet ? Ik zou het houden bij water.

16. miss anita

miss anita Bekend lid

22 jan 2006
    796
    0
    0
    ja ik doe ook met het warme weer gewoon 10 cc extra water soms iets meer maar gaat prima moet je wel zorgen dat ze het helemaal leeg drinken ivm voldoende voeding maar dat is hier geen probleem

17. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    In mijn baby alleen maar melk en water hoor. Ben het helemaal met je eens. Wat heeft het voor zin ze nu al andere dingen te geven? Voordeel van alleen water is zelfs dat als ze dat zo jong al leren drinken, ze straks als dreumes en peuter ook water lusten. En niet altijd roosvicee of iets anders met suiker willen. Natuurlijk is roosvicee best gezond maar dat kan straks nog wel hoor.

18. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Ik geef borstvoeding, dus met het warme weer leg ik Silvester wat vaker aan. Ik zou bij flesvoeding ervoor kiezen om ze wat water te geven en zeker nog niet aan te lengen met roosvice of andere zoetigheid. Dat krijgen ze later nog vaak zat!

19. sim

sim Niet meer actief

vanaf 2 week al rosevicee? dat vind ik ook al erg vroeg, wellicht met 4 maand wat diksap, maar nooit bij twee week...

Deel Deze Pagina