Met draaikont/klauterkabouter in het vliegtuig (10mnd)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door 1981Mama, 31 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Essie3

Essie3 Niet meer actief

Ook hier een erg beweeglijk mannetje. Toch is vliegen 100% meegevallen. Wij nemen altijd een nieuw speelgoedje mee en ik geef bij het opstijgen en landen altijd een speen of wat drinken. Verder probeer ik zo relaxed mogelijk te zijn. Misschien is het nog een idee om tijdens het vliegen zijn slaapzakje, als hij die heeft tenminste, aan te trekken? En als het toch brullen wordt dan is dat maar zo. Ik heb trouwens nog nooit een kind urenlang horen huilen in een vliegtuig. Komt vast goed! :)

2. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Het hangt vooral van je kind af. De eerste vlucht met de oudste (toen 14 maanden, 9u vliegen) was kortgezegd drama. Hij was ook nogal bewegelijk, wilde alleen maar door het vliegtuig kruipen en absoluut niet slapen. Die heeft toen echt wel een behoorlijke tijd gehuild. We hebben hem uiteindelijk voiral vermaakt met filmpjes, rondje lopen, soepstengels en in de draagzak.

De eerste vlucht van de jongste (toen 6 maanden, 3,5 uur) was prima te doen, maar zij vond het dan ook prima om lekker op je schoot te zitten.

Kortom: het kan beide kanten opgaan, helaas hier niet alleen maar succesverhalen...

3. Gember

Gember Niet meer actief

Wij zijn onlangs met onze dochter van 10 mnd gaan vliegen en dat ging prima. Het was weliswaar een kortere vlucht (2 uur), maar vond dat wel ok om mee te beginnen. Inderdaad genoeg snacks meenemen en rekening houden met maaltijden, dus boterham mee als je de lunchtijd onderweg bent, rozijntjes, flesje melk voor tijdens het opstijgen (bij dalen liet ik haar rozijntjes eten), (knijp)fruit. Neem ook meer dan genoeg verschoonspullen mee, hydrofielen oid, genoeg reservekleding voor je kindje, maar ook een extra shirt voor jezelf en partner zijn handig. Toen wij op het vliegveld aankwamen hebben we een auto gehuurd. Helaas werd DL flink misselijk in de auto op weg naar ons vakantieadres... Toen was ik wel blij dat we genoeg verschoonspul bij ons hadden. ;) Verder had ik een knisperboekje, Sophie de Giraf, zo'n plastic "ketting" (loopy links). Uiteindelijk viel ze na het eerste uur in slaap (beide richtingen) en werd ze pas wakker bij de gate. :D Voor onderweg hadden wij een draagzak en de Babyzen Yoyo buggy en die waren ideaal.

Kortom, probeer je niet al te druk maken en je te richten op het leuke van de reis! Ik maakte me van tevoren ook wel zorgen omdat onze dochter behoorlijk actief is, maar het ging perfect. Ze vond alle aandacht van sterwardessen en medepassagiers beregezellig, keek haar ogen uit naar alle nieuwe dingen en vond het met ons heel knus.

Vooral niet jezelf "aan huis kluisteren" met het idee "ik val andere mensen lastig onderweg". De meeste mensen vinden het geen enkel probleem en de rest: pech! :D Veel plezier!!!

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.211
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Oei, wat een reactie! Ik vind het niet wenselijk om zo'n jong kind weg te brengen voor eigen plezier, je kan toch ook quality time samen hebben? Wij hebben met allerlei leeftijden gevlogen, met 8 weken naar een warm land, met 13 maanden naar Nieuw Zeeland ( 3 dagen onderweg geweest en totaal geen problemen gehad !)

5. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.506
    10.409
    113
    Natuurlijk zijn er kinderen die veel huilen maar dat wil niet zeggen dat het ook zo is bij je kindje.
    Bij het opstijgen wat eten of drinken om ongemak te voorkomen.

Fimpjes boeken en vooral snacks dan komt het vast goed!

Deel Deze Pagina