We willen eind september nog lekker een weekje naar de zon, Turkije of Tunesie. Ik ben 26 mei uitgerekend en de kleine spruit moet dan natuurlijk mee, is de bedoeling. Nu is mijn vraag, is het verstandig om met een baby van ong. 3 a 4 maanden naar het buitenland te gaan. We willen wel naar een all inclusive resort en opa en oma gaan mee. We gaan dus geen excursies en dergelijke maken. Moet die kleine dan nog extra prikjes hebben en waar moet je allemaal op letten? Mag die kleine dan al wel in het zwembad of in de zee? Wat zouden jullie doen? Wel naar buitenland of toch dit jaar nog maar even week Center parcs in Nederland boeken en pas volgend jaar naar buitenland? : Groetjes Anja
Persoonlijk zou ik sowieso wachten met boeken en kijken hoe je je dan voelt en evt een last minute boeken. Je hebt nu nog geen idee hoe jij en de kleine zich dan voelen. Er zijn mensen die het wel doen en bij wie het ook goed gaat, maar ik had het met mijn zoontje absoluut niet willen doen. Dat was echt niet goed gegaan, ik was zelf nog niet fit en hij huilde alleen maar de eerste 4 maanden. Vond het heerlijk gewoon thuis te blijven.
Ik zou het persoonlijk nog (minstens) een jaartje uitstellen. Een kleintje van 3-4 maanden slaapt nog veel overdag en dan moet er toch iemand bij hem/haar op de kamer blijven. Het zwembadwater is al gauw te koud voor zo'n kleintje, vaak komt de watertemperatuur niet boven de 30 graden uit. Wij zijn vorig jaar met ons dochterje (toen 1,5 jaar) naar Tunesiƫ geweest en ik vond het een fiasco. Ze was de hele vakantie van slag, wilde niet eten en het zwembadwater was ijskoud. Ik was blij toen we weer thuis waren! Mijn ervaring is dat je er zelf niets aan hebt om zo ver weg te gaan, behalve dan misschien het mooie weer. Maar goed, dat is dus mijn ervaring, elk kind/ouders is/zijn weer anders!
ik zou het ook niet doen, het zijn toch landen wbt de hygiene en klimaat extreem anders is als nederland.... en ik vind vliegen met zo'n kleintje echt niet handig
Waarom niet? Ik ben zelf met mijn dochter van nog net geen 4 maanden naar Cuba gegaan. Gewoon bij familie, dus niet in een luxe hotel, ofzo. Is supergegaan.
Ik denk ook dat het hard mee zal vallen. Vooral omdat wij zelf in alles heel relaxt zijn en oma en opa gaan mee. Mijn moeder is ook slecht ter been en die rust ook een aantal keren per dag, dus dan kan zij tegelijk met de kleine slapen, lijkt mij prima toch. Ik zie alleen beetje tegen de vliegreis op met een baby, maar verder.....
Ik zou het lekker doen hoor. Verre vakantie met een kleine kan echt prima, juist die leeftijd is veel makkelijker dan als ze wat ouder zijn en meer veeleisend. ik zou me ook geen zorgen maken over de risico's, gewoon een fijn hotel nemen! en je hebt ook nog eens een babysit bij je! de kleine kan op die leeftijd ook nog prima slapen in de kinderwagen of in de auto. wij deden ook vaak tussen de middag een siesta bij het zwembad zodat de kleine kon slapen, die lag dan daar onder een parasol! en voor 's avonds de babyfoon mee, als je dan een hotel hebt waar je lekker kunt eten heb je ook een relaxde avond. vraag om een kamer in de buurt van het restaurant zodat je bereik hebt! wat betreft de vliegreis, ik heb vaak gevlogen en dat gaat prima hoor! speeltjes mee. het fijnste is een nachtvlucht, dan slapen ze. je kunt zo'n mandje boeken om in te liggen.. zie hieronder mijn reactie uit een ander topic met wat info.. op zich is het idee van een lastminute ook niet verkeerd, dan weet je in ieder geval zeker dat jij en de baby zich fijn voelen...
mijn beide kinderen zijn ingeent toen we op vakantie gingen naar turkije Mert was zes maanden toen we gingen en toen kreeg hij extra de bmr en helin was ook zes maanden en die kreeg hetzelfde, dus inenten doen ze wel.
krokus, ik woon in engeland, misschien dat het hier anders is? Mij werd dit verteld. Maar het beste is toch het per geval na te vragen lijkt me. In ieder geval gaat de rest van mijn verhaal ook op als ze wel ingeent zijn...
Mijn partner komt uit Tunesie en een tip die hij jullie mee wil geven kies voor een lekker resort in Hammamet of Nabeul hier zit je aan een mooie kust, dicht bij de hoofdstad (fijn ivm beter medische zorg, wat hopelijk niet nodig zal zijn maar wel fijn als het in de buurt is), maar ook kwa gastvrijheid is dat de beste plaats. Djerba is een stuk warmer en zou hij afraden met een baby-tje (zee water is wel warmer, maar daar ga je toch niet in met een baby van 4 maandjes). Hopelijk heb je wat aan zijn tips! Iniedergeval heel veel plezier alvast mochten jullie naar Tunesie gaan!
Ik zou gaan! Juist als ze zo klein zijn heb je er bijna geen omkijken naar. Veel rustgevender als op vakantie met een peuter die overal heen rent. Wel de kinderwagen meenemen, zodat je kleintje lekker in de kinderwagenbak kan slapen onder een parasol, terwijl jij heerlijk op je zonnebedje ligt .
gaan, onze dochter was 4 maanden oud toen we 2 weken naar turkije gingen. En is ideaal en perfect gegaan. Ze heeft gezwommen sliep heerlijk in de kinderwagenbak kortom doe het zo weer