Met het vliegtuig op vakantie

Discussie in 'Met je kind op pad' gestart door Rhune, 14 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rhune

Rhune Actief lid

4 jan 2011
    151
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij vertrekken volgende maand met ons zoontje van 1 op vakantie met het vliegtuig. We zijn nog nooit met zo'n klein kindje op vakantie geweest. Het is een hele uitdaging. Ook de koffers pakken. Wat wel mee? Wat niet mee?

Al jullie tips over koffers pakken, de trip, in het vliegtuig, op vakantie,... zijn erg welkom.

2. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Wij zijn nu voor de tweede keer al gevlogen met onze dochter. De eerste keer was met 6 maanden en nu met 9 maanden zitten we op dit moment in Griekenland.
    Zorg dat je in het vliegtuig een speentje mee hebt voor als de kleine last van de oortjes krijgt. Onze dochter heeft er geen enkel probleem mee.
    Een flesje is ook fijn. Wij nemen voor het vliegen de yogolino drinkontbijtjes mee van Nestlé. Zo hoef je geen flesje warm te laten maken en kun je geven wanneer je wilt. Ook fruithapjes uit zo'n cupje zijn fijn en snel om te geven. Een rietjesbeker met wat water. Die kun je gewoon na de douane even vullen.
    Neem wat speeltjes mee om lekker bezig te kunnen zijn. Een draagzak is erg handig bij het in en uitstappen. Een etui met billendoekjes, luier en hydrofiel is prettig om snel te kunnen verschonen. Dan hoef je niet de hele luiertas mee door het vliegtuig te sjouwen.
    En vooral relax! Hoe meer ontspannen jij bent des te ontspannen is je kind. Het vliegen met een baby is me zo enorm mee gevallen en was vooral ook erg leuk.
    Fijne vakantie!!

3. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.817
    2.675
    113
  4. Rhune

Rhune Actief lid

4 jan 2011
    151
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt dames!
    Die checklist is ook erg handig :)

Namen jullie van thuis uit pampertjes mee voor de hele vakantie?

5. Rhune

Rhune Actief lid

4 jan 2011
    151
    0
    0
    NULL
    NULL
    Trouwens, die rietjesbeker hebben we in huis.
    Maar hij krijgt het maar niet door hoe het moet.
    Hoe hebben jullie dat aangeleerd?

Het enige dat hij doet, is erop kauwen :-s

6. Rhune

Rhune Actief lid

4 jan 2011
    151
    0
    0
    NULL
    NULL
  7. Rhune

Rhune Actief lid

4 jan 2011
    151
    0
    0
    NULL
    NULL
    De Vakantiedokter-app is gratis te downloaden.
    Maar is deze ook gratis in gebruik?
    Ik bedoel, stel dat je advies wil vragen. Is dit tegen betaling? Of gratis?

8. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Ik neem luiers voor de eerste twee dagen mee en dan koop ik het verder daar net zoals de billendoekjes.

Eet je kleine al met de pot mee? Of ga je zelf koken op je vakantie adres? Hier in Griekenland is het assortiment potjes beperkt. Alleen 6 maanden potjes en erg vloeibaar ook bij de grote super markten. Wij hebben de olvarit friends mee. In restaurants zijn ze erg welwillend qua opwarmen. Brood e.d. gaat allemaal prima.

Rietjesbeker was na een paar keer oefenen een succes. We hebben er eentje van Nuby.

9. Rhune

Rhune Actief lid

4 jan 2011
    151
    0
    0
    NULL
    NULL
    We zijn met het eten met de pot hier net gestart.
    Kleine stukjes lukt al goed.
    De rietjesbeker gaan we nog wat oefenen.

10. Daphiezz

Daphiezz Lid

31 jul 2012
    55
    0
    0
    Ik ben begin dit jaar voor het eerst met de kleine op vakantie geweest in het vliegtuig. En ook meteen een reis waarbij we 12 uur in het vliegtuig zaten. Ik moet zeggen: Het is me 100% meegevallen. De heenweg vlogen we pas om 11 uur savonds dus dat was sws geen probleem, hij heeft heerlijk geslapen.
    Gelukkig waren wij niet afhankelijk van hotels etc, wij hadden een eigen huis met eigen vervoer daar. Dus dat scheelt al een heleboel met spullen inpakken. (huis is van bekenden)
    De terugweg vlogen we wel overdag maar de Ipad doet wonderen :)
    Ik vond het allemaal super gegaan zijn....

Ow ja, wij zijn naar Thailand geweest.

11. Rhune

Rhune Actief lid

4 jan 2011
    151
    0
    0
    NULL
    NULL
    We gaan op strandvakantie (hotel).
    Nu vroeg ik me af of jullie voor de dagelijks (toch wel meerdere) zwembeurten zwempampertjes gebruikten of zo'n speciaal uitwasbaar zwembroekje?

En mss een gekke vraag, maar verschonen op het vliegtuig...
    Is daar een plaats voor voorzien? In de toilet ofzo?
    Ik heb al veel gevlogen, maar er nog nooit op gelet ;)

12. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    We gebruikten altijd wegwerp-zwemluiers.

Ik had een wasbare zwemluier gekocht, maar deze bleek te klein te zijn..

In het vliegtuig moet je inderdaad op het toilet verschonen. Boven het toilet hangt een plank die je naar beneden kan klappen. Niet erg comfortabel dus ;)

13. Rhune

Rhune Actief lid

4 jan 2011
    151
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar wel een betrouwbare plank voor een kindje van 13kg?

14. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Wij gebruikten zwemluiers van de kruidvat voor het zwemmen in het zwembad en de zee. Die voldeden prima.

In het vliegtuig is er inderdaad een plank die ze uitklappen op het toilet. Niet comfortabel, maar het werkt wel. Er is weinig ruimte om te bewegen, dus je hele luiertas zou ik er niet mee naar toe slepen. Ik had een etui met luier, hydrofiel en billendoekjes. Dat was ideaal. onze dochter was zo'n 9,5 kg toen en dat hield de plank makkelijk. Volgens mij is het ook voor zwaardere kinderen gemaakt.

15. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.638
    1.443
    113
    Maar nemen jullie alle zwemluiers dan mee? dat is aardig wat of niet? En de gewone luiers? Wij gaan naar Turkije op een resort, dus geen grote supermarkt in de buurt.

En voor de kleine mag je geen handbagage mee toch? Dus de luiers en spul voor de reis in je eigen handbagagetas.
    Heel veel zetten filmpjes op de ipad. Sorry ben echt een leek, maar dat mag je dus gebruiken in het vliegtuig?
    Nu nog uitzoeken hoe ik in vredesnaam een filmpje op dat ding krijg... hahaha, ik kwam met google nog niet echt verder (iemand een idee?)

16. Jeszss

Jeszss Fanatiek lid

16 jan 2013
    1.752
    0
    36
    Gelderland
    Ik nam altijd 1 jumbo pak luiers mee en 1 pak zwemluiers. Past wel in de koffer. Zwemluiers (wegwerp) gingen bij ons 3 rondes mee. Na t zwemmen uit en laten drogen, was nog prima bruikbaar.

17. Rhune

Rhune Actief lid

4 jan 2011
    151
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben stilaan met de koffers bezig. Pfff toch wel moeilijk vind ik hoor. Hoeveel van alles om toch niet te veel gewicht te hebben. Kleding, body's, slabbetjes,...

Help 😃

18. Rhune

Rhune Actief lid

4 jan 2011
    151
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hebben jullie tips ivm de hoeveelheid kleding voor14 dagen?

19. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    het is best lastig met die kleintjes. Verschonen heb ik niet gedaan in het vliegtuig. Vlak voor we gingen boarden op schiphol verschoond en plan was verschonen op luchthaven antalya. (Maar zoon was met dalen in slaap gevallen dus dat werd wat later ;) )

zwemluiers had ik ook mee, maar had achteraf niet gehoeven, t resort waar wij zaten gaven gratis zwemluiers uit bij het zwembad.
    kijk even op zoover.nl bij je resort/hotel naar ervaringen ;) daar wil het nog wel eens staan.

wij gingen 11 dagen, en had voor zoon ong 12 setjes mee (inclusief zn zwembroeken en kleding voor terugreis) had ook een tube reiswasmiddel mee, zo kon ik daar eventueel ook shirtjes/broekjes uitwassen.

rietjesbeker, denk erom als je die in t vliegtuig opendoet dat het drinken eruit kan spuiten door de druk.

wij mochten wel handbagage mee voor de kleine, maar die is 2 en had zn eigen stoel. (overigens had ik alles wat ik nodig had voor onderweg in de luiertas en mijn man een rugzak. Ging prima zonder 3e handbagage.

rietjesbeker oefenen, pak een pakje appelsap (bijv van wicky) en doe t rietje in zn mond. knijp dan zachtjes in t pakje. Dit een paar x herhalen terwijl je ook zegt drink maar. mijn zoontje had het na 2x met een pakje oefenen door (was toen ook 1)

resort waar wij zaten had overigens wel een redelijk assortiment potjes.

bij het verschonen vlak voor het boarden heb ik zoontje overigens een zetpilletje gegeven (tip van een kennis die stewardess is geweest)

20. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    wat een super handige site!

Deel Deze Pagina