met dochter naar de huisarts onder werktijd?

Discussie in 'De lounge' gestart door oxbow, 18 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oxbow

oxbow Niet meer actief

Wie weet hoe het zit als je met je kind naar de huisarts moet en het kan niet wachten, mar je moet werken?

Onze jongste is ziek en is benauwd, maar niet ziodanig dat ik nu de huisartsenpost moet bellen.
    ik wil wel dat als ze morgen nog zo is de huisarts even naar haar kijkt.
    Nu is het zo dat ik 's morgens moet werken en 's middags de praktijk gelsoten is, dus ik alleen 's morgens terecht zou kunnen.

Mijn moeder past wel op, mar ik vind dat ik als moeder mee moet, omdat ik ook kan uitlegge wat we vannact gezien hebben enz.

Maar kan ik daar een vrij uur voor krijgen.
    ik werk in de zorg en dan is het zo en zo lastig om er tussen uit te gaa, maar het lijkt mij dat ik die mogelijkheid wel moet krijgen.

iemand ervaring? pla het normaal altijd buiten werktijden om.

2. oxbow

oxbow Niet meer actief

sorry voor de spelfouten maar heb mijn bril niet op, dacht dat het er allemaal netjes stod maar niet dus..

3. MamavanDaan

MamavanDaan Bekend lid

27 sep 2009
    811
    141
    43
    Achterhoek
    Ik werk in mijn woonplaats dus mag ik van mijn baas even weg.
    Bij andere collega's is hij ook niet zo moeilijk. Ik heb eigenlijk geen idee of dit in de cao staat.

4. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Veel werkgevers doen volgens mij niet moeilijk, maar anders kan je ook nog gebruikmaken van je recht op kortdurend zorgverlof volgens mij.

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Als je even overlegt zou een uurtje incidenteel toch geen probleem mogen zijn, lijkt me. Of zit je in een heel strak schema? Maar dan nog, wat moet dat moet.

6. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Bij ons is dat geen probleem, maar ik werk niet in de zorg dus weet niet of jij er makkelijk even tussen uit kan

7. oxbow

oxbow Niet meer actief

Volgens mij moet er wel een gaatje vrij zijn.
    Ik probeer hem op het rustigste tijdstip te plannen.

maar ik ga zo echt niet nog een nacht in.
    Haar oogjes zitten helemaal dicht van het pus, ze drinkt niet meer, heeft nu al 39,2 (kwam ze net uit bed) en ze admet heel erg snel en klinkt ook echt vol.

Het gebeurd nooit dat ik onder werktijd naar een arts moet, omdat ik het altijd 's avonds werk en nu net een keer overdag.

8. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Waarom ga je dan niet nu met je kindje er heen?

9. henkie24

henkie24 Niet meer actief

waar ik werkte had dat waarschijnlijk geen probleem geweest. en anders desnoods op een brief schrijven wat je bevindingen zijn en aan je moeder meegeven. beterschap ermee

10. baby2011

baby2011 Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.883
    395
    83
    ik zou alle bevindingen op papier zetten. Afspraak maken. Kan je niet weg dan kan je moeder met het papier naar de dokter

11. kniks

kniks Actief lid

6 jan 2013
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    +1

En de meeste werkgevers doen er niet moeilijk over hoor, althans, waar ik gewerkt heb niet. Althans heb nog nooit van een moeder gehoord dat ze dat niet mochten.

12. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Ik zou het i.d. gewoon tijdens werktijd plannen. Ik probeer altijd ook erbuiten maar het is hier ook wel een keer voorgekomen dat ik tijdens werktijd moest toen was het wel aan het eind van mijn dienst, maar toch. Het klinkt alsof je vandaag wel even moet gaan..
    De vraag waarom ga je niet nu snap ik wel, maar in mijn geval zou dat bv niet kunnen omdat ik mijn huisarts altijd pas na half 9 kan bellen voor een afspraak.. weet niet hoe dat hier is, maar goed. Ik neem aan dat als ze voor d`r werk had gekund ze dat wel gedaan had

13. oxbow

oxbow Niet meer actief

Bedakt voor jullie reactie's.
    Voor mijn werk ging niet, ik moest namelijk om 8.15 uur beginnen en je kan vanaf 8 uur bellen en dan moet je er maaar tussen zien te komen.
    Mij moeder zag ik nog niet heen gaan met 4 kids, wat de andere 3 kids zijn ook niet lekker en zijn thuis van school, dus dat was ook geen optie.

Ik mocht gelukkig even weg van mijn werk, kost me wel vakantieuren maar ja dat is niet anders.

Onze kleine dame had nog geen infectie, ze hoorde wel een piepje bij beide longen.
    ook was het nog net geen bronchitus.
    We hebben nu salbutamol en flixotide gekregen voor de benauwdheid en verder moet ze het zelf doen.
    Ze heeft 3 weken terug al een kuur gehad voor een oorontsteking en dat was de 3de kuur in 8 maanden tijd, dus die kreeg ik nu nog niet.
    We moeten haar wel goed in de gaten houden,maar ik hoop dat de pufjes voldoende zijn.

14. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Beterschap met de ziekenboeg ! Goed dat je gegaan bent !

15. inkie86

inkie86 Bekend lid

27 apr 2011
    982
    6
    18
    Vrouw
    Medewerkster bij de Lidl
    Goor
    heel toevallig vandaag gehad! dokter kon alleen smorgens dus gister op werk gelijk door gegeven dus om 10 uur kon ik even ertussen uit.

bleek dat je oor en oog ontsteking had dus gebeld naar werk en hij adviseerde om lekker met haar naar huis te gaan en bij haar te blijven

denk dus dat je het wel moet treffen qua werk

Deel Deze Pagina