met een peuter van 2 half op vakantie naar turkije

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Nischa, 23 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nischa

Nischa Bekend lid

19 mrt 2008
    575
    0
    16
    Mama, Intrieurverzorgster
    Noord-Brabant
    Wij gaan volgende week naar turkije. nu maak ik me best zorgen om het eten! waar ik moet op letten wat ik hem juist niet moet geven? wil uiteraard niet dat hij ziek word! en is het misschien verstandig om potjes mee te nemen van olvarit?

alvast bedankt

2. Shereen23

Shereen23 Bekend lid

1 mrt 2007
    836
    0
    16
    Ik ben op vakantie geweest in Turkije met m'n dochter die toen 21 maanden was en die heeft gewoon
    meegegeten van t eten in t hotel.
    Ik gaf er alleen geen eieren, of tonijn verwerkt in salades maar verder at ze gewoon alles wat ik at.
    Ze was helemaal niet ziek geworden gelukkig, ze wad in 2 weken wel bijna 2 kilo aangekomen hihi.

3. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Wij gaan volgende week ook met onze dochter van bijna 2. Naar welke plaats gaan jullie?

Ze hebben daar vaak vlees met salades, frietjes, rijst etc. Aangezien mijn dochter salades niet zo goed eet neem ik maar wat potjes Olvarit mee. Dan krijgt ze iig groente binnen en niet 12 dagen alleen maar vlees en friet ;).

Met het eten van salades loop je trouwens het grootste risico ziek te worden. Gaar vlees en frietjes/rijst/pasta zijn niet zo 'gevaarlijk'.

4. Yvon81

Yvon81 Actief lid

22 apr 2009
    406
    0
    0
    Oirschot
    Mijn zoontje is nu ruim 2,5 en wij zijn nu 3 keer naar het buitenland geweest. 2x tenerife en 1x mallorca. Het is geen Turkije maar hij heeft op alle 3 de vakanties gewoon meegegeten in het hotel.
    In turkije zou ik dit ook hebben gedaan, gewoon een beetje opletten wat je hem geeft.

5. Nischa

Nischa Bekend lid

19 mrt 2008
    575
    0
    16
    Noord-Brabant
    wij gaan naar side en jullie?
    ik zat idd ook te denken om potjes olvarit mee te nemen zodat hij toch wat groenten binnen krijgt. en ik las op internet dat je idd moet oppassen met salades en gewassen fruit

6. cynt1985

cynt1985 Bekend lid

8 jul 2008
    719
    0
    0
    hallo ik lees mee wij gaan over 4 wken naar side met zoontje van 2.5 en baby van 8 maanden friet en rijst krijg je er altijd salade zou ik niet laten eten mischien heeft jullie hotel wel een kinderbuffet

7. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Je goed laten enten is het halve werk!
    Je krijgt voldoende informatie wat wel en niet te eten.
    Wij gaan eind juni met onze peuter van 2,5 en baby van 10 maanden.
    We hebben ons laten enten voor Hepatitis A en B en als volwassene krijg je dan ook nog de DTP prik.
    Je krijgt een heel informatiepakket mee waar je op moet letten met eten.
    Vaak zijn juist de all-in hotels bron van ziektes.

Maar het lijkt me met een peuter goed te doen!
    Veel plezier!

8. Eylem

Eylem Niet meer actief

Eens met Mamadaisy. Zorg in ieder geval voor je inentingen, juist Hepatitis A kun je makkelijk via voedsel oplopen. En verder je gezonde verstand gebruiken. Als je iets ziet wat je toevallig gisteren ook op het buffet zag staan (maw, het is van gisteren), natuurlijk niet eten. Alhoewel dat nu het druk is wel mee zal vallen. En géén kraanwater natuurlijk, ook niet om tanden mee te poetsen. Salades en fruit ben ik zelf nooit ziek van geworden. Overigens kun je in Turkije ook prima potjes kopen in de supermarkt, alleen smaken ze natuurlijk wel net weer iets anders. Maar als het je puur om de groenten gaat zou ik ze niet meenemen, er staan genoeg gekookte groenten op zo'n buffet.

9. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.821
    4.197
    113
    wij zijn met onze dochter al naar heel veel landen geweest maar hebben altijd alles laten eten door haar. Ze is nog nooit ergens ziek van geworden. Wel heeft ze hep A+B gehad als vaccinatie

10. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Haha wat toevallig, wij gaan ook naar Side!
    Donderdag vanaf Eindhoven :)

11. debbyvermeer

debbyvermeer Bekend lid

4 sep 2007
    881
    50
    28
    verkoopster
    den haag
    wij zijn net terug uit side
    welk hotel gaan jullie als ik vragen mag?
    wij zijn verleden jaar allemaal ingeent(kinderen nu levenslang beschermd en wij 15 jaar)
    hier hebben beide kids gewoon meegegeten en zaten dan oo in een tophotel waar zelfs de ijsklontjes van flessen water wordt gemaakt dus dat scheelt ook een hoop
    de ontlasting wordt welwat dunner daar hun liters olie gebruiken voor het bereiden van eten(daardoor had onze dochter geen zakjes nodig voor d'r ontlasting dun te houden een mooie bijwerking voor haar)
    nou hele prettige vakantie alvast
    groetjes debby

12. Nischa

Nischa Bekend lid

19 mrt 2008
    575
    0
    16
    Noord-Brabant
    wij gaan naar het hotel dosi

Deel Deze Pagina