Ook dit jaar gaan we weer op wintersport. Nu is de oudste 4 jaar en mag nu officieel op ski-les. Nu snap ik dat ieder kind anders is en de een is er eerder aan toe dan de ander, maar ben gewoon nieuwsgierig wanneer jouw kind voor het eerst op de latten stond en of je misschien bewust gewacht hebt tot ze iets ouder waren. We gaan eerst met jasmijn hier in NL een proefles nemen, ze is namelijk geen held
Waar wij naar toe gaan is 3 jaar de leeftijd waarop je mag beginnen en dat gaan we dit jaar ook voor t eerst proberen maar ik begin ook met een proefles. Sophia is wel een held die denkt dat ze alles kan en durft maar moet t eerst nog zien. Als t dan niet gaat gaan we lekker wat anders doen.
Onze oudste is begonnen met 5 jaar aangezien we toen in een warm land woonden. De 2e start in januari met ski les, hij is dan 3jaar. Nu wonen we namelijk maar een klein uurtje rijden van het dichtsbijzijnde ski resort en binnen 10 minuutjes van de skihelling in de stad.
Als oud skilerares zeg ik 5 jaar.. vanaf 4 jaar kunnen ze het vaak wel (soms zelf jonger) maar ze krijgen het ontzettend snel koud! Wij wachten tot 5 jaar
Onze oudste was ruim 5 toen ze op les ging. Ze heeft 2 seizoenen in een klasje op de kinderweide geskiet, Het tweede jaar mocht ze een paar keer mee de piste op. Vorige jaar heeft ze de hele week op de piste geskied. Onze tweede was ook ruim 5 en onze derde net 4. Voor onze derde was het nog best pittig, ik had hem beter in een schnupperklasje kunnen doen. Dan hebben ze korter les, met minder kindjes en het leeftijdsverschil is niet zo groot.