Je hoort zoo vaak dat vrouwen kilo's lichter worden door borstvoeding, maar hier niet hoor (3 maanden geleden bevallen) komt dat op den duur vanzelf? Je mag namelijk ook niet afvallen middels een dieet...hoe doe je dat als je echt niet gelukkig bent met je figuur?
Ik heb gewoon gezond en bewust gegeten en toen ging het er vanzelf af in combinatie met voldoende lichaamsbeweging. Dus lekker wandelen en fietsen.
Hier begon ik na vier maanden opeens af te vallen. Daarvoor alleen de kilo's van de bevalling zeg maar. Nu ben ik zo'n tien kilo extra kwijt ....
Ik was eigenlijk al vrij snel na de bevalling alles weer kwijt gelukkig Moest lang zelfs echt heel veel eten, omdat borstvoeding mij aardig wat kostte ... Maar dat vele eten begon een beetje bij de 3 of 4 maanden volgens mij, wanneer ze echt veel beginnen te drinken.
"Helaas" zit ik Rik lichaam anders in elkaar, dus de ene vrouw valt veel af alleen door het geven van borstvoeding, de andere bijna niet. Overigens mag je wel afvallen, maar inderdaad niet met een extreem dieet. Gezond eten en voldoende bewegen.. Ongeveer een halve kilo per week is mooi en dan heb je ook nog kans dat ze eraf blijven
Ik eet echt veel zoetigheid tussendoor, geef nu ruime 6 maanden borstvoeding en zit nu onder me gewicht van voor de zwangerschap. Ben geleidelijk aan de afgelopen maanden afgevallen. En als het zo door gaat ja dan raak ik extra kilos kwijt. En wat hierboven al staat je kan gewoon letten op je eten daar is niks mis mee. Je meot geen crash dieet gaan doen want je meot natuurlijk nog wel genoeg voedingsstoffen voor de kleine binnenkrigen.
Ik lees alvast mee aangezien ik ook weer borstvoeding wil geven.. Is het ook toegestaan om 'intensief' (zeg maar 5 dagen per week 1-1,5 uur) te sporten naast de borstvoeding? Qua voeding dus wel gewoon nog veel en gezond eten..
Ik ben de eerste twee maanden veel afgevallen maar daarna niet meer.. ik eet dan ook echt heel veel... zo'n trek de hele tijd! Ik ben lichter dan voor de zwangerschap maar nog altijd te zwaar. Na de pasen ga ik wat beter opletten zodat ik nog wat afval.. ik weet niet hoe lang ik nog borstvoeding blijf geven.
Het maakt niet uit hoe je het doet (energiebeperkt dieet of sporten) zolang je maar de juiste bouwstoffen neemt en niet meer dan een halve kilo per week afvalt.
Helaas, hier in de 22 maanden borstvoeding nog geen kilo afgevallen...eerder wat bijgekomen, maar nu gelukkig al een hele tijd stabiel. En ik was al zo lekker stevig.
Dankjulliewel! Ik ben sowieso van plan om 'normaal' te eten. Dus ik ga niet kcal tellen etc en mager eten.. maar wil wel graag lekker veel sporten ernaast dus dat dat geen probleem is ben ik blij om! Bij de eerste was ik binnen de eerste 3 maanden borstvoeding geven al onder start gewicht van zwangerschap... Toen ik stopte met de borstvoeding kwam ik opeens heel erg veel aan en zat ik binnen 4 maanden 12 kilo er boven! Gelukkig alles wel weer eraf gekregen en nu hopen dat het bij nummer 2 eraf blijft..
Oei, dit is mijn nachtmerrie... ik moet echt minder gaan eten.. als ik nu zou stoppen met de borstvoeding dan zou ik echt dichtgroeien.. en snel ook!
Ik geef nu ruim een jaar borstvoeding. Moet nog steeds 3,5 kg eraf. Dan ben ik pas op mijn start gewicht van voor de zwangerschap. Ik eet normaal, en beweeg veel. Ik pas net mijn oude kleding weer. Ik heb het gewoon geaccepteerd en heb wat leuke grotere kleding gekocht. Flink afvallen gaat niet. en ik had ook echt wel wat eten nodig. Ik drink alleen water/thee en karnemelk en eet als tussendoortjes yoghurt, noten, cracker of fruit. Dus mijn dieet is prima
Ik wilde deze vraag ook net gaan stellen. Ik woog nl voor deze zwangerschap al te zwaar en nu na de bavlling al helemaal. Nu ben ik sinds een week begonnen met gezond eten. Eet geen chips, koek, snoep meer. Verder eet ik wel gewoon avondeten, boterhammen etc Sporten wil ik weer gaan oppakken maar zit nog met mijn rug/bekken dus dit gaat hopelijk binnenkort weer. Maar...door dus die zoete tussendoortjes weg te laten ben ik in 1 week tijd al 2 kilo afgevallen. Ik lees hier dat dit niet goed is maar hoe zou ik dit anders moeten doen dan?? Ik eet nl gewoon normale hoeveelheden nog maar pak nu 's avonds en tussendoor rauwkost en fruit ipv iets zoets. Wil alleen niet dat dit invloed heeft op de borstvoeding natuurlijk of dat de kleine afvalstoffen binnen krijgt. Dus, kan ik zo door gaan of moet ik toch opletten en iets veranderen??
Hier bij dochter ook niet echt extreem afgevallen met de borstvoeding... Zat daarna nog wel iets boven het startgewicht van voor de zwangerschap! Ook nog de fout gemaakt om mijn eetpatroon van tijdens de borstvoeding aan te houden na het stoppen... Bij zoon was ik van tevoren veel afgevallen en zat 5kg onder het startgewicht tov dochter. Maar kwam in het begin wel snel weer kilo's aan tijdens de zwangerschap, waarschijnlijk ook door het eerdere afvallen. Nu ook nog niet alle zwangerschapskilo's kwijt, maar ook nu weer zo'n (lekkere) trek tijdens de borstvoeding... pfff... moet ik ook echt wat aan doen! Denk dus dat het afvallen bij/door borstvoeding met name komt door je eigen eetgewoonten en leefstijl. Er zijn vrouwen die gemakkelijk en snel (te) veel afvallen bij borstvoeding, maar anderen hebben hierbij minder geluk (zoals ik, die het wel kan gebruiken)...
Hier na de eerste borstvoedingsperiode van 1 jaar -8 kilo t.o.v. mijn gewicht van voor de zwangerschap. Deze borstvoedingsperiode gaat het gelukkig minder hard heb ik het idee, maar ik zit nu weer op mijn gewicht van voor de zwangerschap.
Ik heb altijd veel moeite moeten doen om een beetje op gewicht te blijven. In de periodes in mijn leven dat ik dat niet deed kwam ik veel aan. Ik heb nu eenmaal een flinke eetlust en zwanger zijn deed die eetlust alleen maar toenemen. Tijdens de zwangerschap bijna 30 kilo aangekomen, en met de bevalling maar 5 eraf. Helaas val ik dus niet vanzelf af door het geven van borstvoeding. Ik heb gewoon meer trek erdoor. En dus eet ik meer. Vooral boterhammen, en grotere porties avondeten. Probeer wel zo gezond mogelijk te eten en zoveel mogelijk tijdens de maaltijden ( dus niet veel tussendoortjes). Extra salade bij de lunch voor de vuling. Zodra ik tijd heb (en energie want de nachten zijn soms nog erg kort) ga ik sporten. Voor ik zwanger werd deed ik aan hardlopen. Nu ben ik dat weer aan het opbouwen, minuutje voor minuutje. En daarbij krachttraining. Beetje spieren kweken, dan gaat het afvallen straks ook weer beter.
Hier gaat het helaas ook niet vanzelf, maar ik merk wel dat als ik gezond eet en beweeg het sneller gaat dan normaal! Dus dat is in ieder geval fijn. Ik ben nu 19 kilo kwijt sinds de bevalling, nog 2 te gaan voordat ik weer op mijn oude gewicht zit.. En dan zijn de meeste kilo's er pas de laatste maanden af gegaan toen ik er zelf wat meer moeite voor deed.
Hier wel hoor. Ik kom na elke zwangerschap 10 kilo aan en val er door de borstvoeding wel 20 af. Dat is meestal na een jaar borstvoeding te hebben gegeven. Na 2 kindjes houdt dat nu in dat ik voor mijn doen erg slank ben nu.