Met gelijke kleuren wassen

Discussie in 'De lounge' gestart door Joycey, 25 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik heb over het algemeen ook 3 wassen. Wit, gekleurd en donker (jeans/zwart). Bij de bonte was gooi ik alles door elkaar en was ik op een lage temperatuur. Afhankelijk hoe vuil het is op 15, 30 of 40 graden. Wit op 40 of 60 en zwart op 30. Beddengoed moet ik sowieso apart wassen, met onze lakens etc is trommel vol. Dat gaat ivm allergie op 60. Ik heb geen tijd om voor elke kleur aparte machines te draaien. Daarnaast heb ik nog nooit gehad dat een kledingstuk verkleurd was. Was om die reden dus wel altijd op lage temp. Wasmiddel en wasverzachter van robijn (roze fles en roze sensations wasverzachter) daarna ruikt huis heerlijk!

2. ik87

ik87 Bekend lid

23 apr 2013
    741
    0
    16
    Studeren en werken
    limburg
    Ik heb maar 2 soorten was 40graden was (broeken, truien en dergelijke) en 60graden was (al het overige) en niets wordt op kleur gesorteerd. Witte blouse, roze t-shirt en donkerblauwe jeans gaan allemaal samen op 40 graden in de was. En dat is het afgelopen jaar 3 keer fout gegaan omdat ik gloednieuwe donkere jeans erbij had gedaan, maar gewoon meteen erna de bevlekte kleding nogmaals alleen in de machine gedaan en weg was de vlek.

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.827
    19.159
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb een gestreepte handdoek met alle kleuren va de regenboog erop waar ook op staat dat ik hem met gelijke kleuren moet wassen. Ik zou best braaf de voorschriften willen volgen... Maar om nu elke keer m'n badlaken in stroken te knippen en na het wassen weer in elkaar te naaien...

4. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik moet mijn theedoeken binnenstebuiten wassen.. vraag me nog steeds af hoe ik dat voor elkaar ga krijgen.

5. angel229

angel229 Niet meer actief

Hahaha! :D :D

6. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hihi
    Dan vraag ik me af welke kleur draad je gaat gebruiken :)

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.827
    19.159
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik zat te denken aan ritsen... De eerste keer wat meer gedoe, maar daarna is het wel makkelijker. Maar ja, of dat dan nog lekker afdroogt. :)

Deel Deze Pagina