Hoi, Ik geef normaal ft Bv met heel veel plezier (4e kindje) maar Xyno groeide al vanaf het begin heel erg traag en hij heeft last van reflux. (wat wel opgelost is door zantac) Nu was hij vorige week op een week tijd 150 gram Afgevallen en de week ervoor ook nog eens 70 gram Zijn geboorte gewicht was 3060 en hij weegt nu pas 3780 gram dus op deze leeftijd wel erg weinig. Het bijvoeden met de fles zat er dus aan te komen en dat hebben we nu dus een week gedaan. Hij is flink gegroeid en het lijkt alsof we een andere baby hebben. hij is vrolijk murmelt en lacht de hele dag door en ook de nachten gaan nu beter (1 keer wakke) Het probleem is dus dat er wel degelijk te weinig voeding in mijn melk zit. Hoeveelheid is goed ik kolf makkelijk 200 cc per voeding, maar daarna wil hij toch nog vlot 90 cc fv drinken. (wat eigenlijk weer overvoeden zou zijn) Ik vind het heel erg jammer, maar ben nu dus en alle voedingen 2 borsten aan het geven om daarna direct ong 90 cc fv na te geven. Niet alleen kwa tijd (ruim 1 uur per voeding) maar ook frustratie beginnen me op te breken. Ik wil graag bv blijven geven maar niet ten koste van alles en het frustreerd me dat ik hem alles geef (mijn melk) en daarna toch nog fv (wat ook goed is) bij moet geven. Aan de ene kant wil ik de bv gaan afbouwen. Het is al 11 weken kommer en kwel en weinig aankomen, terug opbouwen elk 1,5 uur aanleggen etc geweest en ik wil ook wel eens gaan "genieten" van hemzelf in plaats van alleen de voedingen. Ik heb overigens nog een 1,5 jarige thuis die het niet leuk vind dat ik gemiideld 8 uur per dag alleen maar voed. Wie kan me helpen of advies geven?
Beste Steffie, wat een toestand, zeg! Ik kan me er iets bij voorstellen dat je even niet goed weet wat wijsheid is in deze situatie. Heb je je verhaal al voorgelegd aan een lactatiekundige? Want die kan misschien ook op "technisch" gebied vertellen of het inderdaad zo is dat jouw melk te weinig voedt, of dat er wellicht een andere oorzaak is. Als je dat weet, helpt het je misschien om een goede keuze te maken. BV is super, maar het is niet alles, hoor! Je kindjes hebben ook veel aan een blije moeder. Misschien helpt deze link je: http://www.borstvoeding.com/voorjebegin ... geven.html Veel succes met je beslissing!