Koemelkallergie

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Domiej, Jun 4, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Domiej

Domiej Actief lid

Mar 15, 2013
    314
    20
    18
    NULL
    NULL
    Weer een berichtje van mij en heb advies nodig.

Ons zoontje heeft een top start gemaakt erg tevreden en rustig tot hij na 3 mnd RS kreeg. Na de rs bleef hij sukkelen. Benauwdheid eczeem krampjes en dunne poep. Vele malen op hap en 1e hulp gezeten. Iedere kinderarts en huisarts zei: naweeën van de rs ga maar puffen en groeien ze overheen
    Behalve m'n leidsters op Kdv en op het cb! Die vonden het ook verdacht veel op kma lijken! Een machtiging van cb gekregen voor Pepti en wat een ander kind! Eczeem trok weg veeeel actievere baby. Ik dacht dit is het!!
    Maar nu beginnen de bultjes en het moeilijke poepen terug te komen.
    De bultjes komen echt 15 min na de fles.

Even ter aanvulling
    Ons zoontje huilt niet veel en slaapt goed! S nachts moeten we er wel
    Vaak uit voor speentje en gromt ie enorm. De eerste dagen na de Pepti hoefde zelfs speentje niet.

Wat zouden jullie doen?
    De Pepti nog even de kans geven (nu week en een dag aan Pepti)
    Of toch verkniptere voeding regelen?
    Zo ja; hoe regel ik die?

O ja ik had donderdagavond rijstebloem geprobeerd geen succes dus mee gestopt.

2. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Klinkt inderdaad alsof je sterkere dieetvoeding nodig hebt.

Hoe je daaraan raakt? Overleg met je kinderarts, lijkt me?

3. Domiej

Domiej Actief lid

Mar 15, 2013
    314
    20
    18
    NULL
    NULL
    Heb niet echt een kinderarts alleen toen ik op de SEH was. En die zei geen kma...

4. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Dan moet je een betere dokter zoeken, vrees ik. Geen idee hoe dat in Nederland werkt. Hier in België nooit moeite gehad.

5. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Naar de huisarts. Deze heeft mijn dochter toen nutramigen voorgeschreven.

6. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

Apr 10, 2016
    866
    3
    0
    Dieetiste bellen die kan verwijzing geven voor andere voeding

Ik kreeg via het cb de dieetiste en de voeding werd thuis bezorgd

Nu is die 14 maanden en merk nog wel af en toe dat die op dingen rest werd meer de huis wat rood word en bultjes maar niet meer de krampen etc

Gewoon even het cb bellen of een dieetiste zelf zoeken

7. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Ka, dietiste en ha kunnen andere, meer verknipte voeding, voorschrijven. Cb volgens mij niet.

Het klinkt echt wel als kea, hier was het 10 dagen super en erna weer prut. Nutramigen lgg (of hero allergy care) is de volgende stap en nutramigen hielp hier super.

Nu is het weekend, dus kan je niet zoveel. Dus bel maandag je ha, leg het uit en vertel dat jij andere voeding wilt proberen. Gaan ze niet akkoord, probeer een verwijzing voor ka te krijgen of bel eens met het cb.
    Zeg gewoon dat je het wilt proberen (mijn advies is dan minimaal 6 weken, liever langer).

Het is helaas heel afhankelijk van de arts die je treft. Mijn ka bij de oudste vond nutramigen eigenlijk niet nodig, maar omdat ik het wou mocht het wel.
    Bij de jongste, ander deel vh land, wou de ka absoluut niet aan kea. Trok zelfs de kea van de oudste in twijfel!
    Blijf dus volhouden.

Share This Page