Met gemengde gevoelens (gedeeltelijk) afbouwen

Discussion in 'Borstvoeding' started by Arti13, Jan 27, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Hoe oud is Evy?
    Mijn zoontje slaat soms ook een slaapje over 's middags en soms heb ik het dan zwaar, dan moet ik aan de wandel en aan de nespresso, anders ga ik knikkebollen!

Het wordt nog steeds makkelijker, vergeet dat niet!;)

2. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Evy wordt in feb 3, maar slaapt sinds ze 2 is eigenlijk regelmatig niet meer tussen de middag.
    Die nespresso staat hier ook veel aan ;). Dure aangelegenheid ;).

3. Bertha

Bertha Bekend lid

Oct 13, 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    Mijn dochter krijgt aan bijvoeding:
    10 uur fruit
    12:30 1/2 boterham
    15uur soepstengel/bambixkoekje/rijstwafel (meestal alleen sabbelen dus neit echt eten)
    17uur warm eten

Dan geef ik bv op verzoek, meestal ergens tussen 5-7uur sochtens de eerste voeding, met na 5-6 uur nog een keer bv.
    de middagvoeding hierna krijgt ze sinds 3 dgn fles (al gaat dit nog net van harte!!) Om 19uur geef ik meestal de borst en daarna gaat ze naarbed, en dan meldt ze zich tussen 22-23 uur weer en krijgt ze een pyamapapje.
    Ze krijgt overdag slokjes lauwe thee.
    kortom, 3 of 4 voedingen van mij en 2 uit de fles.
    Over het slapen laten we het maar niet hebben haha! Mijn dochter slaapt vanaf de geboorte nauwelijks overdag, nu is dat in de ochtend 20min en in de middag 45 min.
    Yoghurt durf ik nog niet te geven, mijn dochter heeft de eerste maanden KMA en sojaeiwit overgevoeligheid gehad, daar is ze overheen gegroeit, maar ik heb alleen nog geprovoceerd via de borst, en om het dan rechtstreeks te geven vind ik eng! (al is het pyamapapje volgens mij ook op basis van koemelk).

4. Line

Line Fanatiek lid

Jan 7, 2007
    2,694
    266
    83
    Ik voel me enigszins aangesproken door dit berichtje :). Bij onze tweede dochter vond ik het ook enorm zwaar. En ik heb dezelfde ervaringen gehad, twee keer buikgriep in een maand tijd bijvoorbeeld. 7 maanden bv is een enorme top prestatie! Begrip is er dus zeker! Ik hoop niet dat ik veroordelend ben overgekomen, want zo bedoelde ik het niet.

Het is een ander punt dat ik wil maken.

Ik heb zelf gemerkt dat het gemakkelijk is om naar borstvoeding te wijzen als je als borstvoedende vrouw vermoeid bent. Het eerste wat ik dan hoor is; kan je niet beter afbouwen? Voor mij is borstvoeding geven erg belangrijk. Het wordt regelmatig onderschat welke emoties daarmee samenhangen. Vandaar dat ik doorvroeg hoe belangrijk bv geven voor Judith is en op welke andere gebieden ze rust kan vinden.
    En als het afbouwen van bv haar meer rust geeft dan moet ze dat ab-so-luut doen. Het enige jammere vind ik als vrouwen door onvoldoende steun van de omgeving of slecht informatie stoppen.

Het is wel een erg verdedigend stukje geworden :). Maar ik las mijn eerste post terug en ik vond dat het verkeerd geintreperteerd kon worden.

5. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Dankjewel!
    Onze dagen zien er denk ik redelijk gelijk uit. Ik wilde inderdaad ook overgaan op een flesje om 15:00. Hij redt het niet op een tussendoortje en drinken. Hij drinkt dit gewoon nog niet best. Is niet erg, dan geef ik liever een klein flesje melk. En ik zat ook te denken om een laatste voeding met pap te geven. De pyamapapjes vind ik zelf te veel suiker n zitten. Maar misschien dat ik kan experimenteren met rijstebloem oid.

6. Bertha

Bertha Bekend lid

Oct 13, 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    @ Line, nee je hoeft je niet aangesproken te voelen, het waren de andere reacties ;)

@judith: ja in het pyamapapje zit per 200ml 23,9 gram koolhydraten wv 14,8 gr suikers. ( die met 8 granen) Deze suikers zijn natuurlijke suikers uit peren, appel en druivensap. (waarvan druivensap natuurlijk enorme dikmakers zijn)
    Er zit verder geen extra suiker aan toegevoegd. Ook ik vind het 'zoete rommel'maar... 5-6 uur slaap ipv 3 uur... tjsa dan ga ik toch overstag!! Rijstebloem door de bv deed bij mijn dochter niet veel, evenals biobim of KV met rijstebloem/granenpap.

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je zou eens kunnen proberen of di 6 uur slaap echt door die 'zoete rommel' komt of gewoon doordat je kind wat groter is...gewoon i.p.v. Fles weer eens lekker samen drinken.

8. Bertha

Bertha Bekend lid

Oct 13, 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    ze krijt elke nacht ook de borst en daar slaapt ze niet lang op.

9. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Hi!
    Hier gisteren pap geprobeerd. Geen succes helaas. Zowel het geven als het langer slapen. Toch maar weer borst straks.
    Ben wel gestopt met kolven op mijn werk. Heel fijn!
    Daar hou ik het voorlopig bij. Verder geniet ik nog te veel van mijn kleine ventje aan de borst.
    Ik voel me trouwens ook wat beter, dus dat scheelt ook.

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Maar ze slaapt toch al zes uur? Danis de nacht toch al bijna voorbij?

11. Bertha

Bertha Bekend lid

Oct 13, 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    om 7 uur krijgt ze de borst en tussen 22-23uur meldt ze zich en krijgt ze pap. Dan heeft ze echt honger. vervolgens ergens tussen 4-6 uur krijgt ze weer de borst.
    Ennuh... mijn nachten duren wel iets langer dan 6 uur..!

12. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Roan slaapt ook meestal van 22:30 tot 4:00. Dat schijnt officieel doorslapen te heten, maar dat vind ik nog niet echt,....;)

13. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Een doorslaapnacht van een baby duurt ongeveer 6 uur...
    Jouw dochter maakt al twee lange rukken, nl. eentje van 5 à 6 uur in de vroege avond, en dan nog eentje van 6 uur in de nacht. Geen wonder dat voor haar de dag om 4 uur begint, maar qua timing wel lastig.

14. Bertha

Bertha Bekend lid

Oct 13, 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    nou ben ik ff blij dan dat ze doorslaapt:D!

15. Bertha

Bertha Bekend lid

Oct 13, 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    nee van 7 tot 22 zijn er 3 (hooguit 4) en dan 5 max 6uur.
    de dag begint niet om 4 uur, ze slaapt daarna vrolijk weer verder, maar ze wil deze voeding persé hebben, en ik wil hem eraf!

16. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Oke, wat wel helpt is even in het flesvoedingsgedeelte kijken hoeveel daar ook wordt 'gemopperd' over het niet doorslapen en nog voeden 's nachts.
    Vandaag trouwens toch weer volledig gevoed. Mannetje was uit z'n doen door tandjes. Hij heeft heerlijk liggen drinken. Hij had er eindelijk weer eens rust voor.

17. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Oja, dat ben ik ook hoor. Zijn toch al gauw vijf uren achter elkaar. Roan slaapt ook altijd makkelijk weer verder. Jouw dochter ook?

18. Bertha

Bertha Bekend lid

Oct 13, 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    ja als ze voeding gehad heeft wel.
    Maar soms maakt ze er echt een potje van snachts door om de 2-3 uur aan de borst te willen. Nu is het nadeel dat mijn partner door de weeks niet thuis is, en ik hem er dus niet uit kan sturen voor het speentje.
    Als ik het speentje geef, werkt dat niet want dan wil ze perse aan de borst!

is er al iets meer bekend nav de onderzoeken bij je vader?

19. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Wat lief dat je het vraagt!

De kanker is waarschijnlijk terug, maar op een andere plek. Moet nu verder onderzoek plaatsvinden. Weefselonderzoek en mogelijk botscan.
    Erg verdrietig dus en onzeker allemaal.

Roan is erg ziek. Arm ventje,...
    Hij sliep dus door vannacht, ging bij hem kijken om 7:30 en haalde hemuit bed omdat hij wel wakker was. Maar hij wilde niet drinken en er kwam veel slijm en oude melk terug. Kereltje is ook al een paar dagen verkouden, schor, snotterig. Heeft de hele dag kleine beetjes binnengehouden. Maar vanavond weer alles eruit :(.

20. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Share This Page