help mijn 2 mnd oude dochter groeid niet!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door zwangervan4e, 13 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zwangervan4e

zwangervan4e Fanatiek lid

23 jul 2009
    1.037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    Mijn dochter van 2 mnd krijgt volledig bv waar ik ook nog niet mee wil stoppen, uk kom net van het cb en ze is in een week nauwelijks bijgekomen in gewicht, ze woog vorige week 3690 en nu 3704 en nu is ze ook nog net na de voeding gewogen, ze kwam altijd net 100 gram per week aan maar nu dus bijna niets, en ik zag dat haar lijn in de groeicurve af begon te buigen, het cb stelde voor om het een week aan te kijken eventueel wat vaker voeden maar ze krijgt al ongeveer 7/8 voedingen per dag en dan nog een te kijken. Ik moet straks weer werken en kolen lukt heel slecht ik kolf bijna niets kolfen ben ik al 4 werken aan het kolfen, ook de lactatiekundige zij dat ik vaker moest kolfen en aanleggen maar ik heb daar niet zo veel tijd voor ik heb nog 2 kinderen die ook aandacht nodig hebben dus vaker lukt niet. Ik wek haar s nachts voor een voeding maar zin heeft ze dan niet dan kolf ik de rest af en dat doe ik in de vriezer, nu kan ik haar dat misschien in de loop van de dag nog wel extra geven met de fles, maar dat is maar 30 cc. Dus die zullen ook wel geen wonderen verichten. Ik zit er over te denken om kunst voeding bij te geven zo ongeveer 2 voeding per dag. Dat is straat op het kdv ook mooi makkelijk en ik blijf dan wel gewoon kolfen op het werk is dit een oplossing???? Of weten jullie nog iets beters? Groetjes ZV2E

2. Moon28

Moon28 Niet meer actief

Jammer en wat een onzekerheid zal dit met zich meebrengen.
    Niet lullig bedoelt dit maar zou deze week alles even loslaten wat betreft het geen tijd hebben voor vaker aanleggen. De andere 2 vermaken zich wel en je kunt op de vloer spelletjes spelen terwijl de jongste drinkt. Vingetverven aan tafel, kleien. Blokken of lego op de vloer en er lekker bij gaan zitten met de kleine aan de borst.
    Ik leg mijn uk dik 12 keer per dag aan en met een regeldag vaker zelf. Heb nog een 3jarige rondlopen maar die vermaakt zich vaak wel en betrek ik ook overal bij.
    Huishouden? Dat gaat niet zoals voorheen maar dat heb ik naast me neergelegd. Zolang het schoon is en 3 maal daags eten op tafel komt vind ik het wel ok.
    Zou wel iemand er bij laten komen om te kijken of je dochter goed aanligt. Snachts zou ik der laten liggen en uit zichzelf laten komen. Mijn ervaring is dat een baby beter aanhapt en levert geen strijd wat weer energie kost wat een baby nou juist zo goed kan gebruiken ;)
    Overdag wat vaker proberen aan te leggen.
    Succes

3. zwangervan4e

23 jul 2009
    1.037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    Onze dochter pakt heel goed aan mooie grote hap en onderlipje naar buiten gekruid, daar heeft al een lactatiekundige naar gekeken, t is niet dat ik niet nog vaker wil aanleggen ik bedoel een week of 2 kan dat best met wat hulp om me heen maar onze dochter heeft ook een hele hevige verborgen reflux en als ik haar zo vaak bied krijgt haar maag helemaal geen rust, ze heeft 14 uur per dag gehuld en haalt nu slaap ik denk ik nu haar medicijnen haar wat verlichting geven. Ik wil het zo graag blijven doen maar zij heeft ook nu meer dan ooit haar rust nodig is het een oplossing om om de 2 uur te kolfen en haar dat na de.voeding nog extra te geven? Polak kolf ik niet heel veel maar dan beperk ik voor haar het aantal voedingsmomenten en stimuleer ik mijn borsten toch. Zit nu echt met dikke krokodillentranen naar haar te kijken. Ik wil niet stoppen en ook niet bijvoeden maar ik loop al 8 weken op mijn tandvlees, ben zo blij met de rust en nu dan weer dit, en moet al bijna werken en ik ben zo moe. Sorry voor mijn klaagzang.

4. Moon28

Moon28 Niet meer actief

Och lieverd toch. Voel met je mee en hoop dat het goed komt.
    Sinds wanneer krijgt je dochter medicatie voor verborgen reflux? Is dat niet de reden van het niet aankomen in haar geval door het zoveel huilen. Lijkt me dat je dan gewoon op zelfde voet verder kunt gaan en dan elke weegmoment even naar het cb gaan nu ze medicatie heeft. Heeft ze voldoende plas en poepluiers? Over kolven weet ik niets haha, had een zet gehuurd en gekocht maar niet gebruikt. Wanneer de kleine binnenkort naar kdv gaat zal ik het gaan gebruiken. Leg de kleine veel aan op verzoek en heeft ook medicatie voor verborgen reflux gekregen maar komt wel goed aan dus is kolven niet nodig denk ik.
    Lastig hoor maar mijn mening, luister vooral naar je gevoel!

5. Moon28

Moon28 Niet meer actief

En meid, klagen kan opluchten dus lekker klagen! ;)

6. zwangervan4e

23 jul 2009
    1.037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    Ik heb besloten om iedere 4 uur te voeden en tussendoor t e kolfen of nogmaals te voeden als ze wil dan kan ik haar de gekolfde melk geven als ze niet verzadigd is. En eventueel nog wat flesvoeding ( als het echt niet anders kan) ik zal mijn productie toch omhoog moeten krijgen. Heel erg bedankt.

7. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Vervelend dat je zo op je tandvlees loopt.
    Ik wil wel 1 ding zeggen: je schrijft dat je productie omhoog wilt krijgen en tegelijkertijd schrijf je dat je eventueel wat FV wilt gaan geven. Naa mijn meing gaat dat niet echt samen. Aanleggen, aanleggen en nog eens aanleggen werkt het beste om je productie omhoog te krijgen. Drink eventueel ook BV thee.

Veel succes!! :)

8. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Om je productie op te krikken en haar te laten groeien, zou ik om de 3 uur voeden.
    Als ze niet wil, kolven en proberen na de voeding nog wat na te geven.
    Ik zou de kv nog even laten staan. Dat gaat ten koste van je productie. Helemaal als je al moeilijk kolft.
    Probeer elk momentje rust dat maar kan, te pakken (maar begrijp dat dat makkelijker gezegd dan gedaan is). Flink drinken, bv thee is misschien idd een tip.
    Is ze verder erg onrustig? Zo ja, kost haar dat niet teveel energie?

9. zwangervan4e

23 jul 2009
    1.037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    Ik ga nu heel veel kolfen en haar dat geven na de voedingen ze is een hele geprikkeld baby die ik niet constant moet gaan voeden de doet er vaak al lang over om in te slapen, maak ik haar dan te snel weer wakker voor een voeding dan gaat dat niet goed, ze is ernstig ziek geweest en heeft een reflux dus ze heeft rust nodig, ik ga zo min mogelijk flesvoeding geven alleen als alle vooraad op is en mijn borsten leeg zijn en zij echt rust nodig heeft, rusten zelf zal niet lukken ik heb een kind op school en een peuter van 2 ik vergeet zelf vaak te eten en te drinken wat natuurlijk ook niet helpt maar ik kan gewoon geen rust vinden er is altijd wel iemand die iets van mij wil ( ik doe het met liefde, maar t moet niet tenkoste van mezelf gaan)

Deel Deze Pagina