Hoi dames, Met oudjaar komen er nog 2 stellen naar ons toe om t oude jaar af te sluiten en het nieuwe jaar in te luiden. Dit doen we al een paar jaar, maar het wordt steeds minder leuk......... eerst eten we meestal een hapje met volwassenen en kids (9 stuks!) en daarna proberen we de kids nog even naar bed te brengen (helaas is dat al 2 jaar niet helemaal goed gelukt omdat er een kindjes bij waren die het erg spannend vonden om ergens anders te logeren of dat er andere kindjes kwamen logeren.........) Om de sleur een beetje te doorbreken had ik t er met mijn man over om iets 'anders dan het standaard spelletje met hapjes' te gaan doen die avond als de kids in bed liggen......... We dachten aan bv een winterbbq (vuurkorf met marshmallows enzo), maar weet niet of dat 'avondvullend' is...........(tips?) Iemand nog leuke suggesties om te gaan doen met ons beperkte gezelschapje???? (de aanwezige dames zijn de BOB, dus drankspelletjes ofzo is niet aan ons besteed!) Dus dames, hoe brengen jullie oudejaarsavond met vrienden door???? groeten, Twijfelkont
Wij hebben met een koppel vrienden een keer dat (sint) dobbelspel gedaan, eerst uitgebreid gecourmet en toen dat spel was ook zo 12 uur! Maar met 6 personen is dat misschien net een beetje te weinig Maar jou winter BBQ vind ik ook leuk alleen weet ik niet hoe het is met vuurwerk gooien bij jullie anders moet je daar weer voor uitkijkne
Qua vuurwerk zal t wel meevallen en gelukkig is onze tuin groot genoeg! Dat met die kadootjes is ook een goede optie. Iemand anders nog leuke ideeen???? gr Twijfelkont
Andere (gezelschaps)spelletjes.... Leuke films (wellicht ook nog leuk voor de kids).. Sorry weinig inspiratie vandaag... Succes!
Wij spelen altijd het woordenboek spel, echt hilarisch. Je neemt een woordenboek en geeft iedereen een papiertje en een pen. 1 iemand zoekt een woord op en vraagt de rest op te schrijven wat zij denken wat het woord betekend. Dit mag iets zijn wat nergens op slaat, je hoeft dus niet te weten wat het betekend. Diegene moet dus een woord opzoeken wat niemand kent en diegene waarschijnlijk ook niet. Hij schrijft zelf de echte betekenis op een papiertje. Als iedereen klaar is levert iedereen de papiertjes in bij degene die het woord heeft opgezocht en degene die het woord heeft opgezocht stopt zijn eigen papiertje erbij met de echte betekenis en schud de papiertjes. Dan leest diegene alle papiertjes voor met wat iedereen dacht wat het betekende en ieder persoon kiest een antwoord van 1 van de papiertjes. Op het eind word het woord onthult, maar het gaat erom dat je zoveel mogelijk mensen laat geloven dat jou antwoord de betekenis van het woord is. Hoe meer mensen je op het eind hebt, hoe dichter je bij het winnen komt Voorbeeld: Pietje zoekt een woord op, genaamd Fiductie. -Karel schrijft op zijn papiertje dat hij denkt dat het eten betekend. -Henk schrijft op dat hij denkt dat het spelen betekend. -Sieb schrijft op dat hij denkt dat het iets met bouwen te maken heeft. -Femke schrijft op dat zij denkt dat het afvallen betekend. -Cornel weet wat het woord betekend en schrijft vertrouwen op. Daarna levert iedereen zijn papiertje in bij Pietje en Pietje stopt zijn eigen papiertje met de echte betekenis (vertrouwen) erbij. Daarna schud hij de papiertjes en leest alle briefjes voor. -Karel denkt dat het iets met bouwen te maken heeft en kiest dat. -Henk is zeker van zijn antwoord en kiest dat het spelen betekend. -Sieb kiest dat het iets met eten te maken heeft, want hij had geen flauw idee van wat het woord betekend en gokte maar wat. -Femke twijfelt, maar kiest dan toch vertrouwen omdat dat 2x voorkomt. -Cornell kiest voor vertrouwen, aangezien hij het weet. Daarna inventariseert Pietje alle woorden en vraagt wie wat had, dit kun je opschrijven per persoon, maar wij onthielden het gewoon zelf. Karel krijgt 1 punt, omdat Sieb voor zijn antwoord had gekozen. Henk krijgt geen punten want niemand heeft zijn antwoord gekozen. Sieb krijgt 1 punt, omdat Karel voor zijn antwoord had gekozen. Femke krijgt geen punten want niemand heeft voor haar antwoord gekozen. Cornell krijgt 1 punt omdat Femke heeft gekozen voor zijn antwoord. Daarna krijgt iemand anders het woordenboek en begint het spel weer opnieuw. Mijn voorbeeld is heel saai, maar kon ff niks bedenken, in het echt is het leuker, omdat mensen dan al wat op hebben en melig worden Ik hoop dat jullie het snappen!
Het Sinterklaasdobbelspel maar dan met 'something old something new' dus iets uit je eigen huis en een nieuw cadeautje. Vorig jaar gedaan was erg leuk.
Haha, wat leuk even ideeën opdoen. Wij doen het altijd met 4 stellen en 2 kinderen. Soms deden er ook nog 3/4 volwassen kinderen mee. 2 jaar bingo gedaan en 1 jaar het sint spel. Dit jaar zijn wij aan de beurt dus we moeten ook iets leuks bedenken. Ik vind dat van dat woordenboek wel leuk eigenlijk.
Wij doen eigenlijk niks aparts.. Er komt een vriendenkoppeltje hierheen die avond, met hun 2 zoontjes. Lekkere hapjes op tafel, tv aan op de achtergrond. Ik denk dat ons zoontje en hun oudste langer op mogen blijven, (zijn beiden 3 jaar), en de mannen willen vuurwerk afsteken. En ondertussen gewoon lekker bijkletsen.
dat dobbelspel blijkt toch wel favoriet te zijn! zal t eens voorstellen! iemand anders nog leuke ideetjes (evt ook voor winterbbq???) ik hoor t graag!
Wij vieren de overgang tussen oud en nieuw ook met 2 bevriende stellen. Minder kids, 6 maar. In de loop van de middag /avond pannenkoeken voor de kids, wat kleine hapjes voor de volwassenen. Met kids wat kleinigheid afsteken. 2 mannen naar de kerk. Rest legt de jongere kids op bed. Daarna met elkaar wat uitgebreider eten. Vorig jaar niet aan spelletjes toegekomen. Veel gekletst tijdens het eten.
hopelijk lukt het kletsen hier dit jaar ook wat beter (vorige jaren lukte het niet zo goed om kids allemaal te laten slapen......) iemand nog andere leuke suggesties???