met drank op achter het stuur kruipen..

Discussie in 'De lounge' gestart door zonnetjes, 14 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

als ik nog moet auto rijden dan nog drink ik geen enkel glaasje alchol nu niet nooit niet
    dat is onverantwoord ;)

2. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Ik heb vlak voor m'n 18e verjaardag een van m'n beste vriendinnen verloren. Ze is met fiets en al in het kanaal terecht gekomen nadat ze was aangereden door een dronken kerel. Hij is doorgereden, zij was vermist en is de dag erna pas in het water aangetroffen. Ik was altijd al tegen drank in het verkeer, maar door die gebeurtenis weet ik zeker dat ik nooit zomaar achter het stuur zal gaan zitten met een borreltje op. Ik zeg nooit nooit, ik weet namelijk niet wat ik zou doen als ik op een verjaardag zit en er is iets met m'n dochter. Als er echt geen andere mogelijkheid is dan kan ik me in uiterste gevallen voorstellen dat ik wel de auto zal pakken. Maar dat zou zo'n uitzonderlijk geval moeten zijn, dat zal wel niet voor komen ;)
    Die kerel heeft overigens wel "berouw" getoond, in een brief naar haar ouders. Die brief begon met iets als "op aanraden van mijn advocaat schrijf ik u deze brief...".

3. Essenhout

Essenhout Niet meer actief

Ik heb geen rijbewijs, maar mijn vriend drinkt 1, hooguit 2 biertjes mocht hij nog moeten rijden. Als hij meer wilt, brengt hij de auto naar huis mocht dit mogelijk zijn of lopen we en halen we de auto later op. Is dit niet mogelijk, omdat we te ver weg zijn, drinkt hij niets meer. Hij drinkt vaak in het begin van de avond een biertje en de rest van de avond dan frisdrank. Als hij moe is of weinig heeft gegeten, drinkt hij geen druppel, want dat valt hoe dan ook verkeerd.

Mijn ex daarintegen heeft wel eens teveel bier gedronken. Ik wou niet mee naar huis meer bij hem in de auto, maar moest. Was echt geen mogelijkheid achter te blijven. Hij leek nuchter, maargoed. We reden naar huis om half 5 's nachts. Reden achter werkverkeer (erg langzaam) en er was helaas geen mogelijkheid in te halen. Meneer viel zo in slaap! Het was dat ik zo alert was dat de auto schuin afreed en hem wakker maakte, anders weet ik niet of ik dit nog typte...

Daarintegen ben ik ook niet helemaal heilig. Ik ben weleens met diezelfde ex bij mijn opa en oma geweest. 3kwartier rijden vanaf hier. Hij was zo dood en doodmoe dat hij niet meer durfde te rijden. Hij sukkelde steeds in slaap. Ik ben toen naar huis gereden. Erg onverantwoord en als ik was aangehouden of een ongeluk had veroorzaakt was ik de pineut. Gelukkig is dit allemaal niet gebeurd en ging het goed. Ik had de mazzel dat ik al 37 rijlessen had gehad en dus wel wist van hoe of wat.
    Hoef niet te melden dat hij niet lang mijn vriend meer is geweest na deze dingen en nog meer zaken die speelden. Meneer lag gewoon naast me te slapen in de auto.

4. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    #24 Sukke, 14 apr 2012
    Laatst bewerkt: 14 apr 2012
    op mijn werk zit iemand die dat gedaan heeft en het interesseert hem geen reet. Ik kon er niks aan doen en zij moest niet zomaar oversteken, zegt ie.
    ECht gewoon bizar!

5. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    @Moontje
    Wat een ontzettend heftig en verdrietig verhaal!!!

6. littlewonder23

littlewonder23 Niet meer actief

aan dit dacht ik ook gelijk. die mensen hoorden niet op de weg.

7. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Ik rijd nooit met alcohol op, ook niet met 1 glaasje. Zit waarschijnlijk tussen mijn oren maar dan heb ik het idee niet de volledige controle meer te hebben dus doe ik het niet. Of mijn partner bobt of ik :D Enkel ben ik nog wel een paar weken de "bob":D:D

Ik heb geen idee hoe iemand zich moet voelen... Ik denk dat diegene zich zelf wel voor zijn kop kan slaan maar ja, gewoon niet doen!

8. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    nee... alleen wel eens met 2 drankjes op en dan na een paar uur, maar eigelijk vind ik dat al te veel...

Ik heb een vriend (of eigelijk had want inmiddels is ie dat niet meer) die dagelijks met veel drank op reed... ik ging altijd flink te keer tegen hem.
    Nou heeft iemand hem laatst aangegeven en stond de politie voor zijn huis te wachten en het was de tweede keer en is ie lekker een half jaar zijn rijbewijs kwijt (gna gna).
    Hij verdacht mij ervan gebeld te hebben... nou kon ik helemaal niet weten dat hij daar was, maar ik zou in staat zijn dat de volgende keer wel te doen.
    Stomme dronkenlap. Hij leert er toch niks van.

Deel Deze Pagina