koude handjes...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door beauty2012, 28 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Hoi,
    Mijn dochtertje sliep vanaf de 3e dag dat ze op de wereld was overdag en 's nachts ingebakerd. Eerst met een hydrofiel luier en daarna in een bakerzak.
    Nu ben ik vanaf dat ze ongeveer 4,5 maanden was begonnen met overdag niet ingebakerd te slapen en 's nachts wel.
    Dit ging na een paar dagen al goed en sliep ze overdag ook gewoon lekker.
    Vanaf 5,5 maand slaapt ze nu ook 's nachts niet meer ingebakerd en dat gaat gelukkig ook prima!
    Ik heb een gewone slaapzak gekocht waar ze in slaapt.
    Maar nu is het zo dat ze iedere ochtend steenkoude handjes heeft. Ze lijkt er niet echt last van te hebben, maar ik vind het toch niet zo fijn voor haar.
    Als ik haar op bed leg doe ik haar handjes onder de dekens maar dat duurt misschien net een minuut en dan heeft ze ze al weer boven de dekens gemoffeld:p
    Zodra ik zelf op bed ga doe ik ze nog een keer onder de dekens (ze slaapt dan en heeft daar geen erg in) maar als ik even later weer kijk heeft ze ze alweer omhoog...
    Ik heb zitten denken aan sokjes om de handjes te doen, maar dit kan ook gevaarlijk zijn als ze ze in haar mond doet ofzo.

Jullie nog tips?

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Nee, want hier precies hetzelfde. ;) Mijn dochter wordt ook regelmatig met steenkoude handjes wakker. Maar zolang haar nekje en romp goed warm zijn, heeft ze het echt niet koud. Je kan er niet zoveel aan doen dus.

Wel heb ik hier een slaapzak met iets langere mouwen en dan heb ik wel een indruk dat het iets minder is.

3. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Volgens mij hebben kindjes daar geen last van hoor dus zou er verder niks aan doen. Zolang ze er niet wakker van wordt.

4. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.204
    16.540
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier helemaal hetzelfde.Onze dochter is sinds een weekje uitgebakerd en heeft ook ijskoude handjes.Ik geef nog BV en wanneer ik haar dan bij me neerleg lijken het net 2 ijsklompen.Vlgns mij heeft onze dochter er geen last van maar het voelt zo naar.Ik zit eraan te denken om nu een slaapzak met lange mouwen aan te doen en ze dan zover mogelijk over haar handjes te doen en dat ze dan misschien een beetje warm blijven.Wantjes durf ik ook niet aan te trekken.

Hier dus ook geen tips maar ik herken het helemaal.

5. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Zo goed als elk kindje heeft last van koude handjes tijdens het slapen. Dit heeft t maken met de doorbloedingvan de handen die minder efficient is als ze liggen te slapen.
    Gaat vanzelf weer over. Het is een vervelend gevoel maar geen graadmeter of ze het ook daadwerkelijk koud hebben.
    Zolang het nekje lekker warm is hebben ze echt geen last van de koude handjes.

6. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Hier ook een ijsklompje! (1 arm uitgebakerd tot nu toe) dus ik was benieuwd.. maar het hoort er bij dus. Ik wrijf ze warm en dat duurt wel ff, maar ze lijkt er geen last van te hebben.

7. Yasmijnkai

Yasmijnkai Niet meer actief

Hier ook steenkoude handjes maar nekje is lekker warm, altijd nekje checken of ze het warm of koud heeft. :)

8. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Oké nou goed dat het geen kwaad kan. Verder is ze wel gewoon lekker warm, 't zijn echt alleen haar handjes.

9. sydneys

sydneys Niet meer actief

hier ook 2 ijsklompjes, is normaal

Deel Deze Pagina