In september gaan wij 2 weken naar Portugal. Mijn dochter is dan 9 maanden. Heeft er iemand ervaring met babyvoeding daar? Potjes en flesvoeding? Is het verstandig om uit Nederland mee te nemen of gewoon daar kopen? Hebben ze daar lichtbruin brood??
Potjes en flesvoeding kun je overal in bv de apotheek en de grote supermarkten kopen. Er is niet zoveel keuze als in Nederland maar je kunt je redden. Lichtbruin brood is er niet echt, Het meeste brood is grijs. maar in de grote winkels kun je wel steeds meer verschillend brood kopen
Wij zijn in juni naar Portugal geweest. Babyvoeding (melkpoeder) hebben ze in de grote supermarkten. Qua potjes hebben ze een hoop, zowel fruit als groente, Tygo vond het ook heerlijk! Wij moesten alleen even zoeken want bij de supermarkt op het complex waar we zaten hadden ze dus geen babyvoeding maar toen we ernaar vroegen ging die man het de volgende dag halen, net zoals pap (soort bambix).
gekke vraag misschien maar verkopen ze soepstengels? we zitten in carvoeiro dus ik geloof dat daar wel een supermarkt is die melkpoeder en potjes verkoopt. Is de melkpoeder anders dan NL? Moet ik alle melkpoeder meenemen of is die van daar ook goed, zonder klonten en een bekend merk.
soepstengels kun je meestal wel kopen, maar lang niet in alle winkels. Weet niet welke melkpoeder je hebt, maar hier heb je ook gewoon verschillende merken. schrijf je merk hier even op, dan kan ik kijken voor je of ze die hebben
Dank je wel!! Melkpoeder is Nutrilon standaard 2. Zullen de grotere supermarkten soepstengels hebben of is het de keten die het moet hebben of niet?
Klinkt goed, volgens mij gaat het helemaal goed komen daar met potjes. Ik verblijf in een kleiner plaatsje; olhos dáqua..iemand enig idee of daar dan ook een grote supermarkt aanwezig is? Of moeten we dan naar een grotere plek? Volgens mij ga ik de nutrilon maar gewoon meenemen vanuit hier. Mag dat in de handbagage? Hoeveel mag je sowieso meenemen voor een baby naast de inklapbare buggy?
@mamaeva; geen idee of er in de buurt van die plaats een grote supermarkt is, maar dat zal vast wel. Ze hebben er ook Lidl's De nutrilon hoef je echt niet mee te nemen hoor, gewoon alleen voor de eerste paar dagen. Ze hebben daar Aptamil en dat is dus gewoon hetzelfde als Nutrilon. Alleen dus een andere naam en een ander kleurtje op de verpakking (maar wel het blauwe). Hoeveel je mee mag nemen voor een baby is afhankelijk van de vliegmaatschappij (even dus in de voorwaarden kijken) maar aangezien je baby geen stoel heeft (ga ik even vanuit) mag er voor hem geen koffer meegenomen worden, wel dus een paraplubuggy en een luiertas.
klopt, aptamil heet het hier. Mocht er geen grote supermarkt zijn, ga je gewoon naar de farmacia. die hebben ook alles voor kleine kindjes