met een baby naar een bruiloft

Discussion in 'Oppas en kinderopvang' started by aardbei1, Jul 25, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Met 8 weken is de boel al een stukje stabieler. Maar niemand kan vertellen hoe jij je voelt natuurlijk. Je moet uiteindelijk zelf de keuze maken.
    Persoonlijk zou ik of niet gaan, of met baby gaan. Ik zou die lekker in de draagdoek bij je houden, en als de baby onrustig wordt gewoon een rustig plekje zoeken (zou wat eerder gaan zodat je op de locatie iets kunt regelen, dat is altijd wel realiseerbaar) en dan voeden. Eventueel een bedje/wandelwagen ergens neerzetten.
    Ik kan me goed voorstellen dat je kolven niet ziet zitten. Ik had met 8 weken ook helemaal geen behoefte om mijn baby een hele dag achter te laten.

2. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    tsjah...toen wijzelf gingen trouwen kwam mijn nicht ook van ver...met 3 kindjes en een pasgeborene (5 weken oud)

Ik had haar gezegd, er is geen plek waar de kids kunnen slapen, maar in ons huis ben je welkom!

Maar uiteindelijk ging het heel makkelijk, ze is de hele dag gebleven. oudere kids waren gewoon op tot 11 uur!!! (daarna gingen ze wel naar huis) en de kleinste heeft practisch heel de tijd geslapen in de wandelwagen.... (nu scheelt dat al wel 3 weken...)

Maar omdat ik uit je verhaal haal dat je er gewoon geen zin in hebt...tsjah..over een tijdje zal idd zoals gezegd vele moeders al moeten gaan werken, ik vind als dat kan dan kan je ook een dagje naar een bruiloft. Ook al gaat kolven niet...(ging hier ook niet)

Je zult alleen iets eerder een beslissing moeten nemen dan wanneer je zou gaan werken..en heb je al andere kolven geprobeerd? Er zit zoveel vershil in....de ene werk bij de ene als een tierelier, maar bij de andere dus helemaal niet...laat eens een voedingsdeskundige met kolf assistentie ernaar kijken! (kan je op het cb vragen...)

Sucees met je beslissing!

3. babyproject

babyproject Niet meer actief

Ik zou gewoon gaan en mn baby meenemen. Er is altijd wel ergens een plekje/kamertje waar je kan voeden, toch?

4. chrystel73

chrystel73 VIP lid

Jan 9, 2009
    6,302
    2,576
    113
    neem nu nog geen beslissing over wel/niet gaan.
    Over een paar weken voel je je waarschijnlijk heel anders dan nu.
    Ik ben twee keer bevallen met een ks en de eerste tijd denk je echt oh... wanneer komt dit ooit goed. Met een week of 6 voelde ik me bij de tweede weer zo fit als voor de bevalling.
    En met 8 weken gaat het met de bv ook allemaal wat makkelijker.
    Je kunt je kindje prima meenemen.
    Ze slapen dan nog veel en je trekt je terug als het etenstijd is.
    ( ben zelf een dagje gaan winkelen toen de jongste 7 weken was) Zodra ze ging piepen even aan de borst en we konden weer verder.

En als je nu al zegt dat je niet komt dan kan ik me voorstellen dat je vriendin dit niet zo leuk vindt.
    Mijn vriendin kwam alleen tijdens het gemeentehuis omdat ze haar kind van anderhalf wat nog bv kreeg niet alleen wilde laten.
    De vriendschap was al aflopend maar toen helemaal.

5. tulip

tulip Niet meer actief

als jij het niet ziet zitten, dan moet je gewoon niet gaan. Ik vind dat men dat moet begrijpen.

6. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

Nov 3, 2009
    7,202
    6,630
    113
    Ik denk ook dat je eerst zelf moet nagaan hoe graag je uberhaupt wilt gaan. Weet je dat, dan denk ik dat overal een oplossing voor is.

Zou het geen oplossing zijn als je partner of moeder mee zou gaan en als je het huis van je vriendin als basis zou mogen gebruiken? Dan kan je baby daar in alle rust liggen en jij kunt dan regelmatig naar je kind toe of je partner/moeder komt naar jou. Ik heb een vriendin die in Ierland is getrouwd en een andere gast had ook een baby van 2 maanden. Die heeft haar moeder meegenomen die op haar baby heeft gepast. Het lijkt een hele onderneming, maar het is wel gelukt.

Ik vind trouwens niet dat je vriendin verplicht is rekening te houden met jonge kinderen. Zo'n bruiloft plan je meestal meer dan een jaar vantevoren, dus ze kan niet weten wat er in de tussentijd allemaal gebeurt onder de gasten.

7. misa

misa Niet meer actief

Ik vind zeker niet dat je je persé moet aanpassen. Jij bent net bevallen, dus jij moet doen wat goed voelt. Is er geen kamertje boven ofzo waar je je kindje kunt laten slapen? En dan alleen overdag of alleen savonds gaan? Of dat als het niet gaat dat je bij iemand of een hotel kan verblijven?

En een draagdoek of draagzak zou ik ook nog een optie vinden.

Anders zou ik denk ik ook niet gaan.
    (Beetje off topic: stond die bruiloft al gepland voor je zwanger was?)

Succes met je keuze!

8. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,811
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik kan me voorstellen dat je er érg tegenop ziet om zo'n eind te rijden. Ik zou me zélfs kunnen voorstellen dat je dat normaal al hebt...

En nu je nog moe en misschien niet fit bent van de bevalling...

Is er geen optie dat je er een overnachting (al dan niet in een vakantiehuisje) bij doet? En er dus ook een leuk uitje van maakt voor jezelf en je partner? (er even vanuit gaat dat die er ook is) .
    Gaat het niet, dan kun je terug naar dat huisje ? En misschien kun je daar tusendoor dan ook even gaan uitrusten als je het niet trekt.

Persoonlijk zou ik het ook niet doen als er geen opties waren om te blijven slapen. Véél te ver als je nog niet fit. De bv loopt al niet super en vermoeidheid zal daar ook geen goed aan doen denk ik.

Mijn eigen instelling zou dus wel zijn : Gáán... Maar alleen als er mogelijkheden zijn waardoor je kan overnachten en je baby mee kan. Zonder kind zou ik sowieso niet gaan.

Zijn die opties er niet, dan denk ik dat je je vriendin best duidelijk moet kunnen maken dat het voor jou nu fysiek niet haalbaar is.

9. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,816
    19,122
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Tja, en voor de meeste jonge moeders draait de hele wereld even om hun baby. Benader haar ook zo. ;)

Ik zou zeggen; spreek met je vriendin af dat je een week voor de bruiloft de knoop doorhakt. Als het goed is heb je dan de ergste opstartproblemen met bv enzo wel gehad. De afstand is nderdaad lastig. Als het nu in de buurt was, zou ik het sowieso proberen. Je bent dan tenslotte zo thuis als het niet gaat. Maar dat is in dit geval nu eenmaal niet zo.
    Ik kan niet in jullie portemonnee kijken, maar je zou natuurlijk een hotel kunnen boeken. Als het dan niet gaat, kun je terug naar het hotel. Het is misschien wel zonde van het geld (benzine en hotel) als je er maar kort bij kunt zijn. Aan de andere kant: het is voor je vriendin inderdaad ook wel een heel bijzondere dag, dus get is misschien toch wel de moeite om daar wat extra's voor over te hebben.

10. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

Nov 28, 2010
    3,509
    295
    83
    #30 fairy2011, Jul 27, 2011
    Last edited: Jul 27, 2011
    Ik ben nog geen twee weken voor bruiloft van zeer nabij familielid uitgerekend (bang voor meelezers). Kans is zelfs aanwezig dat ik op de bruiloftsdag beval haha. Wij hebben het er heel veel over gehad en zijn gewoon eerlijk geweest naar elkaar. Mocht ik op tijd bevallen dan kom ik, MAAR alleen naar het trouwgedeelte. Eten en feest sla ik over. En of ik neem de baby mee (wat ze totaal geen probleem vind met eventueel huilen, eigen kids zijn ook niet stil) of mijn moeder past twee uurtjes op. Mocht ik net bevallen zijn dan begrijpt ze als moeder zijnde dat ik er niet bij ben. Maar omdat het zeeeeer nabije familie is ben ik voornemens hoe dan ook even naar het trouwgedeelte te gaan. Half uur heen, half uur terug en een uurtje daar moet te doen zijn.

11. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,282
    36,147
    113
    Nou ik weet niet of ik zou gaan. Als ik zou gaan zou ik mijn man meenemen en mijn kindje in een draagdoek oid, als je daar lichamelijk genoeg voor bent hersteld. Ik ben bij beide kids met ks bevallen, de eerste keer kon ik, mede dankzij een fluxus, toen kon ik met 8 weken echt nog geen dag staan. Ik zou ook nooit mijn kindje met 8 weken al een dag alleen laten, helemaal niet met de borstvoeding. Wat een gedoe met kolven etc.

@yuki: ja, sommige kinderen gaan met 10 weken naar het kdv, maar lang niet alle ouders kiezen ervoor om al op zo'n jonge leeftijd hun kindje weg te brengen.

12. Yukl

Yukl Niet meer actief

Betekent wel dat vrouwen in principe met 10 weken in staat zouden moeten zijn weer aan het normale leven deel te nemen. En ik vind dat dat ook zo is. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar dan is een bruiloft nog steeds heel wat anders dan weer aan het werk gaan (1 dag versus structureel meerdere dagen per week?). Als het lichamelijk gezien echt niet mogelijk is, oke, ik neem aan dat daar dan ook begrip voor is. Maar het gewoon niet zien zitten vind ik geen argument. Dat het wellicht onmogelijk is vanwege de borstvoeding kan, maar dan kun je je kind toch meenemen. En als dat dan echt niet mogelijk is om welke reden dan ook, prima. Ik vind alleen wel dat je daar best een beetje je best voor mag doen. En dat het echt niet zo vreselijk is om een dag naar een bruiloft te gaan en dat je dat echt wel overleeft. Acht weken oud is echt niet zo absurd jong en vroeg.

13. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

Je kan nu nog niet beslissen hoe je je met 8 weken zal voelen, dus hou de optie open en laat dat aan je vriendin weten.

Als zij sowieso al niet accepteert dat je niet komt, dan zit er niet veel anders op dan je baby mee te nemen als je wel besluit te gaan. Dat zij geen voorzieningen treft voor gasten met kinderen kan je haar niet kwalijk nemen. Heeft ze echt gezegd dat het meenemen van kinderen geen optie is, of is dat jouw interpretatie?

Het is een beetje geven en nemen. Als zij per se wil dat jij komt, en jij wilt niet gescheiden zijn van je kindje om wat voor reden dan ook, dan zal zij dat moeten accepteren. Als je baby onrustig wordt of borstvoeding nodig heeft, dan kan je je vast wel even terugtrekken in een privé ruimte van de locatie. Neem de kinderwagenbak mee en/of draagdoek, zodat je baby kan slapen.

Ik ga er wel van uit dat je baby problemen zal hebben met slapen tijdens een lawaaierig feest en dat je zelf waarschijnlijk nog te moe bent van de onderbroken nachten om tot diep in de nacht door te gaan. Hopelijk heeft je vriendin daar wel begrip voor.

14. Maedra

Maedra Fanatiek lid

Oct 29, 2009
    1,558
    0
    36
    Rotterdam
    Is het nou zo dat zij heeft gezegd dat je kindje niet welkom is? Want dat begrijp ik niet zo goed uit het verhaal. Je zegt dat ze geen voorzieningen had getroffen, maar wat voor voorzieningen had je dan verwacht voor een kleintje van acht weken oud? Een oppas? Of een ruimte om te voeden (die zal er vast wel zijn toch?). Ik sluit me aan bij de andere adviezen, neem nu nog geen besluit en probeer het gewoon. Je kunt altijd weer weggaan. :)

15. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,282
    36,147
    113
    Tja, ben het gewoon niet met je eens. Ik vind 8 weken wel vroeg en zou het zelf niet doen of ik nu wel of niet lichamelijk mogelijk is, alleen als ik mijn kindje mee zou nemen en dat vind ik ook nogal wat omdat je dan met je kindje voor 1 dag toch snel zo'n 6 (?) uur in de auto zit. Nou ja, goed, ik kan me wel voorstellen dat ze het niet ziet zitten, meningen verschillen.

16. Shaida

Shaida Bekend lid

Dec 23, 2009
    561
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi,

heb de voorgaande reacties niet gelezen, maar mijn advies..

Denk eerst aan jezelf en je kind. Als het je eerste kind is, kan ik begrijpen, dat alles een eerste keer is, 1ste keer naar buiten, 1ste keer op bezoek, 1ste feestje etc. Het is dan nog onwennig. Dat was bij ons ook. Mocht je fysiek beter voelen, dan kun je het proberen. Kindje slaapt dan nog veel (maar ieder baby is weer anders!) Neem de keuze tegen die tijd. baby's veranderen ook veel. Eerste weken na mijn bevalling zag ik het ook niet rooskleurig allemaal. Na 4 weken hadden we alles weer op de rit en ging het allemaal stukken beter.

Wij waren ook de eerste weken nerveus met alles, want alles was nieuw en what if- scenario's. Wij hebben alles gewoon uitgeprobeerd. Achteraf viel het allemaal wel mee en waren we blij dat we het toch hadden geprobeerd. We zijn zelfs met de kleine (12wk toen) p vliegvakantie geweest naar Kreta. Achteraf vinden we het nu jammer dat we geen verre reizen hebben geboekt ;)

overigens over na 10 weken weer beginnen met werken.. klopt er zijn vrouwen die daar voor "kiezen", maar veel vrouwen koppelen ook hun vakanties eraan vast. En er is nog altijd een deel die (aansluitend) de ziektewet in belanden omdat ze toch fysiek en mentaal er nog niet klaar voor waren.

Persoonlijk zou ik de keuze om wel/niet naar een bruiloft te gaan niet baseren op het feit dat er vrouwen zijn, die "kiezen" om na 10 weken te gaan werken.

hoop dat je wat hebt aan mijn advies.. laat ons weten wat het is geworden:)

17. guppekop

guppekop VIP lid

Aug 28, 2009
    13,271
    1
    0
    varend op schip
    k snap je helemaal! Wij hebben 5weken na uitgerekende datum bruiloft van wim zn broer. Ben er ook totaal niet blij mee (maar daar zit nog ander verhaal aan vast). Weet ook nog niet of ik wel ga en als ik ga of ik de hele dag blijf. Kleine gaat dan sowiso wel mee. Ik beslis "straks" wel hoe en wat. Als we eind moeten rijden word het waarschijnlijk een vakantiehuisje boeken voor paar dagen zodat we niet alles op 1 dag hebben.

ik zou zeggen: beslis een week van te voren wat je doe, maar kijk wel vast wat de mogelijkheden zijn!

18. petrabr

petrabr VIP lid

Oct 6, 2007
    8,000
    1
    0
    zuid holland
    ik ben zo iemand die 2 x na 10 weken weer mocht werken, die dolgelukkig was om weer voor een paar uur uit die babytjes cocon kon stappen.
    Ik kan me er dus niks bij voorstellen dat er een boel moeders het vreselijk vinden om rond die tijd 8-10-12 weken even een paar uur bij je baby weg te zijn om bij deze belangrijke dag van je vriendin te zijn.

natuurlijk zit je die eerste weken (hopenlijk) op een gigantische wolk en draait de wereld om jou en je kind maar ik kan me de vreugde van de bruid voorstellen dat je juist in die tijd een beetje moeite doet om haar te zien stralen

19. Vagans

Vagans Niet meer actief

Als je je niet goed voelt zou ik ook niet gaan! Als je je beter zou voellen zou ik wel gaan maar wel met mijn kind! Ik zou van tevoren even aangeven en mocht de kleine dan niet welkom zijn zou ik niet gaan.

20. fleur1980

fleur1980 Actief lid

Jan 15, 2011
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toen ik trouwde was een goede vriendin van mij twee en halve week daarvoor bevallen. Haar kindje was 5 weken te vroeg geboren.
    Ze is s middags meegeweest naar het officiele gedeelte en heeft vervolgens de hele avond mee gefeest. Haar kindje was bij haar moeder, ik moet wel zeggen dat hij flesvoeding kreeg. Dat is dus anders.
    Ik vond het fijn dat ze erbij was, maar als het niet had gegaan, had ik dat ook kunnen begrijpen.

Zelf zou ik er alles aan doen om, zeker als het een goede vriendin is, er toch bij te kunnen zijn. Al is het maar even.

Als je wil, dan kan het!!
    Dit is een uitspraak die ik meerdere malen gehoord heb van een docent en die me altijd bij is gebleven....
    Denk dus niet te snel dat iets NIET kan.
    Probeer juist positief te denken in mogelijkheden: wat kan WEL?

Share This Page