Met een BBL-opleiding beginnen als je 37 bent?

Discussie in 'De lounge' gestart door Polletjepiek, 3 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mel3

Mel3 Actief lid

14 mrt 2015
    268
    0
    16
    Ik ben 40 en doe de opleiding verzorgende-ig. Bij ons zijn de bbl plaatsen alleen voor de mensen die al een arbeidsplaats hebben en helpende zijn. Ik doe wel BBL, maar dat noemen ze bijzonder traject. 1 dag school en verder stage. Ik betaal alles zelf, school regelt de stage en ik krijg een kleine stagevergoeding. Betaalde BBL plaatsen krijg je hier helaas niet.

2. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ik heb volgende week een gesprek om te kijken of ik "geschikt" ben voor de bbl opleiding. Ik ben nu verzorgende en ga dan de ig opleiding doen. Kleine kans dat ik volgende maand kan starten en anders misschien september. Ik ben 36. Nog lang niet te oud om verder te leren. Ik zal ook wel moeten aangezien mijn huidige functie binnen nu en een paar jaar ws grotendeels gaat verdwijnen. Ik hoop dat ik het ga redden icm met mn kids en huishouden. Heb er een hard hoofd in..

3. ijsje82

ijsje82 Actief lid

8 jan 2014
    470
    3
    18
    Tuurlijk gaat het je wel lukken. Je moet er denk ik even inkomen, maar als je gewend bent lukt het wel.

ik ga 1 dag in de week naar school en 16 uur werken. En savonds als de kinderen op bed liggen huiswerk maken. Dit is vooral verslagen schrijven en af en toe lerenvoor een toets. Maar ik heb af en toe ook wel een paar weken dat ik savonds geen huiswerk hoef te maken. Ik denk 1 avond per week huiswerk maken gemiddelt. Dat is wel te doen hoor

4. Meral

Meral Fanatiek lid

1 mrt 2014
    1.105
    606
    113
    Ik zou dat ook best wel graag willen doen, een bbl opleiding, heb je die ook administratief? Vast wel toch? En doen jullie het op school of via internet?

5. Meral

Meral Fanatiek lid

1 mrt 2014
    1.105
    606
    113
    Of iets met recht, budgetbeheer of dat soort dingen, dat lijkt mij wel heel leuk om te doen. Help?!

6. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38

Maar de IG is dan toch nog maar een klein stukje? Dat zijn voornamelijk verpleegtechnische handelingen toch?

7. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Maar doe jij de 1 of de 2 jarige opleiding? Ik ga de 1,jarige doen en die schijnt pittig te zijn. Ik heb een collega die de 2 jarige doet en die is 5 dagdelen per week met huiswerk bezig vertelde ze:(
    En wij moeten naast de schooldag nog 24 uur werken. Ik zou dan 28 uur moeten werken omdat ik een 28 uren contract heb en dit ook echt nodig heb om rond te komen. Maar als het doorgaat dan ga ik ws voor 4-5 uur ouderschapsverlof aanvragen voor de duur van de opleiding. Zodat ik even wat minder hoeft te werken
    Wat ook mee speeld: ik ben alleen met 2 kinderen dus dat maakt het nog iets lastiger

8. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Was dat maar waar. Ik ga dan de verkorte versie doen omdat ik al jaren in de thuiszorg werk. De eerste 10 weken moet ik 2 hele dagen naar school en daarna Verpleegtechnische handelingen, veel verslagen enz. Ik hoor juist dat hij flink pittig is.

9. yasmine04

yasmine04 Fanatiek lid

17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Ik vind het echt reuze meevallen. Doe bbl verpleegkundige en begon toen dochter 7 maanden oud was.. zit midden in mijn versnelde examen omdat ik voor mijn verlof klaar wil zijn. .
    Het is vooral plannen ik ga 1 dag naar school en werk daarbij 20 uur op de groep
    Wel heb ik bij slagen direct een vast contract.
    Je moet er dingen voor laten maar op een werkdag bijv avonddienst breng ik dochter in de ochtend al weg zodat ik eerst huiswerk kan maken zo ben ik op mijn vrije dagen ook echt vrij :)
    Zorg en gezin is rooster technisch best lastig vooral als ze naar de basisschool gaan..

10. Catheny

Catheny Actief lid

1 jul 2014
    320
    34
    28
    ....
    ...
    Hier hetzelfde, 16 uur werken en 1 dag naar school.
    Ik ga ook 12 uur per periode meelopen.
    In 2004 ben ik als Helpende van school gekomen en ik moet zeggen dat ik het best spannend vind om weer de schoolbanken in te gaan.
    Werk jij ook avonden? Ik werk nu voornamelijk avonden, maar mijn dochter gaat straks naar school (continurooster) waardoor ik hopelijk meer ochtenden zal gaan werken waardoor ik sávonds wat vaker thuis ben voor huiswerk inderdaad.
    Heb er wel ontzettend veel zin in :)

Deel Deze Pagina