Onze meid is dag en nacht zindelijk, alleen omdat ze erg last heeft van verstopping heeft ze nu weer luierbroekjes aan, omdat ze medicijnen krijgt waardoor ze haar ontlasting niet meer op kan houden. Ze geeft gelukkig nog steeds aan dat ze voelt dat ze moet, maar dan komt het ook al zeg maar. Plassen doet ze gelukkig niet in de luierbroekjes, ik was erg bang dat ze helemaal niet meer zindelijk zou zijn toen ze zeiden dat we die dingen weer moesten gaan gebruiken.
Jongen 2,7 jaar. maar kreeg de flink de waterpokken toen en kreeg een terugval. na het opknappen weer opgepakt en weer zindelijk gekregen sindsdien gaat het prima.
en nog een ding even. zindelijk worden is niet het ophouden(snel naar wc als het kind het zegt) het is juist dat het kind leert te plassen, dus plas en poep zelf dumpen in het potje. dus niet aanspannen maar ontspanen van de spieren zodat plas gaat. blaas wordt zelf sterk en spant uit zichzelf zodat plas niet zomaar lekt. als blaas en de spieren niet sterk genoeg zijn heeft het geen zin. want dan gaat het kindje verkeerde spieren gebruiken om plas weg te duwen. volgens mij gaat het daar erg goed trouwens!
kindje moet inderdaad op commando los kunnen laten en op kunnen houden. dan hebben ze de spieren onder controle. als je zegt nog even ophouden ook al moeten ze echt plassen maar er is bijv geen wc of bijv even plassen voor je weggaat ook al moet hij/zij en je kindje kan dit dus ook zonder problemen. vaak merk je dit wel hoor als je kindje grote plasjes heeft om bijv de 2 a 3 uur ipv elke half uur een klein plasje. dit is de eerste oefening van de spieren.
mijn dochter was met 2 jaar en 9 mnd overdag zindelijk en ze was precies 3 toen ze ook snachts droog was.
Thijmen was met 2 jaar 11 maanden overdag zindelijk en met 3 jaar 2 maanden ook 's nachts. Hij gaf het echt zelf aan, erg makkelijk
Met 2,5 maar ik heb altijd begrepen dat meisjes eerder zindelijk worden dan jongetjes. Dus ik ben benieuwd hoe de verdeling jongens-meisjes er straks uit ziet
ik had het over hoe het in de nacht gaat.je schreef zoiets van dat ze in de nacht op houden. als het goed is gaat dat automatisch. mijn jongen heeft me ook 2 weken lang steeds wakker gemaakt voor po. maar steeds later in de ochtend en eerder in de avond, dus de slapentijd werd steeds langer. ja inderdaad het gaat heel snel van half uurtjes naar 2-3uurtjes.