met drank op achter het stuur kruipen..

Discussie in 'De lounge' gestart door zonnetjes, 14 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    Ik zou weleens willen weten wat er in het hoofd omgaat van iemand die met drank op achter het stuur iemand heeft aangereden/doodgereden. Die dan na het gebeuren nuchter is, en erachter komt wat ie op zn geweten heeft.

Zie net ook weer een nieuwsberichtje van een vrouw die aan haar verwondingen is overleden, nadat ze door een dronken persoon is aangereden. Haar man leeft nog.

2. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik zou het eerlijk gezegd niet willen weten wat er in iemand zn hoofd om gaat die dat doet.

3. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

nee ik eerlijk gezegt ook niet

zo iets doe je gewoon niet drinken en dan nog lekker auto rijden
    dan spoor je voor geen enkel cent:$

4. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Ik mag toch hopen dat zo'n iemand zich daarna de rest van zijn/haar leven door het schuldgevoel niet eens meer in de spiegel kan aankijken zonder van zichzelf te walgen.

5. Laat ik dan de vraag zo stellen... heb je wel eens met drank op achter het stuur gezeten en hoeveel heb je toen gedronken?

6. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Nee! En dat zal ik nooit doen ook al is het maar een slokje dan nog rijd ik niet.

7. joan81

joan81 Bekend lid

28 dec 2008
    822
    0
    0
    Hoeksche waard
    Dit hoop ik dus ook!

Mijn vader is helaas slachtoffer geworden van een gek die met veelste veel alcohol op achter het stuur is gekropen. Mijn vader leeft gelukkig nog maar heeft hierdoor wel een hersenletsel opgelopen en heeft heel zijn leven opnieuw moeten opbouwen, hij kon niet eens meer praten en lopen.

Ik kan dan ook echt niet begrijpen dat mensen met alcohol (of drugs) achter het stuur kruipen...

8. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    Nee, zeker niet. Ik voel me niet aansprakelijk. Kan me niet heugen wanneer ik voor het laatst een druppel alcohol heb gehad, dat is echt nog voor Sophie haar tijd. En toen ook zelden. En als mijn partner drinkt, rijdt ik ALtIJd?

Ben het eens met de reacties, maar zon iemand komt er achter als ie nuchter is dat ie iemand heeft dood gereden omdat hij/zij drank op had. Idd je kunt jezelf niet meer recht aankijken.

9. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik denk dat die mensen het op het moment ook wel beseffen dat ze iemand aangereden/doodgereden hebben.

Maar uit angst door rijden ofzo..

10. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Ik rijd nog auto met 1 glaasje op.

11. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    ik heb ooit wel een keer bij mijn ouders achter op een ''parkeerpleintje'' rond pleintje waar de tuinen aan grenzen) terwijl ik behoorlijk wat op had mijn auto aan de kant moeten zetten zodat iemand onder de carpoort uit kon en ik mijn auto onder die carpoort kon zetten.. maar echt hoor :$ je bent zo langzaam in je handelingen, had er echt moeite mee om mijn auto in de carpoort te zetten. Ik dacht serieus van ja joh zet mijn auto wel even aan de kant voor je, maar echt niet hoor, heb mijn auto maar weer stil gezet, en dacht laat maar!

overgens drink ik eigenlijk nooit, en als mijn man een biertje wilt drinken dan rijd ik naar huis, ook al heeft hij maar 1 biertje op dan mag hij van mij nog niet rijden.

12. poohbeer26

poohbeer26 Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.055
    0
    36
    In de boom
    Ik heb in mijn leven dat ik op stap ga 2 keer aan het begin van een avond 1 drankje gedronken. Terwijl ik de BOB was.

13. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    mijn zusje is ruim dertig jaar terug doodgereden door een jongen van 18 die een halve krat bier op had. twee weken later ging hij gewoon op vakantie. Zijn ouders zijn bij de begrafenis geweest, waren er kapot van. hun zoon heeft toendertijd niets van zich laten horen en totaal geen berouw getoond.

hij woont bij mijn ouders in het dorp, mijn ouders hebben ons nooit verteld hoe hij heet, zij zijn bang dat wij (de kinderen) de confrontatie aan gaan. En terecht, zou deze man graag eens willen spreken. hoe ga je hier mee om als je zelf kinderen krijgt?

Mijn zusje was bijna twee, het gebeurde een paar straten bij ons huis vandaan, ik rij elke week wel eens over dat kruispunt heen.

ik zou nooit met drank op achter het stuur kruipen, nog niet eens met een glas op. van mij mag het percentage op 0 worden gezet. ik ga vaak niet eens naar borrels op mijn werk, zoveel collega's die met behoorlijke slok op achter het stuur gaan zitten, wordt er echt pissig om.

14. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    moontje: jeetje wat erg zeg! :(

15. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    mijn ouders zijn er nooit overheen gekomen, wij hebben echt geen makkelijke jeugd gehad.

Mijn vader leeft met zijn schuldgevoel (wat als ik ze niet mee had genomen) mijn broer zat er bij in en had niets en mijn moeder is helemaal doorgedraaid en heeft toen een miskraam gehad met 24 wk.. mijn zus is naar haar vernoemd (ook leuk om je naam op een grafsteen te zien staan) en ik was de belofte, ik moest weer er voor zorgen dat mijn ouders gelukkig werden.

Is een hoop therapie aan te pas gekomen..

Nee, sorry, ik heb echt de schurft aan mensen die met alcohol op achter het stuur kruipen..

16. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Poeh Moontje :(

Jaren geleden kwam ik de kroeg uit en moest oversteken naar de parkeerplaats, links stond er een auto met iemand op het dak, ik bleef even staan wachten maar hij bleef stilstaan, tot het moment dat ik ging lopen, hij gaf een dot gas en ik vloog over de motorkap, werd er net voor de brug afgeslingerd anders had het wel eens heel anders kunnen aflopen, ik stond op en het eerste wat ik zei was dat m'n panty niet eens kapot was...later kwamen de blauwe plekken, kneuzingen en de schrik wel naar boven hoor. Het was de bedoeling dat diegene op het dak eraf gegooid werd, "leuk" dronkemansspelletje. Hij heeft zich nooit meer in die kroeg durven vertonen, verstandig van 'm.....

Heb dus ook een hekel aan drank achter het stuur maar ik denk dat de meeste hier, zo niet iedereen, hier wel hetzelfde over denkt....

17. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Ik rij niet als ik alcohol zou drinken. Ook niet als ik maar 1 glaasje zou hebben gehad, want STEL dat er dan wat gebeurd zou ik me altijd af blijven vragen of het zonder dat glas niet gebeurd zou zijn.

Heel veel jaren terug is een kindje van kennisen van mijn ouders aangereden, door iemand met drank op.. Een aantal jaren daarna is het zusje van dat meisje aangereden door iemand met drank op, bijna op dezelfde plek. Die ouders komen er nooooit meer overheen, zijn echt helemaal kapot! En dat alleen vanwege een aantal idioten hier op de wereld...

18. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik heb het 1x gedaan... Een ritje van 2 min (2 min te lang natuurlijk) Snachts dus gelukkig weinig volk en in plaats 1 biertje had ik er 3 op ofzo...

Niet dat dit het goed keurt hoor maar niet dt jullie denken dt ik echt strontlazerus was ;)

En nog een vraag... Zijn er hier mensen die savonds wel eens wt drinken.. En dan bedoel ik meer als 2 glazen ofzo ;)
    En de volgende dag autorijden?

19. MickeyM

MickeyM Niet meer actief

Sowieso drink ik niet, maar al zou ik dat wel eens doen, dan nooit wanneer ik zou rijden. Mijn man drinkt wel eens op feestjes een biertje, maar van mij mag hij dan niet meer achter het stuur. Dan ben ik Bob.
    Op diezelfde feestjes zag ik voorheen mn zwagertje en zijn ex-vriendin regelmatig met behoorlijk wat achter de kiezen in de auto stappen. Wel eens wat van gezegd, maar meer kun je niet doen.
    Zijn nieuwe vriendin drinkt ook niet, en rijdt ook als hij drinkt. Fieuw....

20. Magne

Magne Actief lid

9 feb 2012
    316
    0
    0
    Het oosten des lands
    Nee. Als ik moet rijden drink ik geen druppel.

Ik snap ook niet dat er mensen zijn die met drank op achter 't stuur kruipen; echt totaal niet..

@moontje; wat een enorm heftig en verdrietig verhaal.. :( En dat soort ervaringen, als jij en je ouderlijk gezin hebben, zouden voor mensen genoeg redenen moeten zijn om nooit, maar dan ook nooit met alcohol op te gaan rijden!

Deel Deze Pagina