Help ik heb een iPad gekregen!

Discussie in 'De lounge' gestart door Druif78, 3 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Haha, ik, superdummie, heb een iPad gekregen en kunnen jullie mij vertellen wat hier zo handig aan is? Wat kan je ermee? Ik snap er niks van en vind ook geen duidelijke gebruiksaanwijzing.
    Ik wil bijv Apps downloaden die mij wel leuk lijken. hoe doe ik dit? en overal heb je een Apple id voor nodig, maar dan ook creditcardgegevens, maar ik heb helemaal geen creditcards?!:cool: Kortom, ik schiet niks op en kan niet begrijpen waarom iedereen hier zo lyrisch over is :D
    Kan iemand mij een beetje wegwijs maken?

2. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.569
    3.068
    113
    hihihi als je m kwijt wilt,ik hou me aanbevolen hoor ;) (grapje)

maar uh ja heb er zelf geen een dus geen idee....

3. Happyness

Happyness Actief lid

10 sep 2011
    240
    0
    0
    NULL
    NULL
    je hoeft geen creditcard te hebben hoor. gewoon aanklikken "geen" en je adresgegevens invullen. apple ID aanmaken moet wel helaas. Verder kun je dan zonder creditcard geen betaalde apps downloaden. gratis apps wel.

4. Daantje3

Daantje3 Fanatiek lid

28 okt 2011
    1.644
    867
    113
    Vrouw
    Haha hier een berichtje vanaf een iPad:)

Ja een apple id heb je wel nodig, maar ik moet eerlijk zeggen dat toen ik een Apple id aanmaakte ik bij de betaalgegevens de optie "geen" had. Heb namelijk ook geen creditcards.
    Maar mijn vriend heeft een click and buy account aangemaakt en die linkt als het goed is automatisch aan je Apple id.

Maar wat wil je eigenlijk weten, zal proberen je te helpen!

5. mol81

mol81 Niet meer actief

Haha, dit gevoel had ik twee weken geleden ook toen ik er één kreeg. Je moet je iPad aan het snoer doen en dan verbinden met je computer. Je moet via een website (welke?? Ik weet het niet meer) de iPad gebruiksklaar maken.

Apps kun je downloaden in de Appstore op je iPad. Sommigen zijn gratis en voor anderen moet je betalen. Je moet een AppleID aanmaken (mailadres en wachtwoord) en voor betaalApps heb je een creditcard nodig.

Er zijn vast frequente iPad gebruikers hier, die kunnen je op weg helpen. Het is echt leuk hoor!

6. Marik

Marik Bekend lid

21 okt 2011
    885
    0
    0
    Haha Apps download ik nooit, maar je kunt bij de winkel (Dixons bijv.) kaartjes kopen waar tegoed op zit.
    Wij hebben namelijk ook geen creditcard.
    Verder gebruik het het vooral om te internetten op de bank, in bed... Handig omdat het zo klein is.
    Vond het zelfs makkelijker dan me laptop. Gebruik niks anders meer haha, en verder doe ik er niks mee haha

7. Daantje3

Daantje3 Fanatiek lid

28 okt 2011
    1.644
    867
    113
    Vrouw
    Echt een handig dingetje. Je moet je iPad inderdaad eerst activeren op je computer via ITunes.

8. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik heb er ook 1 en is gejilbraked of hoe je dat schrijven moet....gewoon gekraakt. Hierdoor hoef je je Apps niet vanaf de AppStore te downloaden maar via een ander programma en dan zijn ze gratis.

Verder, je kunt er lekker mee internetten, leuke spelletjes speken, ook voor kleine kinderen, super handig!

9. zaterdag

zaterdag Fanatiek lid

28 mei 2011
    1.008
    2
    0
    er is wel een omweg om zonder creditcard betaalde apps te kopen, wil het mijn man wel vragen want zo ver gaat mijn kennis niet.
    Is namelijk wel een beetje een whizzkid omweg :)

Verder itunes op de computer zetten, das makkelijk in installeren.

voor de rest: sluit eens in de zoveel tijd even al je programma's af, dat maakt je ipad langzamer want als je dat niet doet, blijven die programma's op de achtergrond draaien.
    Dit doe je door de home knop (grote knop onderaan) 2 keer kort achter elkaar in te drukken en dan krijg je een balk met al je openstaande apps.
    een ervan wat langer vasthouden tot er een kruisje verschijnt en dan kun je op het kruisje drukken, dan sluit het programma.

Dat is tevens de manier om een app te verschuiven of te verwijderen, iets langer ingedrukt houden, dan gaat ie trillen en kan je ermee schuiven. Op het kruisje drukken als je de app wilt verwijderen.

10. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik heb er geen optie "geen" tussen zitten? Wel toen ene kennis mij vanmiddag hielp en het via zijn laptop invulde. Deze zou dan "linken" met mijn ipad en zo dezelfde gegevens kopiëren, maar nope... kon ze vanavond dus weer opnieuw invullen en dus weer geen optie "geen"

11. puna

puna Bekend lid

23 feb 2011
    517
    0
    0
    werkzoekende
    Krimpen
    Wow, als je m kwijtwilt ;). Nee zonder gekheid waarom heb je er 1 gekregen als je zelf zegt ik weet niet wat ik er mee moet. Lijkt me wel geinig, maar geen geld er voor over.

12. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ook gedaan, maar moet nu dus steeds opnieuw alle gegevens invoeren dus volgens mij doe ik iets fout :( Wil bijv een facebook app downloaden, en de buienradar maar krijg het niet voor elkaar.
    En verder bijv het openen van mn hotmail en beantwoorden van mails vind ik heel onhandig, net zoals het openen van meerdere vensters.
    Fotos'maken.... doe je dat echt met zo'n a4 formaat? En zo ja, hoe gebruik je die dan voor bijv facebook?
    En kan je ook foto's van je camera mbv usb kabel naar de ipad kopiëren en opslaan in een mapje? Of words op je ipad... kan dat? Wat een vragen allemaal he?
    En kan je ook gratis muziek/ programmas of wat dan ook luisteren/kijken?

13. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik moet dus echt de optie "geen" bij betaalwijze zien te krijgen!! Maar hoe?!
    En hoe kom je bij leuke apps?

14. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
  15. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    heb je tips? Klinkt leuk! En dat kraken... ja... als je mij verteld hoe ik dat doe :cool:

16. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Pffff, thanks! Daar kom je als normaal mens toch niet vanzelf achter??

17. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Betaalde Apps downloaden gaat ook met de iTunes giftcard. Oa te koop bij dixons en mediamarkt

Kaartjes van 20 tot 50 euro. Dit tegoed stort je op je Apple account en daarmee kan je dan je Apps kopen zonder creditcard of paypal. Doe het ook altijd voor de iPhone

18. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Mijn man heeft dit gedaan schijnt niet zo moeilijk te zijn gewoon ff googlen. Je moet er alleen voor zorgen dat als je em aan iTunes koppelt, je niet kiest voor updaten. Heb je dit wel gedaan zal je ws even moeten wachten totdat daar weer een crack voor is.

Deel Deze Pagina