Ik ben met een jaar ertussen 2 keer in exact dezelfde periode zwanger geweest. De laatste zwangerschap eindigde alleen veel te vroeg. Maar nu ook weer precies zoals 2 jaar geleden een enorme uitbarsting van eczeem. Vooral gezicht en hals dus vreselijke plekken. Ben deze keer om die reden met de pil begonnen omdat het misschien hormoongerelateerd is. Maar de strip is bijna op en ik merk nu nog niks. Na de eerste wilde ik geen pil meer omdat we snel voor een 2e wilden gaan. Ik heb het ziekenhuis gebeld want ben er toen naar een dermatoloog voor geweest en ik ga nu actief volgens een schema smeren. Ik was benieuwd of er meer dames zijn die dit juist een paar maanden na de zwangerschap ook zo hevig terug kregen.
Hoi Frannie, Hier ook een paar weken na de bevalling weer enorm veel eczeem. Het meeste zit op mijn handen, maar ik heb het ook wel op mijn ogen. Dacht eerst dat het van het vele wassen van de flesjes kwam, maar op je ogen zal het daar niet aan liggen . Nu je het zo zegt zou het best wel eens aan de hormonen kunnen liggen. Ik smeer niet, want ik geef borstvoeding.