Zouden jullie met een hamster naar de dierenarst gaan? Vraag dit omdat onze hamster nogal vreemd doet...en weet nou niet of het ouderdom is of dat ie ziek is.
Hihi, moet er een beetje om lachen. Ik heb vroeger ooit een hamster gehad die zichzelf klem had gezet en zn eigen pootje af had gebeten. Daarmee ben ik naar de dierenarts gegaan. En die zei het zijn taaie beesten dat overleven ze wel. Of ik moest zn pootje laten amputeren voor 150 euro Dus het werd uiteindelijk een driepoter (pootje heeft ie zelf weg geknaagd). Hoe oud is je hamster?
Als je echt om het beestje geeft en je het geld voor de rekening over hebt dan zou ik het wel doen. Misschien kun je ook eens een praktijk bellen en vragen of ze iets voor hamster kunnen betekenen? Succes!
Hij is nu 2 jaar Het is altijd wel een vreemd beestje geweest, dus weet niet echt wat ik ervan moet denken...hij slaapt nu al een paar dagen niet in zijn holletje, terwijl dat echt zijn vaste plekkie is en hij ziet er niet zo mooi uit zoals gewoonlijk. Hij eet en drinkt wel verder goed en is verder ook wel actief.
Ja waarom niet, een hamster is ook een beetje met gevoel, klein of niet. Dus als hij vreemd doet, zou ik zeker wel even langs de dierenarts gaan
hihi, nu ik dit lees moet ik denken aan mijn hamster die ik bijna levend begraven had... ging in de ochtend we en hij lag doodstil in een hoekje van zijn kooi ijsoud was het beestje maar dan ook echt ijskoud en niets bewoog ie meer lag maar onder zijn zaagsel ik haast dus denk gooi hem wel in een doosje als ik thuis kom arm ding... kom thuis nog steeds ijskoud en doodstil dus ik in een doosje gedaan en buiten neergezet op onze veranda kom ik 3 uur later buiten om hem netjes in de grond te doen leeft dat rare beest weer!!!! whoopsie denk dat ie soort van winterslaap ging doen ofzo... maar on topic ik zou gaan of in ieder geval even bellen..
Moeilijk, als hij er niet goed uit zien en hij is al 2 jaar denk ik eerder dat hij gewoon heel oud is en binnenkort overlijd. Of het dan nut heeft om ermee naar een dierenarts te gaan weet niet of je het beestje daar verder een plezier mee doe.
ik zou eerst even bellen met de dierenarts! miss dat hij er een logische verklaring voor heeft.. dan kun je altijd nog beslissen of je er heen gaat, ik zou het iig niet raar vinden als iemand met zn hamster naar de DA gaat hoor!
Heb jaren hamsters gehad en nooit mee naar de dierenarts geweest. Nu hebben ze ook nooit gekke dingen gehad, maar als ze met 2 jaar een beetje gek gingen doen, niets aan gedaan. Dierenarts kan voor die beestjes toch niets betekenen en 2 jaar is al oud voor een hamster. Tenzij ze natuurlijk gewoon iets aan de vacht ofzo hadden (luis, mijt oid, dat is makkelijk te behandelen met een spray).
waarom niet het is ook een diertje.. wij hebben hier een konijn met gebitsproblemen kost ons 70 euro in de 2 halfe maand soms 3 maanden net hoe snel ze er weer last van heeft.. mensen verklaren ons voor gek geef haar een spuitje en koop een nieuw konijn wordt er gezegt naja goed wij zijn gewoon erg gehecht aan het beesje en een nieuwe kan daar niet tegen op.. als je dieren koopt weet je ook dat het geld kan kosten denk ik dan maar... (niet raar bedoelt hoor)
Nou ik zou het straks eens met mijn man over hebben. Die gaat me vast keihard uitlachen . Maarja ik wil ook niet dat het beestje pijn heeft. Weet niet of 2 jaar oud is?
2 is best wel oud ja!! heel soms worden ze wel wat ouder meschien tot 3 jaar maar dat gebeurt niet vaak!
Hoe je het omschrijft lijkt het mij ook ouderdom. Ze kunnen dan inderdaad wat vreemd gedrag laten zien en bepaalde dingen die ze altijd doen niet meer doen. Ook de vacht wordt dof en kan een beetje uit elkaar gaan staan, veel hamsters krijgen ook een beetje een boggel zolang die eet, drinkt, actief is en geen pijn laat zien kun je het nog wel even aankijken denk ik, een dierenarts kan ook maar beperkt met zon klein beestje van die leeftijd. Maar als het nodig is JA zeker naar een DA gaan, het is ook een diertje. elk diertje groot of klein heeft in mijn ogen evenveel rechten, en het moment dat jij het in huis haalt ben jij verantwoordelijk! suc6!
@vagans...Jij zegt nu boggel, dat heeft ie inderdaad! En zijn vachtje is ook wat vaal. Denk inderdaad dat het dan ouderdom is.
ik vind dat je moet gaan naar de D'arts. Is toch ook een beestje. Wie weet waar tie last van heeft.... En zat dat berichtje te lezen over diegene met die konijntjes. Ik heb zelf ook 2 konijntjes, en moet ook regelmatig terug voor de tandjes. Heb 15 nov een konijntje in moeten laten slapen,omdat ze baarmoederkanker had. Niks meer aan te doen. Heb er echt heel veel voor gedaan. En die mensen die zeggen, dat doe je toch niet spuitjes, kiezen slijpen enz.. koop dan een nieuw konijn! DAT ZIJN VOOR MIJ GEEEEN MENSEN! Hier kan ik zooo kwaad om worden!!! aahhhh! het is geen ruilmiddel!! moest t even kwijt
Ik zou gewoon even de dierenarts bellen. Dan hoor je wat er is en of je evetueel met het hamstertje moet komen of niet.
ach ja, mn man is op t moment met een baardagaam naar de d.a Dus een hamster, ja ook daar zou ik mee gaan!
ik zou zoiezo ff bellen... maar denk ook ouderdom. mijn moeder zat lang geleden eens met mijn hamster in een barbie auto bij de dierenarts, dier zat vast... maar in de wachtkamer ging hij los hahaha! opmerkingen van in laten slapen van konijntjes vind ik echt ZIEK! je hond laat je toch ook niet inslapen omdat hij iets mankeerd, bah bah... ik heb hier vissen en een hamster, en toen mijn kreeft dood ging heb ik er zelfs om zitten huilen, dat beestje was zo grappig!
Ik lees hier nu echt dingen die ik liever niet lees! Als iemand zijn kat/hond weg wil doen is dat vreselijk maar een hamster gewoon maar dood laten gaan moet kunnen?? :x Ik heb jarenlang hamsters gehad, de teller staat nu op 24, en ik ben ook vaker naar de dierenarts geweest met ze. Naar mijn mening heeft een hamster net zo veel waarde als een kat/hond/konijn of wel dier dan ook. En de dierenarts kan erg veel betekenen voor het diertje! Mijn hamsters zijn bijna allemaal 3 jaar of ouder geworden dus die grens van 2 is erg krap genomen. Dit is een gemiddelde leeftijd en word erg naar beneden gehaald doordat er veel eigenaren zijn die niet met het diertje naar de dierenarts gaan en hem maar gewoon laten sterven. Ik heb vanalles laten doen, van urineweginfecties laten verhelpen tot tumoren verwijderen en ik ben van mening dat je naar de dierenarts moet gaan.