Mijn dochter haar rechter voetjes heeft de neiging om naar buiten te staan. Ook met lopen zet ze hem soms recht, maar vaak draaid ze hem naar buiten. CB geeft aan als ze goed leert lopen ze dit zelf cirrigeerd: Oké prima. Mijn dochter loopt overal langs op, en durft ook steeds vaker losse stapjes te zetten zowel op blote voetjes als op leren slofjes. Gisteren op de vrijmarkt een paar Nike echte loopschoentjes gescoord helemaal nieuw in haar maat. Tja....... Kon ik niet laten staan. Staat leuk in de wandelwagen. Thuis aangekomen haar neer gezet, pak haar slofjes, maar mevrouw pakt de buggy vast en loopt zo weg: voetjes netjes afwikkelen en zet haar voetje recht. Schoentjes uit gedaan, wikkelt voetjes af, maar zet voetje scheeft. Schoentjes aan, en zet voetje weer recht. Ik ben er eigenlijk geen voorstaander van om haar nu al op echte loopschoentjes te late lopen, maar ze zet haar voetje wel recht. Wat is wijsheid?
Het is heel normaal op deze leeftijd dat kindjes nog niet goed hun voetjes neerzetten. Net zoals dat kindjes hun benen soms in de X houding zetten. Komt vrijwel altijd goed. Op deze leeftijd zou ik dus gewoon van de slofschoentjes kopen. Zit voor je kindje ook het lekkerste denk ik
Ik zou ze nog niet aan doen. Het komt vanzelf. Als ze gaat lopen, nog een maand of 3 wachten tot je die schoentjes gebruikt. Of alleen voor buiten af en toe. Ik heb me laten vertellen dat het heel normaal is. In het begin met de voeten naar buiten, dan een poosje naar binnen en uiteindelijk met een jaar of 4/5 goed..!