Ik kom al 8 jaar bij dezelfde GO en ik heb zoiets nog nooit gehad..de prive afspraken blijven echt prive. Noodgevallen daargelaten. Natuurlijk is er sprake van een normale thuissituatie, maar daaronder versta ik boodschappen doen, naar school brengen/halen, kinderboerderij/wandelen etc. Niet op een verjaardag zitten van iemand die ik zelf niet eens ken...
Helemaal mee eens. Een go betekent niet dat een kind volledig meedraait in een gezin zoals sommigen hier zeggen. Dat is gewoon een andere vorm van kinderopvang. Ook daarvoor betaal je bakken met geld. Zou er uitzien als een go dan haar sociale contacten gaat onderhouden in de tijd dat ze voor mijn (en andermans) kinderen hoort te zorgen.
Hier heb ik 1 oppaskindje maar die draait volledig mee in het gezin. Nu komt ze ook 4/5 dagen per week en is ook zo ook vooraf aan de opvang aangegeven. Tuurlijk hou ik er wel rekening mee maar als wij onverwachts gaan uiteten bijvoorbeeld gaat ze gewoon lekker mee of op familiebezoek.
Hihi dat vind ik zelf eigenlijk ook wel. Ik moet wel zeggen dat het scheelt dat wij opvang nodig hebben ivm mijn studie (ik ben bezig met een master). Mijn colleges zijn inmiddels klaar en ik ga vanaf volgende week aan de gang met mijn scriptie, dus ik kan vrij makkelijk een keer een dag opvang schuiven (of ik nu op dinsdag of woensdag achter computer zit maakt niet uit) . Daartegenover staat dat zij verder altijd wel heel flexibel is en ik er liever geen conflict over wilde krijgen Ik heb overigens wel het idee dat de boodschap doorgedrongen is, want toen ik A. (Mijn dochtertje) dinsdag bracht zei ze "ik heb eigenlijk vrijdag een verjaardag , maar ik ga zaterdag hoor" We zullen zien hoe het loopt!
Ik werk zelf als gastouder, maar ik vind het erg vreemd van je gastouder hoor. Waarom moet ze per se onder werktijd naar een verjaardag toe? Dat kan toch ook niet als je in loondienst bent? Hier gaan de kinderen ook heus weleens mee naar familie van mij, maar dat is meer omdat ik dan op een uitstapje ben en er een plas/etenspauze nodig is haha. En op een uitstapje gaat er ook weleens iemand met me mee, maar dat is zodat ik dan een extra paar handen en ogen heb. Ouders zijn hier ook van op de hoogte en vinden het prima. Zou het een probleem zijn dan zou ik het uiteraard niet doen.