Met het vliegtuig OF met auto op vakantie

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Billylove, 24 mrt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beukenhaag

    Beukenhaag Fanatiek lid

    17 mei 2020
    1.433
    1.607
    113
    Wij zijn toen in augustus geweest. Toen was het er heel zonnig:D. We gingen met de camper van mijn ouders en hebben niks geboekt van tevoren. Gewoon de zon achterna gereden.
    Ik was positief verrast over Duitsland. Wij hebben oa aan de bodensee gezeten. Duitsland is heel kindvriendelijk. Dat geldt ook voor Oostenrijk trouwens.
    Maar ik vind Frankrijk (vooral de route soleil) wel fijner rijden. In Duitsland kan toch wel wat oponthoud zijn door wegwerkzaamheden. Duitsland heeft wel weer mooie, schone parkeerplaatsen met veel faciliteiten (schone! wc's, speeltuintjes..).
    Wij rijden niet elektrisch, dus daar kan ik niks over zeggen.
     
    Billylove vindt dit leuk.
  2. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.853
    7.620
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    In de zomervakantie wel maar meivakantie verwacht ik dat idd wat minder. Wij gaan overigens bijna altijd met de auto naar oa Italië. Over 1385 km hebben we toen 21 uur gedaan ivm files maarja dat was zomervakantie (en niet eens zwatte zaterdag)

    In dld zelf wel mega files. Ik heb geen ervaring met elektrische autos maar wij hebben echt x uuuuren file gehad van 10km per uur rijden, weet niet hoe dat zit met accu van elektrische auto's in files met ootrekken, stilstaan , optrekken, stilstaan etc
     
    Billylove vindt dit leuk.
  3. Billylove

    Billylove Actief lid

    11 apr 2022
    195
    93
    28
    Ik ben gaan kijken! Kon weinig accomodaties vinden en geen idee wat het weer doet in mei/juni. Wil echt wel dat lekkere zonnetje. Dus ik vrees dat ik echt dan de zomer vakantie achterna moet.
     
  4. Billylove

    Billylove Actief lid

    11 apr 2022
    195
    93
    28

    jaa dat geloof ik meteen. Ik heb nu echt geen idee omdat we alrijd die zomer vakanties voor zijn. Maar kan me er wel iets bij voorstellen. Hmmm ons auto heeft een range van 400 km en we kunnen bij alle teslaladers snel laden. Dus dat scheelt. Moet zeggen dat ik nu nog steeds geen knoop kan doorhakken.
    We gaan nu maar gewoon prijzen vergelijken.
    Is het in mei goedkoper dan wordt het vliegen en is het in juni goedkoper en zonnig dan wordt het rijden
     
  5. Shay25

    Shay25 Fanatiek lid

    16 okt 2018
    2.640
    2.375
    113
    Vrouw
    Wij hebben beide gedaan.

    Voordeel met de auto; je bent flexibel en je kan gaan en staan waar je wilt. Als je in mei zon wilt, zal je al richting zuid frankrijk moeten, maar ook dat hoeft niet in 1 dag. Juist relaxed rijden en stoppen als ze wakker is en als ze slaapt doorrijden. Je kan ook meer meenemen wat voor haar vertrouwd is.
    Nadeel je bent langer onderweg.

    Voordeel vliegen; Je ben snel op je bestemming en het is gelijk lekker weer.
    Nadeel; wachten op het vliegveld; kinderen vinden dit niet heel chill en huilen vaak in het vliegtuig ivm oren of het stilzitten willen ze niet.
     
  6. februarimama

    februarimama Fanatiek lid

    23 okt 2014
    1.431
    784
    113
    3 kinderen hier en zowel met ze gevlogen als gereden. Ik heb echt druktemakers en rijden op die leeftijd ging bij ons veel beter. Af en toe lekker even stoppen en rennen. Toen wij nog 1 kind van 1,5 hadden reden we in een ruk terug vanuit Spanje. Geen wachtrijen op vliegvelden en wachten op je huurauto. Bloed hitte is ook helemaal niet lekker met een heel kleintje.

    Wij vinden de Provence ideaal. Lekker warm maar niet te in mei of pak juni als je kunt. Overnachten in een hotel waar iets te doen is, veel plezier!
     
  7. MissXray

    MissXray Fanatiek lid

    19 sep 2020
    1.686
    1.611
    113
    Vrouw
    Wij gingen heel veel op reis met jonge kinderen. Zowel vliegen als lang rijden. Ging altijd prima, gewoon een beetje flexibel opstellen.

    Waarom ga je niet in juni? Dan vlieg je al in 2,5 uur naar de zon. Portugal, mallorca, ibiza etc. Dit deden wij 2x per jaar buiten seizoen toen ze klein waren, echt heerlijk!
     

Deel Deze Pagina