vakantie Turkije

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Taby, 6 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    #1 Taby, 6 jul 2011
    Laatst bewerkt: 6 jul 2011
    Hoi hoi,

Nou willen wij met onze dochter begin september op vakantie gaan naar Turkije.
    We willen naar een all inclusive resort gaan.
    We hebben nu 2 resorts eruit gekozen in Torba Bodrum, club bleu dreams 5 sterren en Izer Beach4 sterren.
    We kunnen nog geen keuze maken uit deze 2, als iemand hier weleens naar toe is geweest mag je me gerust je recensie pb-en(ik denk dat je een hotel niet mag aanprijzen op het forum, maar als het wel mag dan mag je het ook hier laten weten natuurlijk).
    Maar is het in Bodrum een beetje te doen wat betreft de temperatuur met een kindje van 2,5 jaar of is dat absoluut niet aan te raden.

We zijn nog niet zover op reis geweest met onze dochter en met name ik maak mezelf nogal ongerust over hoe het allemaal moet en hoe ze het daar zal doen.

Wie kan me wat vakantie ervaringen vertellen???

2. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    verplaatst naar 'vakantie'

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.416
    36.281
    113
    In september Turkije moet qua temperatuur prima te doen zijn. Denk zo rond de 30 graden, met wat uitschieters naar boven, maar dat is daar prima te doen.
    In juli/augustus naar turkije met zo'n kleintje zou ik niet zo snel doen, veel te warm.

Probeer je in elk geval niet te druk te maken, vakantie moet leuk zijn! Met 2,5 kun je al heel veel uitleggen en ze vind het vast heerlijk om lekker te zwemmen en gewoon bij jullie te zijn. Turkije heeft grote supermarkten waar je alles kunt kopen, het komt helemaal goed joh. Gewoon gaan en lekker gaan genieten!

4. rijswijkse

rijswijkse Fanatiek lid

26 nov 2008
    2.012
    191
    63
    Ik ben naar bleu dreams geweest.
    Is al weer 3 jaar geleden maar was er niet tevreden over.
    Eten was koud en vies.
    Voor die prijs zijn er veel betere hotels.
    Hoop dat je nog niet geboekt heb

5. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Bedenk dat de sterren in Turkije anders zijn dan in Nederland. Zelf zou ik voor een 5 sterrenhotel gaan.

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Op zoover en vakantiereiswijzer vind je heel veel ervaringen van reizigers die je voorgingen, erg nuttig vaak.

Te warm zal het in september niet zijn hoor en je kindje is al 2,5! Wij waren vorig jaar met ons dochtertje van 4 maanden in Turkije, in augustus - je moet je er gewoon op instellen en op het heetst van de dag binnenblijven maar verder heeft zij er geen last van gehad.

7. nyncke

nyncke Fanatiek lid

10 aug 2007
    1.661
    0
    0
    in het brabantse land
    Wij gaan dit jaar voor de derde keer met onze dochter naar turkije. Ze ging toen ze 8 mnd was voor het eerst mee. Wij gaan altijd in september. Dat is zeker heel goed te doen qua warmte. Ik moet er niet aan denken om daar nu te zitten, want dan is het er niet uit te houden.

Wij gaan trouwens gewoon naar een 3* hotel met HP.

8. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Wij gaan normaal in mei maar dan regent het er nog wel eens. Dit jaar voor het eerst in het hoogseizoen geweest. Het was er warm, soms heet maar het is wel anders dan in Nederland en je stelt je er op in en went er ook aan. Ondanks dat het 35-40 graden was heerlijk genoten. In september zal het wel koeler zijn dus ook goed te doen en als voordeel heb je dat de zomer eroverheen is geweest en het water dus al warmer is dan in mei.

9. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Wij zijn in september 2009 op vakantie geweest met ons zoontje. Hij was toen 7 maanden oud en we hebben het fantastisch gehad. Van begin tot het einde was het geweldig. Ook heeft hij totaal geen last gehad van de hitte. Ik moet zeggen dat ik de temperatuur toen erg goed te doen vond, maar dat ligt natuurlijk voor iedereen anders.

Wij zijn trouwens naar het hotel Xanadu geweest. Het is een 5+ sterrenhotel en werkelijkwaar fantastisch. Dit hotel kan ik iedereen aanraden!!

10. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

24 jan 2011
    1.050
    9
    38
    Heb je inmiddels al iets kunnen vinden? Wij kunnen ook niet kiezen, willen ongeveer hetzelfde. Wij twijfelen over hotel Le Jardin in Kemer. Het nadeel van dit hotel is, dat je niet dicht bij een redelijke stad zit ( Kemer is 9 km er vandaan), maar verder lijkt het echt een super kindvriendelijk hotel met veel mogelijkheden....

11. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Wij zijn op 23 juli voor 10 dagen naar Hotel Sidekum in Side geweest. In een woord fantastische hotel. op internet kan je ook de ervaringen van de andere mensen lezen. Hele leuke animaties, eten is ook goed en je hebt daar ook mini club. Een nadeel is het strand, want is 600 mter vanaf het hotel, maar er rijd een shuttle bus van het hotel heen en weer. En de klanten zijn Nederlanders, Belgen, Duitsers en weinig Turken. We hebben van niemand last gehad. Wij gaan volgende jaar weer terug.

Wij hebben 2150euro voor 2 volwassen en 1 kind voor 10 dagen betaald.

12. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Hoi hoi,

Nou we hebben vandaag geboekt.
    We gaan 8 dagen naar Izer Beach Hotel in Torba Bodrum.
    Collega van mijn man had daar een hele goede vakantie doorgebracht en op Zoover ook bijna niets dan goeds.
    Maar je moet het toch zelf meemaken vind ik altijd, de een vindt iets goed, wat de ander totaal niets vindt, dus het is afwachten.

Heen zal de vlucht om 6.20uur gaan, dus we nemen een hotelletje in de buurt van schiphol, zodat we nog even een beetje kunnen slapen en dan onze auto bij het hotel kunnen laten staan en met de taxi af gezet kunnen worden op schiphol.
    En de terugweg zal om 21.30uur zijn, dus we hebben bijna 8 hele dagen, dat vind ik wel fijn.

We vragen ons af of we de buggy mee moeten nemen, weet niet precies hoe dat gaat als bagage zeg maar.
    Moet je hem bij het inchecken met je koffer meegeven?dan heb je er op heel schiphol niets meer aan.)
    En we weten niet of we hem op het resort veel gaan gebruiken, misschien 1x als we met dolmus naar het stadje gaan.
    Heb geen zin om 'zo'n ding redelijk onzinnig mee te sjouwen.
    En krijgen jullie alles mee in 1 koffer of toch maar 2 koffers meenemen?
    Kortom nog wat stof om over na te denken en tips zijn altijd welkom.
    Ben niet zo'n ervaren reiziger.:)

13. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

24 jan 2011
    1.050
    9
    38
    Buggy mag je over het algemeen meenemen tot aan de gate. Wij vorig jaar in ieder geval wel (zelfs onze tweeling buggy), toen we met Transavia vlogen.

14. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Oja, nog zo'n vraag: kan je daar gewoon de stekker van je telefoonoplader in het stopcontact steken of heb je daar zo'n speciale reisstekker voor nodig?

15. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

24 jan 2011
    1.050
    9
    38
    Ik heb er nog nooit een speciale stekker nodig gehad.

16. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

nee hoeft niet;) ze hebben dezelfde stopcontacten als hier hoor;)

17. yessie

yessie Fanatiek lid

27 nov 2009
    1.208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Hoi!

Een vriendin is naar World Of Wonders in Bodrum geweest. Zij waren, naast alle andere leuke dingen natuurlijk, heel erg blij met het 'dieet-buffet' waardoor hun kindje van 9 maanden daar gewoon kon mee-eten.

Wij hadden in Griekenland onze eigen potjes mee, zij hebben helemaal niets mee hoeven nemen.

**edit** je hebt al geboekt dus mijn berichtje is lekker laat ;) Veel plezier alvast!

18. daanquinty

daanquinty Fanatiek lid

12 aug 2010
    2.179
    0
    0
    zoetermeer
    ik zou de buggy lekker meenemen...je mag hem meenemen tot de gate hier in nederland dan, in turkije weet ik het niet zeker...maar je wilt echt niet op vakantie de hele tijd sjouwen met je kleine als je een stukje gaat wandelen ofzo:) \

19. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Oke, dus toch wel makkelijk om de buggy mee te nemen.
    En ik kan de stopcontacten gewoon gebruiken.
    :DBen zo onzeker wat betreft op vakantie gaan hihi.

Deel Deze Pagina