Ik zou lekker gaan vliegen. Op deze leeftijd slapen ze toch meer dan wat anders. inderdaad een flesje mee om oren te klaren bij stijgen en landen en verder is het erg chill. Ik zal veel gevlogen met mijn zoon omdat we toen in Dublin woonden en regelmatig naar Nederland kwamen. Auto lijkt me helemaal niets, inderdaad vanwege de beperking door de maxi cosi. Niet vergeten dat je een paspoort moet aanmaken voor de beeb.
dit is exact mijn gedachte.. waarom wil je in hemelsnaam met een baby van 2 maanden oud te wintersporten. je kan zelf nog niet makkelijk skieen waarschijnlijk, kinderwagen gebruiken in de bergen gaat natuurlijk niet. baby met altijd dik aangekleed ,is het niet gewend en heeft nog moeite met zijn/haar temp. goed te houden.. schiet mij maar lek...
Bedankt voor de reacties op het paspoort! Bijschrijven kan tegenwoordig niet meer, zelfs een baby moet een eigen paspoort hebben, in het buitenland aan te vragen bij de Nederlandse ambassade. De Nederlandse regels gelden, dus het is fijn om te weten dat ze iets minder streng zijn bij een baby. Zag al taferelen met een handje achter het hoofd en dan je vingers weg photoshoppen. Zal de ambassade eens bellen.
hier kan er tot 2012 worden bijgeschreven??? Maar inderdaad bij baby's zijn ze iets minder streng, moet ook wel hoe leg je een baby uit dat zijn/haar mond dicht moet
Ik zie het, ja, tot 26 juni 2012. Op de site van de ambassade staat alleen dat dat alleen kan als de ouder een nieuw paspoort aanvraagt. En ik zie dat je dan nog steeds een foto van je baby moet inleveren, dus daar schiet ik wat dat betreft niet zoveel mee op. Maar inderdaad, o.a. de 'neutrale blik' en 'gesloten mond' zijn niet vereist voor een babyfoto. Bedankt allemaal!
Volgens mij werd er niet gevraagd of het leuk of verstandig is om met een 2 maanden oude baby op vakantie te gaan... Snap heus dat ieder daar z'n mening over heeft, maar die kun je ook iets subtieler ventileren...
misschien heeft ze bij wat ik heb geschreven wel helemaal niet stil gestaan of word er van uit de familie verwacht dat ze mee gaan. Zo heftig vond ik de reactie niet hoor. Schiet mij maar lek is duidelijk dat IK het niet snap dat je dat zou willen, als het hun eerste kindje is lijkt het me toch wel handig dat iemand ze erop wijst dat het echt niet hetzelfde is als normaal en ik denk niet dat je erg geniet van een vakantie met zo'n jonge baby. Dus kan ik dan wel zeggen welk vervoersmiddel ik denk dat handiger is maar dat lijkt me wel al duidelijk. da's vliegtuig.
Ik weet natuurlijk niet precies hoe of wat in de ambassade daar, maar de regels die voor volwassenen gelden, gelden hier in de gemeente nijmegen ook voor baby's. Dus echt, geen hand van een ouder mag zichtbaar zijn en ook geen arm of iets dergelijks. Echt debiel, want hoe kan je zulke regels nou toepassen op een paar maanden oude baby. Hier lukte het uiteindelijk maar niet gemakkelijk...
Hoi Megan, Ik heb ervaring met beide Toen mijn dochter 2 mnd oud was, woonden wij in Tsjechië, maar ik was in Nl bevallen. Toen ze 2 mnd was zijn we met de auto terug gereden naar Tsjechië, ik heb toen overleg gehad met een kinderfysiotherapeut en 1-malig wat langer in de maxi-cosi is geen probleem! Wij hebben toen lekker op ons gemakje gereden, regelmatig gestopt om haar er even uit te halen en de reis was perfect verlopen! Ze heeft heerlijk liggen slapen de hele reis. Tot november zijn we maandelijks terug gegaan naar Nederland (kon niet anders ivm mijn man's werk) en hebben we dus ook een aantal keer het vliegtuig genomen. Wederom... geen probleem! Op zo'n jonge leeftijd zijn baby's zo makkelijk Ik legde mijn dochter tijdens stijgen/landen aan en ze lag altijd al snel te slapen van het geluid van het vliegtuig. Overigens is de tijd in de maxi-cosi wel een beetje vergelijkbaar, want vanaf de rit naar het vliegveld tot het vliegtuig zit je kindje erin en dan vanuit het vliegtuig tot je vakantiebestemming ook nog Nu is het allemaal afhankelijk van hoe je kleintje is natuurlijk, maar mijn voorkeur gaat uit naar het rijden met de auto. Puur en alleen omdat je dan zelf de touwtjes in handen hebt en eventueel kan stoppen als het nodig is. Ook hebben kleine vliegtuigen vaak niet eens een plaats om je baby te verschonen, althans niet de vliegtuigen waar wij in zaten (2-uurs vlucht). Succes met het maken van jullie beslissing!
Zo wat een reacties zeg! Bedankt allemaal. Het blijft lastig dus ga er nog eens goed over nadenken. Wat iemand zei over waarom we eigenlijk met een baby van 2 maanden op wintersport gaan begrijp ik opzich wel. Ik ben me er van bewust dat je niet de wintersport heb die je gewend ben. dat is ook niet de insteek. We gaan al jaren met de hele familie dus ik ga dit keer meer voor de gezelligheid mee dan om veel te skieen. Ik weet inderdaad niet hoe ik er zelf dan lichamenlijk aan toe ben en wil me tijdens deze vakantie dus meer richten op de verzorging van onze baby dan het skieen. Ik zie het ook niet zitten om mijn baby thuis te laten en dit zal ook niet gaan als ik hopelijk borstvoeding kan geven. Dus wij hebben ook wel zitten wikken en wegen, maar het lijkt ons ook wel even fijn om er even tussenuit te zijn en de kleine hoort daar natuurlijk bij! Goede tip van het paspoort! Is wel heel belangrijk! Als ik al jullie reacties lees, is het misschien beter met het vliegtuig te gaan. Ik ga het nog maar eens met mijn man bespreken. Thanks allemaal! liefs megan
Ik persoonlijk zeg juist auto We zijn toen de kleine 2 maanden was eerst een weekendje weg geweest naar de Ardennen en een week later voor het eggie... naar Italie! We hebben rustig aan gedaan met 2 nachtjes in Duitsland en 2 nachtjes in Zwitserland en voor de terug weg weer hetzelfde verhaal. Het is niet goed voor een kindje om lang achter elkaar in een maxicosi te zitten, maar ben er zelf van uit gegaan dat dit voornamelijk geldt voor regelmatig gebruik. Wij keken het onderweg aan, wilde niet teveel afstand afleggen en hadden nog geen slaapplaatsen vaststaan (op Italie na dan) als het goed ging konden we een uurtje langer doorrijden en als ze ging huilen.... stopte we, lekker knuffelen, spelen, eten of zochten we een hotelletje en bleven daar 2 nachtjes. Als ze lag te slapen reden we liever nog een extra uurtje door... hoefde ze dat de volgende dag neit meer af te leggen. Belangrijkste voordeel aan de auto is dat je tijden kan maken die je zelf prettig vindt, eventueel een tussenstop ergens kunt maken als je dat prettiger vindt. Vliegtuig moet je toch al minimaal 2 uur van tevoren zijn, opstijgen, vasthouden, met de bus (heb je dan een maxi cosi of houdt je de kleine vast?) en kan je wel alles meenemen? Onze auto zat goed vol; kinderwagen, reiswieg (eigen geurtje om in te slapen) en alleen voor de kleine al 1,5 tas We gaan over 3 weken vliegen met de kleine... ben benieuwd! Maar met de auto op vakantie is ons in ieder geval erg goed bevallen, je moet alleen geen haast hebben en snel veel kilometers willen maken!