Wij gaan tussen kerst en oud en nieuw een paar dagen naar Denemarken. Nu willen we het liefst met de Tesla. België en Duitsland hebben we al gedaan en dat was prima te doen qua laad plekken. Nu ben ik echter benieuwd hoe dit in Denemarken is? Iemand hier al ervaring mee? Zijn er veel laadpalen?
Zat laadpalen, wij zijn vorig jaar door heel Denemarken gereden en bij bijna elk tankstation waren meerdere laadpalen, zelfs in kleine stadjes. Ze willen in 2030 alleen maar elektrische autos verkopen... Je moet wel de juiste laadpas hebben zoals de clever laadpas, die kan je gratis bestellen maar wel minimaal 2 welen vtv. Je kan ook laden vanuit apps. Met de app chargemap of plugshare kan je zien waar de laadpalen zijn. Bij chargemap.com of in de app kan je je route invullen en dan zie je alle palen langs de route.
Pas wel op met de wegwerkzaamheden in Duitsland. Wij zijn in de herfstvakantie naar Denemarken geweest en we hebben toen 3,5 uur in de file gestaan op een stukje van 20 km (A1 bij Vechta in de buurt) Nou snap ik dat filerijden minder stroom kost, maar lijkt me toch lastig plannen met zulke monsterfiles.
We wonen in het Noorden dus hoeven niet langs Vechta! Ik heb de route uitgestippeld en het is prima te doen, nu nog zorgen voor de juiste laadpas.